Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en stund tilbake hjalp jeg en venninne som slet etter skilsmisse. Hun skulle rydde og kaste ting. Hun viste at min mor bor i ett borettslag med container. Hun spurte om jeg kunne kaste noen ting der. Det gjorde jeg for å hjelpe i en vanskelig situasjon. En stund etter det sa jeg at jeg ikke kunne gjøre det flere ganger pga at mamma sa at det er kun for de som bor i borettslaget. 

Men etter det kan jeg få meldinger fra henne der hun sier at hun hadde vannlekkasje i en kjellerrom og skulle ha kastet en kommode som ble ødelagt. Jeg har bare svart at jeg håper at det ordner seg for henne. 

I helgen har flere meldinger kommet om at hun hadde rivet noen hyller i kjelleren som hun skulle ha kastet. Jeg hadde ikke sett meldingen og ikke svart. Etter på kom ny melding om at hun har spurt flere om hjelp, men at ingen har en plass å kaste det. Så sier hun at hun får vel bare lagre dem i sykkelboden til hun får kastet de en plass. 

Hva skal man gjøre med sånne folk? 

Anonymkode: bbf6f...04f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg gjorde var å sende linker og telefonnr til f.eks frivilligsentralen og div andre som evnt kan hjelpe med slikt. Og jeg sa jeg gjerne skulle hjulpet mer men har dessverre ikke mulighet. 

Anonymkode: 21e4f...e6f

• Liker 3
Skrevet

Si en gang til at det ikke kan skje flere ganger. Å leie container til borettslag er utrolig dyrt siden noen idioter alltid kaster oppi ting som gjør at det må sorteres etter henting. Si at det er uaktuelt og hun må få kjørt det på dynga selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du ikke har noen plass å kaste for henne , og så sender du henne en link til den lokale miljøvinningstasjonen? 

Anonymkode: 75d3d...0ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (Akkurat nå):

Si en gang til at det ikke kan skje flere ganger. Å leie container til borettslag er utrolig dyrt siden noen idioter alltid kaster oppi ting som gjør at det må sorteres etter henting. Si at det er uaktuelt og hun må få kjørt det på dynga selv.

Jeg sa det da jeg hjalp henne den ene gangen 

Skrevet

Send henne adressen til den lokale gjenvinningsstasjonen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sa det da jeg hjalp henne den ene gangen 

Hun er nå utrolig frekk! Men du må jo stå på ditt. Det er nok mange utenforstående som lurer sine ting oppi sånne containere, men det er det samme som tyveri.

• Liker 1
Skrevet

Tror alle kommuner har gratis sted å levere søppel… Hun kan jo bare levere der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare unngått å svare på det som gjelder slike ting og holdt det generelt. Som du allerede gjør!☺️

Anonymkode: adb2e...fb4

AnonymBruker
Skrevet

Her i kommunen hentes grovavfallet gratis, trenger ikke plage venner eller dumpe ulovlig i konteinere andre betaler for.

Anonymkode: 04e9a...0b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hun seriøst ikke hørt om søppelfylling?? Det koster ikke mye. I noen kommuner er det gratis.. 

Anonymkode: b9e90...e44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er selvsagt i en vanskelig situasjon. Jeg ville hjulpet henne med å hjelpe seg selv, det vil si spurt henne om hun hadde sjekket hvor nærmeste gjenvinningsstasjon er.

Andre muligheter er jo «søppeltaxi» hvis dere har slikt der dere bor, eller «alt-i-sekk». Men da er det selvsagt lurt å samle opp litt først da. 

Anonymkode: 60223...a0c

Skrevet

Mange gode løsninger i tråden her, stå på ditt og tilby henne heller å evt bære avfallet ut i en alt-i-sekk. De færreste av oss har container i hagen.

Skrevet (endret)

Det koster 50 kr for å kjøre boss til en gjenvinningsstasjon. Vi bor i et borettslag som leier inn container ca 2 ganger i året. Før så kastet folk så mye dritt som ikke skulle der pluss at folk som ikke tilhørte borettslaget kom og dumpet bosset sitt der. Til slutt så stoppet faktisk borettslaget å leie container pga dette, men startet opp igjen da ved bruk av folk som står vakt ved containerne når de er her. 

Har vi som bor her boss og andre ting som skal kastes utenom dette, så må vi stappe bilen full og kjøre til BIR for å kaste det. Det må venninnen din også gjøre. 

Endret av Kittykat
AnonymBruker
Skrevet

Du svarer "helt i orden, jeg har fri og anledning siste helgen i juni, så vi kan kjøre til gjenvinningsstasjonen da!" 

Anonymkode: 5a860...7dd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du svarer "helt i orden, jeg har fri og anledning siste helgen i juni, så vi kan kjøre til gjenvinningsstasjonen da!" 

Anonymkode: 5a860...7dd

Skal prøve det😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...