AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har en mamma som oppfører seg veldig stygt mot meg. Hun har oppført seg ekstremt frekt i hele livet mitt, både mot meg og mot mange andre mennesker. Jeg har ikke snakka med henne siden oktober 2021, og det var på SMS. Siste gang vi møttes fysisk var i juli 2021. Hun snakker kun om sitt eget liv, enten hvor forferdelig hun har det (sykdom og forbruksgjeld,) eller hvor vellykka hun er ("beste sykepleier i Norge" og nedbetalt bolig). Videre er det veldig vanlig at hun slenger stygge bemerkninger om meg direkte til meg og til andre mennesker. I tillegg slenger hun alvorlige påstander om folk jeg ikke kjenner og om folk jeg kjenner. Hun forteller sjeldent noe konkret eller med eksakte detaljer, men alt blir veldig generelt og overfladisk. Hun svarer ikke (positivt) når andre folk forteller om sitt eget liv. Hun stiller ingen oppfølgingsspørsmål til det andre folk har sagt. Hun kjører på med sin egen versjon om alt mulig. I tillegg avbryter hun folk mens de snakker og det er bestandig hun som snakker mest i en samtale. Hun oppsøker huset mitt uanmeldt. Det har pågått siden 2013. I 2013 inngikk vi en avtale om at hun ikke skulle komme uanmeldt, men den avtalen har hun ikke overholdt. Hun kommer også på uanmeldt besøk til andre mennesker enn meg. I tillegg oppsøker hun butikker i nærmiljøet og ulike politiske partier i nærmiljøet, hvor hun rett og slett slenger dritt om meg og om andre mennesker. Hun bor ikke i samme kommune som meg, men hun reiser på "ferie" hit hver eneste sommer. Da bor hun på et hotell i sentrum. Det har hun betalt med penger fått fra mormor og morfar. Hun presser penger ut av mormor og morfar, og det har pågått i hele livet hennes. Dette er en grusom situasjon. Jeg har varsla politiet flere ganger. De har gitt et muntlig besøksforbud, men hun overholder ikke forbudet. Hun oppsøker meg regelmessig, og det skjer via mange ulike kanaler. Jeg aksepterer ikke at hun kommer på døra mi, samt at hun tar kontakt med mine bekjente eller ansatte i ulike butikker. Politiet har god kjennskap til at hun gjør dette, men de gjør ingenting med problemet. Hun som er sjef i den ene butikken forteller aldri meninga si når hun får "besøk" av mamma. Jeg har slutta å være kunde i den butikken. Hvem kan stille opp? Politiet gjør ingenting med saken. Anonymkode: 5b277...463 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 Hvilken lov mener du at hun bryter? Anonymkode: 0fe5e...e49
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 Stakkars deg. Hun moren din høres ut som en sosiopat og helt grusom. Jeg aner dessverre ikke hva du kan gjøre. Regner med hun ikke har nøkkel til boligen din? Politiet kan vel ikke gjøre noe så lenge hun ikke er til fysisk fare for seg selv eller andre. Anonymkode: 5390b...fbd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Stakkars deg. Hun moren din høres ut som en sosiopat og helt grusom. Jeg aner dessverre ikke hva du kan gjøre. Regner med hun ikke har nøkkel til boligen din? Politiet kan vel ikke gjøre noe så lenge hun ikke er til fysisk fare for seg selv eller andre. Anonymkode: 5390b...fbd Hun har ikke nøkkel. Hun slo meg og misbrukte meg seksuelt i store deler av oppveksten min. Hun har også gjort det samme mot flere av mine søskenbarn. Hun slo pappa da han var i live. Hun har slått mormor og morfar flere ganger. Jeg har også vært vitne til at hun har slått mange andre mennesker. Hun har kommet med mange drapstrusler til meg og til mange andre mennesker. Hun truer også med å ta selvmord. Hun bruker narkotika og alkohol daglig. Det har pågått i en stor del av livet hennes. Anonymkode: 5b277...463
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hun har ikke nøkkel. Hun slo meg og misbrukte meg seksuelt i store deler av oppveksten min. Hun har også gjort det samme mot flere av mine søskenbarn. Hun slo pappa da han var i live. Hun har slått mormor og morfar flere ganger. Jeg har også vært vitne til at hun har slått mange andre mennesker. Hun har kommet med mange drapstrusler til meg og til mange andre mennesker. Hun truer også med å ta selvmord. Hun bruker narkotika og alkohol daglig. Det har pågått i en stor del av livet hennes. Anonymkode: 5b277...463 Det kan jo anmeldes uten at jeg har oversikt over foreldelsesfristen for seksuelt misbruk av nær familie. Vedr. nåværende oppførsel så må jo dette falle inn under trakassering/hets/ærekrenkelser. Jobber hun som sykepleier nå og bruker narkotika? Anonymkode: 02ff2...5d7 3
mannor Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken lov mener du at hun bryter? Anonymkode: 0fe5e...e49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå