Gå til innhold

Ekser....

Fru Hansen Hanssen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man med ekser som ikke skjønner at når mannen får en ny kvinne i sitt liv, ikke lenger er "tilgjengelig" når hun har behov for praktisk og økonomisk hjelp....? Og som gjør alt hun kan for å lage vansker...... :frustrert: Nå er hun rasende for at han ikke vil betale masse gjeld for henne, som hun har pådratt seg etter at hun flyttet fra han. Hun truer med både det ene og det andre...

Det må sies at han hadde det svært tungt etter bruddet, håpet i det lengste at hun ville komme tilbake til han igjen og stilte opp hver gang hun trengte noe. Hun hadde han nok i sin hule hånd.

Trenger gode råd FORT!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier: Beklager men det er ikke vårt problem!

Gjest Gjesta
Skrevet

Sørg for å holde damen på minst en armlengdes avstand. Å gi lillefingeren vet de fleste hva betyr.............

Skrevet

Det kan da vel ikke lenger være hans problem?

Hvis du går fra noen må du også ta problemene ved å være alene.

Hennes personlige økonomi er ikke lenger noe som han skal belastes med vel?

Han burde nok bare forklare henne at det var hun som ville avslutte forholdet og at han ikke lenger var interessant for henne. Det virker som om det er pengene hans som hun er mest interessert i. Det er stor forskjell på å leve alene og det at noen andre deler utgiftene.

Det kan ha kommet "som julekvelden på kjerringa" som det sies at hun plutselig skulle ha hele ansvaret selv.

Men, allikevel har hun gjort sitt valg og det må hun leve med!

Gjest Embla s
Skrevet (endret)

Uff, for en ubehagelig situasjon. Det at barna bor hos mor er ofte et fint pressmiddel i forhold til far. Nekter han å hjelpe henne går det utover barna og/eller samarbeidet (som igjen går utover barna..). Sikkert vanskelig for han å si nei tl å hjelpe henne hvis barna hans bor sammen med henne..Tror mange fraskilte menn strever med å balansere mellom ny familie og krav fra mor til barna sine. Får håpe hun finner seg en ny mann snart, og at mannen klarer å sette grenser på en ok måte i forhold til henne..

Endret av Embla s
Skrevet

Er det ikke barn i bildet så er det best å kutte all kontakt.

Er det barn i bildet, så ville jeg anbefalt han å kontakte familivernkontoret.

Skrevet

Ja, det er barn i bildet. 3 stk.... pluss mine 2. Han har veldig fin kontakt med familievernkontoret, hun ble sur på familievernkontoret allerede første gangen da de forsøkte å få henne til å innse at hun ikke kunne "ture" fram som hun ville. Han går der jevnlig for å få gode råd og oppbacking, og føler at han har stort utbytte av disse samtalene. Han har selvsagt min støtte, jeg har vært gjennom et samlivsbrudd selv, og vet hva det koster av tid og energi for å få ting til å fungere. Hun nekter å skrive under på alle avtaler han foreslår, og ringer og maser om dusteting til alle døgnets tider. Hun har tidligere truet med at hvis ikke "sånn og sånn" så får han ikke treffe ungene. Det siste nå er at hun til stadig uttaler at hun angrer hun fikk barn med ham. Må legge til at det var hun som gikk ut av forholdet. Noe hun også har gjort før, og kommet tilbake. Det som var sjokket for henne var at han ikke lengre satt og ventet på henne. Hun hadde nok regnet med at han skulle sitte å sture over henne resten av livet.... I tillegg har hun en mor i ryggen. Hun igjen er forsikkerhets skyld sur på meg fordi hun ringte en lørdag før jul og ville ha ungene på besøk. Det passet desverre ikke for oss for vi var alle bedt bort på julebesøk. Noe jeg fortalte henne på en hyggelig måte. Gjett om jeg fikk passet mitt påskrevet. Slang på røret jeg.

De har ungene 1 mnd hver (han jobber på sjøen og har ungene de 4 ukene han er hjemme, fra flyet lander til det letter). Hvis han er så "uheldig" at foreldrene hans har ungene ei natt blir hun sur og mener at han ikke har ungene når han skal ha dem og kommer med idiotiske krav om at da må han betale henne for at han ikke har ungene. Selv plasserer hun ungene bort hver helg hos sin familie og venner.

Heldigvis er jeg ei bestemt dame, som ikke lar meg "pelle på nesa" av overteite kvinnfolk, er nok ganske tøff i mine uttalelser om dama til tider, men føler at det hjelper han veldig til å sette ned foten.

Huff, føler dette ble et rotete og langt innlegg, men jeg måtte bare lufte min frustrasjon. Og samtidig sitter jeg stadig og lurer på.... Hvorfor i H....... er mange kvinnfolk så sinnsykt jævlige når forhold tar slutt. En ting er fedre som gir blaffen i samværsavtaler, en helt annen ting er utspekulerte mødre som bruker alle midler de har bare for å sabotere. Hører aldri om fedre som gjør slike ting. Ikke i så stor grad ihvertfall. Skjønner de ikke at det til syvende og slutt er ungene det går ut over? Denne eksen har ihvertfall ikke skjønt det. Og nå har hun snart gravd sin egen grav, for nå begynner ungene å gi uttrykk for at de ikke vil til henne. Og er det noe særlig da... å vite at sine egne unger ikke vil være hos en?

