Gå til innhold

Nabo henger klesvask på min terrasse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom hjem til at naboen hadde satt ut klesvasken til tørk på min platting. Vi bor i samme hus i hver vår leilighet. Min leilighet har tilgang til hageflekk med platting, det har ikke deres. 

De satte den ut uten å spørre når jeg ikke var hjemme. Hva skulle dere gjort? Dette er vel ikke greit?

Anonymkode: b9663...ac3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke greit. Jeg hadde ringt på og sagt ifra at de har satt sine klær på min platting (med en klar forventning om at det ble fjernet øyeblikkelig).

Om de i fremtiden spør (som de burde ha gjort), så ville jeg sagt ja om det var greit for meg og nei om det ikke var det.

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt på hos dem, og fortalt at det hadde ikke gjort meg noe hvis de hadde spurt meg først, men jeg liker ikke når folk tar seg tilrette. 

c_buk skrev (42 minutter siden):

Om de i fremtiden spør (som de burde ha gjort), så ville jeg sagt ja om det var greit for meg og nei om det ikke var det.

Dette!

Anonymkode: 48fe0...2ec

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bært det tilbake uten å i et ord. 

Anonymkode: da3eb...c3a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt spesielt, men hadde ikke sagt noe med mindre det var veldig plagsomt og sto i veien om jeg skulle bruke uteplassen eller lignende. 

Anonymkode: c66f6...a9a

• Liker 4
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Her hang naboen min klærne på mitt klestativ 🤣En enslig mann, og han opptok så jeg ikke fikk plass til mine egne, så jeg løftet de forsiktig vekk og hang de over verandaen hans . Etter det, ble det slutt på å henge klærne på mitt stativ 🤣

Skrevet
Mysticgirl skrev (8 timer siden):

Her hang naboen min klærne på mitt klestativ 🤣En enslig mann, og han opptok så jeg ikke fikk plass til mine egne, så jeg løftet de forsiktig vekk og hang de over verandaen hans . Etter det, ble det slutt på å henge klærne på mitt stativ 🤣

Skjønner ikke hva som får folk til å gjøre sånt 😂😂

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kom hjem til at naboen hadde satt ut klesvasken til tørk på min platting. Vi bor i samme hus i hver vår leilighet. Min leilighet har tilgang til hageflekk med platting, det har ikke deres. 

De satte den ut uten å spørre når jeg ikke var hjemme. Hva skulle dere gjort? Dette er vel ikke greit?

Anonymkode: b9663...ac3

🧌🧌🧌

AnonymBruker
Skrevet

Er det så forbanna viktig da? Med mindre jeg hadde et akutt behov for å bruke plattingen så hadde jeg gitt f. Pick your battles.

Anonymkode: c72cd...67c

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vet at plattingen og hagen ikke er felleseie, så ville jeg bare flytter tørkestativet litt unna, nærmere hekken, og så ville jeg kanskje festet en liten lapp med klesklype, at helt ok når jeg ikke er hjemme, men ikke ok når jeg er det. 

Anonymkode: 5c2d1...efd

• Liker 2
Skrevet

Hadde gått og pratet med ham. Ikke sur og sint og kjeftete, men snakket med ham på en hyggelig måte. Man kommer langt med god kommunikasjon! . Om naboen ikke har uteplass å henge opp klesvasken på hadde jeg foreslått et sted på min del - hvor det ikke hadde vært i veien for meg - hvor de kan henge opp klær.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å ta seg til rette i andres hage/uteområde, men opplever at folk gjør det stadig vekk. Si fra til naboen at det er du som disponerer plattingen/ hagen og be de hente klesvasken sin.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns spørsmålet ditt er merkelig. Lurer du virkelig på om dette er greit? Eller er det for å ha noe å poste her?

Hvis du oppriktig lurer…hvordan klarer du deg sånn ellers i voksenlivet?

Eller er du 18?

Anonymkode: 26e6d...9f0

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker å grille på et svært beist av en kullgrill når jeg kommer hjem fra jobb….

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare løftet stativet over til dem. Hvis det er en mulighet for at de ikke vet at plattingen er privat, hadde jeg ringt på og sagt fra.

Anonymkode: ce394...cbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Jeg liker å grille på et svært beist av en kullgrill når jeg kommer hjem fra jobb….

Jeg ville ha brukt høytrykksspyler på plattingen først… både bråk og våt klesvask 😈

Anonymkode: fbdd7...f78

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du vet at plattingen og hagen ikke er felleseie, så ville jeg bare flytter tørkestativet litt unna, nærmere hekken, og så ville jeg kanskje festet en liten lapp med klesklype, at helt ok når jeg ikke er hjemme, men ikke ok når jeg er det. 

Anonymkode: 5c2d1...efd

Det der er oppskriften på å få det enda verre. Når du sier det er helt ok når du ikke er hjemme. Plutselig kommer du hjem etter å ha vært borte og de har brukt hagemøbler og grill, samt latt bikkja gjøre fra seg på plena di. Sånne mennesker må man være ekstremt tydelig med og sette grenser med en eneste gang. 

Anonymkode: d105b...54a

• Liker 10
Skrevet

Er det ingen som snakker med naboene sine lengre? Viktigere å klage på kg i stedet for å veksle et par ord med den det gjelder...

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Uansett om det er greit eller ikke så ville jeg gitt beskjed om at de neste gang må spørre først.

Ser flere her bare hadde latt den stå om den ikke var i veien, men da åpner man jo opp for at de tar seg til rette på flere områder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville ha brukt høytrykksspyler på plattingen først… både bråk og våt klesvask 😈

Anonymkode: fbdd7...f78

Jeg bruker høytrykksspyler etterpå, for jeg er så slumsete med grillsauser og marinader. De har en tendens til å havne over hele terrassen…..

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...