Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ordna en vpn for å kunne se ting på bbc iPlayer. Leste blant annet en sak i Dagbladet om guide til hvordan gjøre det. Men da jeg fikk logga inn der osv så kommer det opp spm om man har en tv-lisens. At man må ha det for å lovlig kunne se på bbc programmene…  noen som har vært borti det?

Anonymkode: 3ebee...84a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg husker rett, så må du bekrefte at du har en tv-lisens. Det går kun på samvittigheten din om du sier det. Etterpå må du oppgi en postkode du "bor" på.

Anonymkode: 4ba94...139

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg husker rett, så må du bekrefte at du har en tv-lisens. Det går kun på samvittigheten din om du sier det. Etterpå må du oppgi en postkode du "bor" på.

Står jo at det er i mot loven og man kan straffes?

AnonymBruker
Skrevet

Når man leser guider på nettet (også seriøse sådan) så står det at man bade trenger vpn og så har man fri tilgang på den siden.. så stussa litt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Står jo at det er i mot loven og man kan straffes?

Jeg kjente en som jobbet i nrk som jeg vet gjorde det, vedkommende var veldig ordentlig av seg ellers - men sa at det var for å skremme folk fra å gjøre det. 

Selv er jeg ikke glad i bbc, så har ikke vurdert å gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg kjente en som jobbet i nrk som jeg vet gjorde det, vedkommende var veldig ordentlig av seg ellers - men sa at det var for å skremme folk fra å gjøre det. 

Selv er jeg ikke glad i bbc, så har ikke vurdert å gjøre det.

Prøvde, og holdt å bare trykke ja. Trengte ikke legge inn noe mer. Men de finner vel ikke ut av det antar jeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøvde, og holdt å bare trykke ja. Trengte ikke legge inn noe mer. Men de finner vel ikke ut av det antar jeg

de skal nok jobbe litt for å finne ut noe når du bruker vpn. Har du sjekket på f.eks https://ipleak.net/ når du har vpn på? Dette er ikke noe jeg kan mye om, men det er greit å se at du dukker opp med ip og isp i UK.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en myte at man trenger VPN for å se utenlandsk TV - SmartDNS som støtter landet man vil se, holder i massevis.

Anonymkode: fefa5...f5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 1.19):

Det er en myte at man trenger VPN for å se utenlandsk TV - SmartDNS som støtter landet man vil se, holder i massevis.

Hva og hvordan?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva og hvordan?

Søk på Google: smart dns bbc iplayer free

VPN kan blokkeres, men med SmartDNS bruker man sin egen, norske IP-adresse, og får likevel tilgang til utenlandsk TV.

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har brukt bbc iPlayer? Jeg velger å sette på subtitles, og de kommer de. Men jeg må trykke på skjermen for å få neste tekst, sykt frustrerende.. noen som vet eller skjønner hva som er greia?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...