Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ligget med hodet nede siden minst i uke 32, men i går var hele magen veldig hard og den ene siden var sår/øm. På kvelden kjente jeg hikking langt oppå ribbeina og ingenting under navelen. Kjenner også mindre "gnaging" ved ribbeinet og den spisse bulen (som skulle være føttene) er nå større og rundere, og ingen press/gnaging lenger... i kveld kjenner jeg igjen hikking oppå magen 🙃 

Så hva burde jeg gjøre nå? Babyen lå med hodeleie for 7 dager siden iflg. jordmor og nå er det ingen ekstra kontroll før uke 40 på termindag.. Burde jeg kontakte føden i morgen? Eller vente til tirsdag og høre med jordmor fra helsestasjonen først? Er førstegangsgravid så kjenner jeg blir litt stressa nå så tett på termin 🙃🙃🙃

Anonymkode: 7c11c...2de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring føden og hør du, de er jo der for å svare på spørsmål, og lykke til når tiden er inne!🥰

Anonymkode: 6cd9f...bcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ring føden og hør du, de er jo der for å svare på spørsmål, og lykke til når tiden er inne!🥰

Anonymkode: 6cd9f...bcd

Ja, nå har jeg lest litt rundt og skjønner at jeg burde ringe føden i morgen tidlig. Håper ikke det plutselig skulle skje noe i natt, er lite tegn til det nå i hvert fall. Takk ❤

Skrevet

Kjente hikking i lysken da baby lå i seteleie. Fødte forøvrig i sete, og det var den letteste av mine tre fødsler.

Ring føden så får du nok en sjekk, de vil helst ikke ha uoppdaget seteleie under fødsel.

Lykke til! 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hadde også seteleie, først oppdaga ved termin. Eg kjente veldig masse spark så langt nede at eg trudde vatnet skulle gå (gjorde det ikkje). Når eg låg på sida, kunne eg legge handa rundt hovudet til barnet, som stakk ut på sida av magen. 

Eg trur også du ville kjent det om eit barn snudde seg i veke 38, men be om sjekk! Og eg kan forsikre deg om at vending av barnet absolutt ikkje er så forferdelig som eg trudde det skulle vere! 

Anonymkode: 5cd40...7e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har ligget med hodet nede siden minst i uke 32, men i går var hele magen veldig hard og den ene siden var sår/øm. På kvelden kjente jeg hikking langt oppå ribbeina og ingenting under navelen. Kjenner også mindre "gnaging" ved ribbeinet og den spisse bulen (som skulle være føttene) er nå større og rundere, og ingen press/gnaging lenger... i kveld kjenner jeg igjen hikking oppå magen 🙃 

Så hva burde jeg gjøre nå? Babyen lå med hodeleie for 7 dager siden iflg. jordmor og nå er det ingen ekstra kontroll før uke 40 på termindag.. Burde jeg kontakte føden i morgen? Eller vente til tirsdag og høre med jordmor fra helsestasjonen først? Er førstegangsgravid så kjenner jeg blir litt stressa nå så tett på termin 🙃🙃🙃

Bare ta kontakt med dem du og spør. Eventuelt kan du ringe jordmor og spørre om de kan sjekke. 

min snudde seg til seteleie i uke 40 og drt var helt umulig å gå glipp av. På et tidspunkt stod ungen på tvers inni magen. En kunne altså se det. Ble konstatert på termindato. 

Anonymkode: 84a37...13a

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det med hikkingen ikke er en god nok indikator, men jeg har jo alltid kjent dem nærmere underlivet, tilfeldig at det skulle forandre seg samtidig med at magen var sykt spent og øm noen områder. Trodde aldri jeg skulle savne ribbeinsgnagingen så 🙃😂 Føden ønsker heller at jeg tar kontakt med jordmor i morgen, så får vi ta det derfra. Tviler på at det skjer noe fram til i morgen. Hvis babyen faktisk har snudd seg bort fra hodeleie så kommer det altfor brått på kjenner jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...