Gå til innhold

Heklet for stort! Kan det krympes?

Gjest summerbødy

Anbefalte innlegg

Gjest summerbødy

Hei, jeg har heklet et teppe i c2c teknikk (fra hjørne til hjørne), det ble gigantisk, 2x2 meter. Jeg lurer på om det er mulig å krympe det uten risiko for at det blir ødelagt? Det er nemlig gigantisk og tungt og er redd det vil rakne hvis jeg prøver å krympe det, men det er for stort nå, er redd det skal ryke bare jeg løfter på det. Tips? Teppet er heklet i drops Alaska 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
summerbødy skrev (3 minutter siden):

Hei, jeg har heklet et teppe i c2c teknikk (fra hjørne til hjørne), det ble gigantisk, 2x2 meter. Jeg lurer på om det er mulig å krympe det uten risiko for at det blir ødelagt? Det er nemlig gigantisk og tungt og er redd det vil rakne hvis jeg prøver å krympe det, men det er for stort nå, er redd det skal ryke bare jeg løfter på det. Tips? Teppet er heklet i drops Alaska 

så synd da. Er det superwash? da kan man ikke krympe det. Hva skal du bruke det til?

Anonymkode: 76738...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summerbødy
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

så synd da. Er det superwash? da kan man ikke krympe det. Hva skal du bruke det til?

Anonymkode: 76738...475

Er 100% ull, som skal kunne toves, bare redd det ikke tåler maskinen når det er så stort som det er😳 skal brukes som sofateppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men mindre tungt blir det vel ikke av toving

Anonymkode: ce27e...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summerbødy
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men mindre tungt blir det vel ikke av toving

Nei blir ikke det, men tenkte det kanskje ble litt mer solid og tett? Nå er det gigantisk og «hullete» pga teknikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
summerbødy skrev (1 minutt siden):

Er 100% ull, som skal kunne toves, bare redd det ikke tåler maskinen når det er så stort som det er😳 skal brukes som sofateppe!

Aha. Det med om størrelsen er ett problem for maskin vet jeg ikke..

Hm. Høres ut som ett fantastisk teppe da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
summerbødy skrev (1 minutt siden):

Nei blir ikke det, men tenkte det kanskje ble litt mer solid og tett? Nå er det gigantisk og «hullete» pga teknikken. 

Mer solid og tett vil det bli.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summerbødy

her er bilde, vil jo helst også unngå å ødelegge mønsteret! 
kan også se hvordan det blir når man holder/strekker i det, veldig hullete😳

IMG_6370.jpeg

Endret av summerbødy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm. Jeg tviler vel litt på at det blir fint tovet. Tove/krympe blir jo litt som filt. Og da vil nok mye av den fine heklingen forsvinne vil jeg tro. Men for ett fantastisk arbeid. Wow. Det er jo fint der det ligger på sengen da. Kanskje du isteden har fått deg ett vakkert og kult sengeteppe ? Tror ikke jeg ville prøvd tovet det, men brukt det som sengeteppe og laget ett annet til sofaen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summerbødy
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hm. Jeg tviler vel litt på at det blir fint tovet. Tove/krympe blir jo litt som filt. Og da vil nok mye av den fine heklingen forsvinne vil jeg tro. Men for ett fantastisk arbeid. Wow. Det er jo fint der det ligger på sengen da. Kanskje du isteden har fått deg ett vakkert og kult sengeteppe ? Tror ikke jeg ville prøvd tovet det, men brukt det som sengeteppe og laget ett annet til sofaen.

Tusen takk :D Ikke dum ide! Tenkte jeg faktisk ikke på! Får ikke vist det fram like mye men som du sier kan jo bare hekle et til ett til sofa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fy faen så flott! Bruk det som sengeteppe ja! Første jeg tenkte da jrg så bilde! 

Anonymkode: 4a61f...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
summerbødy skrev (Akkurat nå):

Tusen takk :D Ikke dum ide! Tenkte jeg faktisk ikke på! Får ikke vist det fram like mye men som du sier kan jo bare hekle et til ett til sofa! 

Tror det er det beste. Ville ikke risikert ødelagt det fantastiske teppet... :)  :)

Du kan jo finne på noen unnskyldninger til å tilfeldigvis måtte guide folk forbi soveromsdøra så de får se det. Ja eller fortelle historien om teppe som ble så stort og da vil sikkert folk se det ja, he he. Utrolig kult det er.

Kanskje du til og med finner en heklemåte med mindre hull om det er det du vil ha, til sofateppet.

Vinn vinn :)

Lykke til :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summerbødy
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror det er det beste. Ville ikke risikert ødelagt det fantastiske teppet... :)  :)

Du kan jo finne på noen unnskyldninger til å tilfeldigvis måtte guide folk forbi soveromsdøra så de får se det. Ja eller fortelle historien om teppe som ble så stort og da vil sikkert folk se det ja, he he. Utrolig kult det er.

Kanskje du til og med finner en heklemåte med mindre hull om det er det du vil ha, til sofateppet.

Vinn vinn :)

Lykke til :) 

Ja utrolig smart! Kan bruke det for å vise hvordan at 80x80 inches er litt større enn cm😅 var nemlig derfor det ble stort, leste ikke oppskrifta gitt😂 

tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summerbødy
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fy faen så flott! Bruk det som sengeteppe ja! Første jeg tenkte da jrg så bilde! 

Anonymkode: 4a61f...f40

Tusen takk! Må nok bli det nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Ikke tov det i maskinen! Da ødelegger du bare alt det fine arbeidet du har gjort.

Hvis du syns teppet er ustabilt og er redd for at tråder skal ryke kan du jo sy fast et bomullsstoff på baksiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...