Gå til innhold

Makeup sex og kåt av krangling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor er det sånn at man kan bli kåt av den emosjonelle turbulensen krangling gir og at man ender med å ha sex og føle seg nærmere hverandre under sexen? Uoverstemmelighetene kommer jo tilbake igjen etterhvert, men er dette vanlig eller usunt? 

Anonymkode: 4c9da...ec8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tipper en del kjenner seg igjen i dette, mens for andre vil sex være helt av bordet ved en krangel.

Der er nok og delte meninger om det er sunt eller usunt å blande konflikt og sex, der mange nok vil hevde at man ikke kan løse problemer med sex. 

Anonymkode: 7ec81...234

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tipper en del kjenner seg igjen i dette, mens for andre vil sex være helt av bordet ved en krangel.

Der er nok og delte meninger om det er sunt eller usunt å blande konflikt og sex, der mange nok vil hevde at man ikke kan løse problemer med sex. 

Vil gjerne høre fra både de som kjenner seg igjen og de som ikke kjenner seg igjen og formeninger på om det er vanlig eller usunt. Er det kanskje visse personligheter eller gjelder det alle type personligheter? Er det en biologisk opphisselse eller er det en skade? 

Fenomenet er interessant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får ikke lyst på sex av krangling. Da blir jeg anti- kåt. Mannen min ønsker sex etter krangling, og virker som han på en måte ikke stoler på at det er ok mellom oss to igjen før det stadfestes med sex. 

Så ulike som vi er angående dette måtte vi ha ganske så god kommunikasjon rundt dette for å forstå og møte hverandre. At jeg ikke vil ha sex etter konflikter har fått ham til å holde hodet kaldere ved konflikter, så min mislyst ikke slår inn, og det hjelper på at jeg kan møte ham i at han trenger sex for å virkelig føle at vi er på samme side igjen. 

Anonymkode: a9da1...8d0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vil gjerne høre fra både de som kjenner seg igjen og de som ikke kjenner seg igjen og formeninger på om det er vanlig eller usunt. Er det kanskje visse personligheter eller gjelder det alle type personligheter? Er det en biologisk opphisselse eller er det en skade? 

Fenomenet er interessant 

Tror ikke det handler om personlighet, men kanskje om stresshåndtering? 

Jeg er i allefall tilbøyelig til å bruke sex for å dempe stress også ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Vet ikke hvorfor det er sånn, men det er langt i fra uvanlig å bli kåt av krangling, sinne og stress.

Tenker det er bra i et kjærlighetsforhold i alle fall å komme nærmere hverandre enn å bli uvenner etter krangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg blir ikke kåt av sex. Datet en fyr som var veldig opptatt av sex etter krangler og gjerne ønsket krangler pga sexen ble spesielt bra da. Jeg kuttet datinga og fant ut at eksen hans levde med alarm...

Anonymkode: 15c4f...d20

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det sånn at man kan bli kåt av den emosjonelle turbulensen krangling gir og at man ender med å ha sex og føle seg nærmere hverandre under sexen? Uoverstemmelighetene kommer jo tilbake igjen etterhvert, men er dette vanlig eller usunt? 

Tror det er ganske vanlig, jeg har opplevd det i to forhold. Det er egentlig en fantastisk måte å ende en krangel på, og det virker som adrenalin/ aggresjon fra krangling booster lyst og tenning ekstra mye. Og den sexen var alltid ekstra bra 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg ikke igjen og synes egentlig at det er vanskelig å få igjen lysten en god stund etter en krangel.

Men det er jo ikke et ukjent fenomen, og jeg ville egentlig ikke reflektert over om det er sunt eller ikke. Vi mennesker er jo ikke alltid rasjonelle, og seksuell tenningsmønster er jo noe av det minst rasjonelle jeg kan komme på. Som med alt annen innen sex, så tenker jeg så lenge begge parter er komfortable med rammene for sexen, så er det bare å kjøre på.

Jeg ville derimot vært veldig skeptisk til å skulle bruke sex etter en krangel som et tegn på at "alt er bra" igjen. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og mannen krangler sjeldent, men de gangene vi gjør det ender det aldri i sex. Blir tvert om avkåtet av krangling og dårlig stemning. Tror det gjelder han også, han har hvertfall aldri prøvd seg ifbm en krangel. 

Anonymkode: d7bec...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men vil det holde i det lange løp. Hvem orker  å ha det sånn🤮Da har jeg det jammen bedre alene. 

Anonymkode: eac17...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Men vil det holde i det lange løp. Hvem orker  å ha det sånn🤮Da har jeg det jammen bedre alene. 

Anonymkode: eac17...d97

Det kommer jo helt an på hvor bra make-up sexen er, og den daglige sexen. Har hatt det sånn, pga temperamentsfull kone, og har hatt forhold med mere avdempede damer. Der også sexen er avdempet. Og jeg vet hva jeg savner.......

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for konfliktsky til å krangle.. men likevel har det skjedd at jeg ble overhøvlet seksuellt, fordi jeg er så forbasket tålmodig og omsorgfull ovenfor henne. Det er forskjell på krangling da.. for kranglingen som fører til sex, er jo bare små bagateller. Og kanskje i enkelte ganger, bare en unnskyldning for å få sex.

Jeg liker bedre en putekrig.. de røde kinnene minner meg om sinne ja, men hun er egentlig bare rød i ansiktet av å være så sinnsyk kåt.., litt snillere versjon enn "makeup sex"😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi blir begge veldig kåt etter krangling. Vi er veldig glad i hverandre og krangle utløser mye følelser for oss begge. Og vi har vel underbevisst lyst å være venner og være gode med hverandre.  Makeup sex er deilig!

Anonymkode: 2d123...2d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tipper det er like vanlig som uvanlig og hverken sunt eller usunt.

Klarer ikke helt å sette meg inn i situasjonen.

Siste jeg vil når jeg er sint er å ha sex. I tillegg har jeg og samboeren min kranglet kanskje 5 ganger på 20 år.

Anonymkode: b32ce...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo manipulasjon med sex. Dama føler at forholdet er på gyngende grunn og bruker sex for å trekke han tilbake. Versjon av tilknytningssex som brukes i begynnelsen av forholdet for å trekke en mann inn.

Dette kan sjelden menn bruke. Kona er dritsur på meg og jeg "tilbyr" henne sex?!? Det hadde ikke fungert. Vi menn derimot er såpass svake at får vi en bra blowjob så er vi villige til å hangle litt videre 🙂

Anonymkode: 273a8...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo manipulasjon med sex. Dama føler at forholdet er på gyngende grunn og bruker sex for å trekke han tilbake. Versjon av tilknytningssex som brukes i begynnelsen av forholdet for å trekke en mann inn.

Dette kan sjelden menn bruke. Kona er dritsur på meg og jeg "tilbyr" henne sex?!? Det hadde ikke fungert. Vi menn derimot er såpass svake at får vi en bra blowjob så er vi villige til å hangle litt videre 🙂

Men jeg har hørt menn si at makeup sex er den beste sexen de vet....så er det fortsatt dama sitt triks da, eller har de andre typer erfaringer med det?

Anonymkode: 90710...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg har hørt menn si at makeup sex er den beste sexen de vet....så er det fortsatt dama sitt triks da, eller har de andre typer erfaringer med det?

Jeg har allerede delt at jeg har andre erfaringer med det. Jeg blir absolutt ikke lysten på sex av konflikter, og siden jeg ikke har sex jeg ikke ønsker har faktisk min mann tatt til seg det. Han var typen som ikke så noe galt i å ha en skikkelig krangel. Det opprørte og stresset ikke ham tilsvarende som jeg ble opprørt, stresset og direkte anti- kåt av det, gjerne i flere dager etter, fordi slikt satte seg i kroppen min. 

Derfor ble det ingen makeup- sex, eller noe som helst positivt ut av å ha en skikkelig krangel. Bare en situasjon ingen av oss likte. Dermed har min mann endret seg til å ta ting opp på mer saklige og rolige måter. Kastet til side at han ikke blir opprørt av en skikkelig krangel, fordi han vet at jeg blir det, med en for ham også uønsket situasjon som resultat. At konemor ikke ønsker sex til hun har klart å få ubehaget ved krangel ut av kroppen. 

Så nei, noe makeup- sex er det ikke her, verken strategisk av meg som kvinne eller totalt sett. Vil mannen ha et aktivt og godt sexliv, eller "forsegle" en uenighet med god sex, da gjør han lurere i å ta ting opp på en voksen og rasjonell måte, istedenfor å legge opp til en krangel og tenke at det er ufarlig og greit å ha. 

Jeg har forøvrig ikke bedt ham om å endre seg slik. Han kom selv frem til at det gir bedre resultater for både ham og oss. 

Anonymkode: a9da1...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Les om hysterical bonding. Ei dame tatt i utroskap vil gå inn 100% for å tilfredsstille mannen. Tror hjernen produserer hormoner på høygir og sex blir brukt for å ikke miste mannen.  En krangel blir en light versjon av dette.

Sexen blir rå følelser er sterke saker.

Men det varer bare 2-3 uker. Da har hun trukket han tilbake på plass og ting går tilbake tilbake til normalen.

Manipulasjon er kanskje sterkt ord, men sex blir et verktøy for å oppnå noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, for min del er sex etter krangling helt ut av spørsmålet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...