Gå til innhold

Barn og mobil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er det barn på 7-8 år har egen mobil som de kan ringe fra? Jeg synes det er altfor tidlig, men i følge sønnen vår er vi verdens verste foreldre og han ønsker seg noen nye pga han får ikke mobil. 

Anonymkode: ace2a...dff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De trenger egentlig ikke. Men er vel for å passe inn i gjengen som alltid.

Anonymkode: 24db2...2e8

• Nyttig 1
Skrevet

Har du snakket med de andre foreldrene hva som er vanlig hos dere?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og jeg har inntrykk av at det ikke er vanlig… men dessverre har fetteren som er like gammel fått seg mobil… er ikke mer som skal til 😣 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min ble 9 i år, der er det kun henne og 1 til jente som ikke har egen telefon. Vi har en gammel telefon som ligger i huset og gir henne mulighet for å ringe/sende sms til oss foreldre når hun er alene hjemme. Men den har ingen apper eller noe. Den fungerer som en hustelefon. Vi kommer til å ha det slik til hun blir 12 år. 

Anonymkode: 9f9ff...aeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her blir det nok smartklokke til gutten, lenge før mobil blir aktuelt. Han er nå 7, og har ingen av delene enda, men en klokke er nok rett rundt hjørnet. Dette av praktiske årsaker; kunne ringe om det skjer noe, trenger å få tak i meg. Har jo ikke hustelefon lengre, og ønsker å kunne få tak i han etterhvert som han beveger seg mer ute selv/er med kompiser osv. Å ha en gammel telefon liggende hjemme til nødbruk, funker dårlig for oss da den sjelden blir ladet og gutten ikke bruker den jevnlig = stor sannsynlighet for at det blir stress i en evt akutt situasjon. En smartklokke som kun kan ringes med, til kontakter som er lagt inn av oss, funker i mange år frem til mobil er aktuelt. Tenker rundt 12-13. Fås mobil, begynner nok masingen om sosiale medier alt for tidlig feks, og vanskeligere å holde kontroll på. Eliminerer den  «påvirkningen» så lenge som mulig.

Anonymkode: 39322...254

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor vanlig er det barn på 7-8 år har egen mobil som de kan ringe fra? Jeg synes det er altfor tidlig, men i følge sønnen vår er vi verdens verste foreldre og han ønsker seg noen nye pga han får ikke mobil. 

Det er veldig vanlig dessverre

Anonymkode: 79798...82d

• Liker 1
Skrevet

Har en sønn på 8. Her er det kun en kompis som har telefon enn så lenge, resten har smartklokke men regner med at dette har endret seg allerede ved skolestart til høsten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Om du er smart når du velger mobil abb så ville jeg gått for ICE.

Mine får egen sommeren før skolestart

Anonymkode: 09e25...800

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig og opp til hver familie og bestemme, heller mobil enn mobilklokke

Anonymkode: 02315...a12

AnonymBruker
Skrevet

Mobil klokke har han og det er det som er mest vanlig i klassen, tror jeg… 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er ganske vanlig at de har, ihvertfall om de er alene hjemme.

Jobber på barneskole.

Anonymkode: 1619d...fc4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 20.32):

Heia dere ❤️

Anonymkode: 07a55...4b8

AnonymBruker
Skrevet

Takk for det ❤️

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...