AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Har en kattunge som skal ta vaksine om noen uker. Siden han har vært innekatt hele livet er sjansen for at han har toksoplasmose veldig lav, men det er vel uansett mulighet for at han kan ha fått det fra mor. Mistenker at jeg er gravid, så jeg lurer på om de tester for toksoplasmose om man ber om det hos veterinæren? Eller tar de ikke sånne "unødvendige" tester? Noen som vet hva det koster? Hadde vært så greit å bare få bekreftet at han ikke har det, så kan jeg kose fritt med ham, og rense kattedoen osv. uten bekymring, om gravidmistanken stemmer. Anonymkode: b1d97...5a4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #2 Skrevet 29. mai 2023 Det er jo bare å spørre, md dette ville jeg ikke brukt tid, penger eller tankekraft på ❤️ Skjønner det er mye man stresser med som gravid men dette er ikke spesielt mye verre enn at du unngår å ta på kattens avføring og deretter putte fingrene dine i munnen. Det ville du vel uansett ikke gjort? Toxoplasma kan også finnes i uvasket frukt/grønt, rått kjøtt og i jord i hagen. I tillegg til alt annet man skal unngå. Det føles skummelt å føle at det finnes skadelige ting overalt rundt seg, men det går stort sett veldig, veldig bra, og det er lite skadelige sykdommer her til lands. Hvis du I forbindelse med blodprøver i graviditeten tok de antistoffprøve for å finne ut om jeg hadde hatt toxoplasmose, har du tatt det? Hvis du har vært veldig mye oppi katter også i utlandet kan det jo hende du ikke trenger bekymre deg for akkurat det. Jeg hadde det faktisk (men har bodd i land der det er veldig vanlig). Anonymkode: a041e...b67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå