Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Fant nettopp ut at vi venter barn nr 2, omtrent 19 mnd etter førstemann. Vi har ønsket et barn til, så det er planlagt, men litt overrasket over at det gikk så kjapt og at det så og si bare blir 1,5 år mellom dem. Mannen er heldigvis veldig glad og stolt.

Tenker barna kommer til å ha så mye glede av hverandre, men kjenner likevel på litt engstelse.. Dere som hadde to under to, kan dere dele alle fordelene og hva som var fint med det?❤️

Anonymkode: 566b1...184

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 18 mnd mellom mine. Gutt og jente.  Jeg syns det gikk overraskende bra da de var små. Jeg hadde begge hjemme i 2.mammaperm og klarte å innføre like rutiner på begge med tanke på mat og søvn.  De har så og si aldri kranglet og de har alltid passet på hverandre. Jeg ville aldri gjort det annerledes 

Skrevet

Er 20mnd mellom mine, gut og jente. Eg tykte det var travelt når eg var høggravid og ikkje klarte leike på golvet som han ville, eller når lillesøstra skal sove akkurat når han treng merksemd/hjelp. Elles syns eg det er heilt nydeleg! Ser allereie den store søskenkjærleik, og begge er opptatt av kvarandre. Storebror på 2 ropar etter lillesøstra når han gjer noko ho må sjå, og spring til ho for kos når han kjem frå bhg.. Ser også ho på 5mnd blir meir glad i han no ❤️ Gler meg til ho blir større og meir aktiv og dei kan leike meir ilag!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre barn på under to år, ingen tvillinger, 11 mnd mellom hvert av barna.

det er supert! De har enormt glede av hverandre, men de krangler selvfølgelig også, spesielt de to som er samme kjønn. Jeg ser bare fordeler, ingen ulemper. Spesielt i ferier er de tett sammensveiset. To av de er født i samme år, men vi har alltid passet på at de ikke går i samme klasse og blir avhengig av hverandre. De er samme kjønn, men har veldig forskjellig personlighet og interesser, det gjør at de får en naturlig pause fra hverandre også.

Anonymkode: 65a64...fc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk kjempefint. 18mnd mellom mine. De har hatt stor glede av hverandre under oppveksten. 

Anonymkode: 5e3e8...bcf

Skrevet

14 mnd mellom mine. Det ble en del bleieskift for å si det mildt. Var egentlig bare koselig. Ble fort ferdig med bleier og nattevåk. 
Ulempen var at de ikke var like enkelt å dra i butikken når jeg måtte ha med begge to. En som lå i sete på handlekurven og en som løp i alle regninger. Ble til at vi handlet hele familien.

Vil egentlig ikke si det var så mye negativt med det.

Skrevet

Mine er nå 3år og 1.5år og aaaldri har vi hatt det så travelt som nå! Snakk om å ha makk i ræven🙈 De er høyt og lavt, og alt eldste gjør skal selvsagt også minste ! Vi er helt utslitt når dagen er over🙈

Men de elsker hverandre, og leker kjempefint sammen nå når yngste har blitt over året. Tar meg av og til i å savne hvordan det var når yngste var baby😅 Det var så mye roligere da😅 

Har alltid hørt at jenter er så mye roligere enn guttene, men der tror jeg våre er unntaket altså! For jeg er ganske sikker på at de herjer mer enn guttene til veninnene mine!

Vi angrer ikke, men årene fremover blir fryktelig travle😅❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

12 mnd mellom guttene våre. De to eldste er jenter. Fy farao for et kaos. Galskap. Faktisk, galskap🙈

Anonymkode: 5f2f9...bfd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk to jenter under to. Den gleden de har hatt av hverandre har vært helt utrolig å bevitne. De kunne leke timevis fra de var veldig små. Jeg hadde en eldre fra før, og jeg følte det var mye mer oppfølging med bare ett barn. Mens de to minste de fant alltid på noe, lekte med bamser, dukker, de var havfruer, de sang sanger, og hadde skuespill for oss.

De er 18 og 19 nå. (snart 20). 

Dette var ikke planlagt fra min side, men det er nok det beste som kunne skjedd. Det har vært helt magiske år med disse småungene mine. 

Anonymkode: 26a5c...61d

• Liker 1
Skrevet

Det er selvfølgelig slitsomt i starten, men på sikt vil de få mye glede av hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

15 mnd mellom mine to, og det har vært galskap!! En som ikke sov på natten, og sov en så var den andre våken🙈 Det har vært fullt kaos og de krangler om alt🫠 

Anonymkode: b2a1d...f8f

Skrevet

Det er 21 mnd mellom mine to eldste. Jeg synes det har gått veldig fint. Det har selvsagt hjulpet veldig at begge har vært rolige babyer som har sovet godt. Litt intenst er det jo når de er helt små, men vi har også fått mye positivt igjen ved at de har vært så tett i alder og derfor ofte likt de samme tingene og begge har kunnet være med på alt framfor at vi har måttet dele oss. Og så har de alltid hatt et godt forhold og setter pris på å gjøre ting sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Gutt og jente med 16 mnd mellomrom. Gikk veldig fint. Han var rolig og hun var raskt ute med alt. De lekte, kranglet og beskyttet hverandre. Nå er de tenåringer og krangler som tenåringer flest. 

Anonymkode: c5a18...f08

AnonymBruker
Skrevet

Gutt og jente med 15 mnd mellomrom. Vi valgte å holde eldste hjemme til han ble to år. Så hadde begge to hjemme i lag lenge. For oss så var det fantastisk! Fikk bruke mye tid på storebror, og jeg tror vi har klart å forebygge mye sjalusi ved p ha dem hjemme sammen i stedet for å sende han i barnehage. 

opplevde det egentlig ikke som så veldig travelt i babytida. De hadde mye samme rytme, og samme interesser. Lillesøster glei liksom bare inn i rytmen vår. 

Travlere nå når de er 3 og 4 år. Men det hadde det nok vært uansett hvor mye det hadde vært mellom dem. Hverdagen er travlest. 

hadde jeg gjort det igjen? ABSOLUTT!!  

Anonymkode: db57a...814

AnonymBruker
Skrevet

Det var et rent helvete for og si det mildt.

Jeg mistet meg selv fullstendig. 

Anonymkode: 52b29...9e5

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg må dessverre si meg enig med de i tråden som ikke er så positive. 13 mnd mellom mine, jeg husker nesten ikke de første årene,det er svart. Men eldste sov ikke før hun var 2 år, og det var en evig kamp etter å få bare litt søvn. I tillegg til dårlig fysisk form med kvalme og bekkenløsning. Ville faktisk ikke gjort det igjen. Men barn er forskjellige og det er foreldrene også, så det blir jo vidt forskjellige erfaringer utifra hver familie sine forutsetninger. 

AnonymBruker
Skrevet

13 mnd mellom mine og ville heller ikke gjort det igjen.

Anonymkode: 67699...25c

AnonymBruker
Skrevet

Har tre under 4 år og 19 mnd mellom to av dem. Er helt supert, og hadde gått for så tette igjen.

Anonymkode: 464f2...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...