Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Da må jeg isåfall ta turen sørover, her finnes ingen spesialister på håravfall 😔

Jeg gir gjerne opp extension for godt, men kommer ikke til å klare å ta alle ut uten en form for midlertidig løsning.

Har mange flekker ja, å mesteparten av lengdene på underhår er 1-3 cm, til og med noen millimeter på dem verste.

Nei hva er Minoxidil?

Anonymkode: 7c728...815

Minoxidil er det eneste med bevist effekt på hårtap - men det krever kontinuerlig bruk.

Flekkvist hårtap er ofte tegn på alopecia/arvelig hårtap. Så der kan Minoxidil sammen med andre løsninger være aktuelt å forsøke. 

Begynn med en tur til fastlegen - og sjekk verdiene dine først. 

Men, bare så du ikke gir helt opp håpet: extensions i seg selv kan forverre hårtap - det er ganske tungt for håret å ha på. 

Jeg hadde latt håret hvile og bare vært ærlig om noen spør. 

Om du er på Instagram er det flere kontoer om du søker på «hair topper». 

Skrevet (endret)

Du sier du bor langt nord. Det er frisør på UNN, og hun er nok vant til litt av hvert. Alle kan bestille time der, ikke bare pasienter. Hun kan også tilpasse parykk.

Ta mot til deg og gå til frisør. FORT! Hva så om det er din feil at du har mistet håret? Du er ikke alene om det. Noen mister hår på grunn av hjemmebleking, noen av spiseforstyrrelse, noen av samme årsak som deg osv.

Ikke bær på dette alene mer, og ikke skam deg. Å gå til frisør kan ikke bli verre enn å ikke gå til frisør. Du har eksperimentert alene lenge nok — for lenge.

Ta å ring til frisøren på UNN og spør om råd. Jeg har møtt henne, og hun virket grei. Du fortjener å få hjelp.

Lykke til ❤️

Endret av MyMichelle
La til det om å ringe hun på UNN.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 9.46):

Kunne du lagt ved et bilde? 

Anonymkode: 82ff3...5a9

Ja. Hvordan gjør jeg det? 

AnonymBruker
Skrevet
MyMichelle skrev (9 timer siden):

Du sier du bor langt nord. Det er frisør på UNN, og hun er nok vant til litt av hvert. Alle kan bestille time der, ikke bare pasienter. Hun kan også tilpasse parykk.

Ta mot til deg og gå til frisør. FORT! Hva så om det er din feil at du har mistet håret? Du er ikke alene om det. Noen mister hår på grunn av hjemmebleking, noen av spiseforstyrrelse, noen av samme årsak som deg osv.

Ikke bær på dette alene mer, og ikke skam deg. Å gå til frisør kan ikke bli verre enn å ikke gå til frisør. Du har eksperimentert alene lenge nok — for lenge.

Ta å ring til frisøren på UNN og spør om råd. Jeg har møtt henne, og hun virket grei. Du fortjener å få hjelp.

Lykke til ❤️

🥲 tusentakk! Skal mote meg opp å gjøre det snarest!

Dere aner ikke for en evig takknemlighet jeg føler etter all hjelp og engasjement ❤️❤️ her jeg bor for øyeblikket kjenner jeg kun samboer, har ingen venner å spørre å ingen familie i nærheten. Har kun kollegaer og det er kun mannfolk, fleste av dem er skalla å kan ikke fortstå noe som helst av problemet mitt. 

Jeg skal samle mot å kontakte UNN dama. 

Takk 🫶🏼🫶🏼🫶🏼

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare slutte med det som sliter på ditt hår. Bruk topikk i mellomtiden? 

Anonymkode: b4f2f...c54

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å få tynnere og tynnere hår fra jeg var 17. I dag er jeg 40 og har brukt hårdel i et par år. Har skammet meg så mye over mitt tynne hår.  Er en stor lettelse å slippe å bruke en time hver morgen på å dandere håret så ikke hodebunnen synes overalt . Har kjøpt flere hårdeler på nettet. Highline wigs and toppers er feks veldig bra. Kan kjøpe fulle parykker også. Raquel welch har også veldig fine realistiske syntetiske.

Anonymkode: ef8f6...402

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg begynte å få tynnere og tynnere hår fra jeg var 17. I dag er jeg 40 og har brukt hårdel i et par år. Har skammet meg så mye over mitt tynne hår.  Er en stor lettelse å slippe å bruke en time hver morgen på å dandere håret så ikke hodebunnen synes overalt . Har kjøpt flere hårdeler på nettet. Highline wigs and toppers er feks veldig bra. Kan kjøpe fulle parykker også. Raquel welch har også veldig fine realistiske syntetiske.

Bruker du de hver dag? Er det lett å feste de/få de til å sitte? Kjøper du alt på nettet? 

Anonymkode: 361bb...c7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 22.38):

Bruker du de hver dag? Er det lett å feste de/få de til å sitte? Kjøper du alt på nettet? 

Anonymkode: 361bb...c7e

Lurer på det samme

Anonymkode: 15604...f7e

• 3 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 22.22):

Hvor kjøper du hårdelene ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 21.47):

Jeg har knapt nok 1-2 cm hår under det øverste håret, det er masse bare flekker ved tinningen, bakhodet og overalt egentlig. Når det blåser ute så kan alle se hodebunnen min. Skammer meg så kraftig at jeg ikke klarer å snakke med frisør om det. Har nevnt det såvidt til fastlegen, men blei ikke tatt på alvor - fordi extension tydligvis ikke vises for folk. 

Jeg legger ikke skjul på at jeg bruker extension, men jeg blir nesten deprimert hver gang jeg stiller meg foran 2 speil for å sette inn nye. Bruker smeltetang og punktextension, har slutta å bruke frisør ettersom jeg ikke klarer tanken på å høre noen fortelle meg hvor kritisk det er blitt.

Sist jeg fikk hjelp til å sette inn noen punkter var det min svigermor som hjalp meg, det er 3 år siden. Hun sa "det er jo ingenting å ta av her?!"

Slutt med det. Du ødelegger for deg selv hver gang du setter inn the fake håret. 

Anonymkode: 82ff3...5a9

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...