Skrevet

Du skriver om ungenes situasjon som i mange tilfeller kunne vært identisk med vår situasjon. Og en ex som mener jeg skal underholde henne resten av livet vet jeg "alt" om.

Når hun sier til ungene våre at hun skulle ønske de ikke var født er det ikke vanskelig å forstå at de vil bli boende hos meg. Og når temperamentet tar overhånd og sinne hennes får utløp løper ungene stadig over til meg.

Når hun ringer for å be om penger til bursdager, klær, aktiviteter, etc, etc nesten hver eneste uke blir jeg også lei. Jeg har heller ingen ønsker om å fungere som snekker, maler, bilreparatør, etc, etc for henne, - noe hun tydligvis har misforstått. Hun har tross alt langt bedre økonomi enn meg, men klarer ikke å styre den i det hele tatt. Heldigvis har jeg flere i hennes slekt som ringer å gir meg støtte. Det er godt jeg sliper svigemor på tlf som bare gir meg kjeft.

Skrevet

Uff. Noen ganger er det nesten flaut å være kvinnfolk...

Men sett dama på plass, sånn at hun forstår det en gang for alle!

Skrevet
Hva gjør man med ekser som ikke skjønner at når mannen får en ny kvinne i sitt liv, ikke lenger er "tilgjengelig" når hun har behov for praktisk og økonomisk hjelp....? Og som gjør alt hun kan for å lage vansker......  :frustrert: Nå er hun rasende for at han ikke vil betale masse gjeld for henne, som hun har pådratt seg etter at hun flyttet fra han. Hun truer med både det ene og det andre...

Det må sies at han hadde det svært tungt etter bruddet, håpet i det lengste at hun ville komme tilbake til han igjen og stilte opp hver gang hun trengte noe. Hun hadde han nok i sin hule hånd.

Trenger gode råd FORT!

Dette blir han problem og ike ditt. Har de barn sammen, så må han selvfølgelig stille opp.

Skrevet
Dette blir han problem og ike ditt. Har de barn sammen, så må han selvfølgelig stille opp.

Nå finner jeg ikke en eneste setning om at han ikke stiller opp for barna. Isteden synes det som om han stiller opp 110%.

Og med hensyn til hvem sitt problem dette er er det kjekt å vite hva andre bør involvere seg i. En svigemor (mannens mor) som ringer og er "ufin" med deg er det med andre ord ikke mannen sitt problem, men ditt. Greit å få plasert ansvaret mener du vel ???

Skrevet

Må presisere her... det var ikke min samboers mor som var ufin.... Det var min samboers x sin mor som var ufin...... Og ja.. han stiller opp 110 %.

Skrevet

Enkelt og greit. Når dama ringer og ber om ditt og datt: SI NEI! Og sleng på røret! :ler: Dere skylder såvisst ikke henne noenting. Det var da vitterlig hun som brøt ut og ville leve alene. Da får hun da søren meg gjøre det og da. det går ikke an å få i både pose og sekk! Så det så.. :sjenert:

Skrevet

"Hvorfor i H....... er mange kvinnfolk så sinnsykt jævlige når forhold tar slutt. En ting er fedre som gir blaffen i samværsavtaler, en helt annen ting er utspekulerte mødre som bruker alle midler de har bare for å sabotere. Hører aldri om fedre som gjør slike ting. Ikke i så stor grad ihvertfall. " sa frua.

Det er fordi det ikke er like mange menn som har daglig omsorg (og lets face it: De som har er ofte likandes karer som setter ungene sine foran og samarbeider med mor. De drittale menna blir ikke omsorgsforelder uten videre)! Menn "flest" (som ønsker å straffe eksen via barna) straffer eksen på andre måter: De bryter avtalene, nekter å betale bidrag (mange jobber svart for å SLIPPE å betale noe) etc. Dette ører man ikke ofte mødre gjør - fordi det ikke er så mange mødre som er samværsforeldre...

Og før noen kaster seg frampå her: Alle mødre gjør ikke ditt, alle fedre gjør ikke datt. De aller fleste brudd er OK og de aller fleste samvær/omsorgsordninger etter brudd rusler og går uten stor dramatikk, og alle får det de ønsker.

Kommentaren min over var til akkurat det sitatet jeg klippet ut. Begge parter kan være kjipe, det antar bare forskjellige former.

Skrevet

Enig med siste taler. Dessuten, hvorfor er det bestandig NY dame som kommer og sutrer...?

Skrevet
Enig med siste taler. Dessuten, hvorfor er det bestandig NY dame som kommer og sutrer...?

Nå er det slik jeg ser det opplest og vedtatt at det %-vis er færre menn som tar omsorgsrollen for en selvfølge, slik enkelte kvinner gjør. Derfor er menn i større grad forsiktig med å provosere frem konflikter som medfører at barna kan miste kontakten med dem som potensielle bostedsforeldre.

Når det er sagt er det også slik at det er makten som gir rom for konflikt. Maktmisbruk skjer altså med bakgrunn i funksjon og ikke kjønn. Slik sett kan menn med daglig omsorg bruke samme maktmidler som en del kvinner gjør.

Om det hadde vært slik at foreldrene i utgangspunktet var likeverdige ville det være langt mindre maktmisbruk av den typen vi hører om fra tid til annen.

Men også menn preges av tradisjoner. Kvinner står på kravet om eneomsorg bl.a. med bakgrunn i at dette tradisjonelt sett har vært praksis. Menn velger å holde kjeft i langt større grad enn kvinner selv om de ser uretten som skjer. Der må vi menn bli flinkere til å rope ut. Menn når en KVINNE i et KVINNEFORUM som KVINNEGUIDEN blir kritisert for å si sin mening synes jeg det blir litt komisk. I utgangspunktet var vel dette forumet påtenkt kvinner som skulle ha et debattforum uten å bli overdøvet av menn ;) . Å kritisere kvinner, som ser overgrepene utifra en annen synsvinkel den tradisjonelle kvinnerollen (hvor kvinner altid har vært den som alle synes synd på), blir totalt feil. Med en slik holdning sier debatantene at kvinner som tar parti med sin kjæreste ikke skal ha rett til å uttale seg. I så tilfelle lages det en ny maktelite hvor bare alenemødre uten ønske om en likeverdig far, er ønsket som bidragsgivere i et forum som dette.

At kvinner faktisk kan se en sak fra flere sider må da være en kjempestor styrke. En "alenemor" som ser hvilke overgrep som gjøres mot hennes kjæreste's barn, har sansynligvis et langt større overblikk en det mange av oss andre har. Om denne kvinnens syn på saken er riktig eller ikke er i utgangspunktet en helt annen diskusjon. Hun har samme rett (om ikke mer rett ?) til å si sin mening som alle andre.

Skrevet
Nå er det slik jeg ser det opplest og vedtatt at det %-vis er færre menn som tar omsorgsrollen for en selvfølge, slik enkelte kvinner gjør. Derfor er menn i større grad forsiktig med å provosere frem konflikter som medfører at barna kan miste kontakten med dem som potensielle bostedsforeldre.

Når det er sagt er det også slik at det er makten som gir rom for konflikt. Maktmisbruk skjer altså med bakgrunn i funksjon og ikke kjønn. Slik sett kan menn med daglig omsorg bruke samme maktmidler som en del kvinner gjør.

Om det hadde vært slik at foreldrene i utgangspunktet var likeverdige ville det være langt mindre maktmisbruk av den typen vi hører om fra tid til annen.

Men også menn preges av tradisjoner. Kvinner står på kravet om eneomsorg bl.a. med bakgrunn i at dette tradisjonelt sett har vært praksis. Menn velger å holde kjeft i langt større grad enn kvinner selv om de ser uretten som skjer. Der må vi menn bli flinkere til å rope ut. Menn når en KVINNE i et KVINNEFORUM som KVINNEGUIDEN blir kritisert for å si sin mening synes jeg det blir litt komisk. I utgangspunktet var vel dette forumet påtenkt kvinner som skulle ha et debattforum uten å bli overdøvet av menn  ;) . Å kritisere kvinner, som ser overgrepene utifra en annen synsvinkel den tradisjonelle kvinnerollen (hvor kvinner altid har vært den som alle synes synd på), blir totalt feil. Med en slik holdning sier debatantene at kvinner som tar parti med sin kjæreste ikke skal ha rett til å uttale seg. I så tilfelle lages det en ny maktelite hvor bare alenemødre uten ønske om en likeverdig far, er ønsket som bidragsgivere i et forum som dette.

At kvinner faktisk kan se en sak fra flere sider må da være en kjempestor styrke. En "alenemor" som ser hvilke overgrep som gjøres mot hennes kjæreste's barn, har sansynligvis et langt større overblikk en det mange av oss andre har. Om denne kvinnens syn på saken er riktig eller ikke er i utgangspunktet en helt annen diskusjon. Hun har samme rett (om ikke mer rett ?) til å si sin mening som alle andre.

Herrefred du hater alenemødre, hæ? ALT du skriver her inne lyser av akkurat det samme greiene så man kjenner at det kryper på ryggen...!

Skrevet
Herrefred du hater alenemødre, hæ? ALT du skriver her inne lyser av akkurat det samme greiene så man kjenner at det kryper på ryggen...!

Nei jeg hater ikke alenemødre. Jeg omgir meg mange flotte alenemødre hver eneste dag. Derimot er jeg kritisk til kommentarer som ikke aksepterer at også far har fått et nytt liv. Vi hører om alenemødre som klarer å bygge opp en nye familie rundt seg. Det må alenemødrene akseptere at også fedrene gjør. Hvis ikke blir det så totalt feil mht hvem som skal bli hørt og hvem som ikke skal bli hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...