AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Jeg sliter sånn med å bestemme meg om forholdet er over eller ei. Vært sammen i 4+ år, leier sammen. Ble sammen litt rett fra mitt forrige forhold. Men nå de siste 7-9 mnd har jeg kjent en uhorvelig trang til å være alene. Han er en helt fantastisk kar, klar for unger og alt slikt. Godheten selv. Drømmekar rett og slett. Men jeg ser på han, har tvil. Jeg vet ikke om jeg vil ha barn. Jeg klarer ikke se for meg meg og han livet ut. Vi er over 30 begge to. Vi krangler ikke eller noe slikt. Føelsene mine tror jeg bare visner hen. Jeg er så redd for å gjøre en gigantisk feil med å gå fra han. Hvordan skal jeg klare å sortere tankene mine? Jeg vil høre fra andre aom har vært i samme situasjon; forlatt en som var bare god, men ikke den rette. Anonymkode: d09b6...028
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 ta en time-out. Anonymkode: dbe2c...8ee 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 Prøv å få deg alenetid. Jeg har selv et helt desperat behov for alenetid, men det blir fort nok av det også. Anonymkode: 29a3a...f29 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Syns nok det høres ut som du burde gå fra han og trenger noe annet, men at det er vane, tilknytning og frykt for å være alene som holder deg igjen der. Anonymkode: 15a4c...0bd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 Jeg synes du bør prøve og dra på noe alene, der du får sortert alle tanker og følelser. Jeg tenker om du ikke ser for deg og leve med noen livet, eller få barn og andre store ting som dere begge vil, bare ikke med denne personen. Så er det bedre og avslutte nå, han ser seg jo alt dette med deg. Og da er det bedre om man kan avslutte nå og han skal også få lov til og finne den partneren som ønsker det med han. Men som sagt ta en tenkepause i løpet av noen få mnd og da må du enten slippe han, eller satse for fullt. Men om noen gikk bak min rygg med disse følelsene og bare forsatte med meg, i fare for og mulig angre seinere. Det hadde jeg følt som et svik, da hadde det vært bedre og ikke ta fra meg muligheten med noen andre. Selv om det sikkert hadde vært et vondt brudd. Men vi har også et ansvar og ikke ta fra andre muligheten til et liv dem ønsker, og er ikke du den da skal den andre partneren få mulighet til og få en sjangse til det. Anonymkode: 5df3b...c0b
ClausSaus Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sliter sånn med å bestemme meg om forholdet er over eller ei. Vært sammen i 4+ år, leier sammen. Ble sammen litt rett fra mitt forrige forhold. Men nå de siste 7-9 mnd har jeg kjent en uhorvelig trang til å være alene. Han er en helt fantastisk kar, klar for unger og alt slikt. Godheten selv. Drømmekar rett og slett. Men jeg ser på han, har tvil. Jeg vet ikke om jeg vil ha barn. Jeg klarer ikke se for meg meg og han livet ut. Vi er over 30 begge to. Vi krangler ikke eller noe slikt. Føelsene mine tror jeg bare visner hen. Jeg er så redd for å gjøre en gigantisk feil med å gå fra han. Hvordan skal jeg klare å sortere tankene mine? Jeg vil høre fra andre aom har vært i samme situasjon; forlatt en som var bare god, men ikke den rette. Anonymkode: d09b6...028 … "fantastisk kar" … "godheten selv" … "drømmekar"… Joda, for all del – gå og sjekk om ikke gresset er enda grønnere på den andre siden av gjerdet. Snakkes om en håndfull år, når du nærmer deg 40 og lurer på hvorfor det er så vanskelig å finne en bra mann. Men la nå ihvertfall han karen her få finne seg noe bedre. Endret 28. mai 2023 av ClausSaus 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 Kan du dra på en jentetur? Komme deg litt bort og føle det litt fri? (Altså ikke fri til å finne på ugagn, men sånn fri fra forholdet en helg). Her er noen kontrollspørsmål: 1) Får han deg til å le? Er han leken? 2) Flørter han litt med deg? 3) Er han kjekk? 4) Har du lyst på ham? 5) Har han stabil inntekt? 6) Er han smart både IQ og EQ? 7) Tror du han blir en god og ansvarlig far? 😎 Har han egne venner? 9) Liker du foreldrene/søskenene hans? 10) Trives han i jobben sin? Er han ambisiøs? Jeg for min del endte opp med den gode, trygge, kanskje ikke den med størst sexappeal og ikke den mest lekne, men som helt klart er på ja-siden på alle kontrollspørsmålene. Han får meg til å føle meg hjemme, at jeg har landet. Det er en god følelse. Anonymkode: 7027f...cf3 1
ArielSofie Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 Hva med å reise vekk alene og "lande" litt i deg selv? Kjenne etter på følelsene dine. Du kan fek bestille en restplass reise. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med en psykolog eller rett og slettt en veileder som kan hjelpe deg med å rydde opp i tankene dine. Du må finne svaret i deg selv, men det kan være godt med hjelp og en samtalepartner på veien som kan stille de rette spørsmålene. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #9 Skrevet 29. mai 2023 tror de fleste i langvarige forhold får perioder hvor de føler at følelsene blir svakere, men etter personlig erfaring og av å høre på andres: de kommer tilbake. om de ikke gjør, nei da må man finne noe annet Anonymkode: a5bf4...57d
billie833111 Skrevet 29. mai 2023 #10 Skrevet 29. mai 2023 On 5/28/2023 at 8:28 PM, AnonymBruker said: Kan du dra på en jentetur? Komme deg litt bort og føle det litt fri? (Altså ikke fri til å finne på ugagn, men sånn fri fra forholdet en helg). Her er noen kontrollspørsmål: 1) Får han deg til å le? Er han leken? 2) Flørter han litt med deg? 3) Er han kjekk? 4) Har du lyst på ham? 5) Har han stabil inntekt? 6) Er han smart både IQ og EQ? 7) Tror du han blir en god og ansvarlig far? 😎 Har han egne venner? 9) Liker du foreldrene/søskenene hans? 10) Trives han i jobben sin? Er han ambisiøs? Jeg for min del endte opp med den gode, trygge, kanskje ikke den med størst sexappeal og ikke den mest lekne, men som helt klart er på ja-siden på alle kontrollspørsmålene. Han får meg til å føle meg hjemme, at jeg har landet. Det er en god følelse. Anonymkode: 7027f...cf3 Jeg høyner denne og ber deg lage en liste med spørsmål om deg selv også, TS. jeg var i din situasjon og jeg forlot han - det knuste hjertet hans, men han tok det med respekt og kjærlighet, og var så god hele veien... Fire år slet jeg med hjertesorg, og sammenlignet alle menn med han. 10 år senere leter jeg fremdeles, men nå ser jeg også hvorfor jeg ikke fikk det til å funke. Det var aldri han som manglet noe, det var meg. Jeg følte meg innerst inne bra nok for han og underbevisstheten min følte at det gode og trygge han tilbydde var gørrkjedelig - fordi jeg ikke hadde jobbet meg gjennom barndommen som innehold mye sinneutbrudd og krangling. Jeg har jobbet drithardt med meg selv og nå er jeg en fantastisk god og trygg partner. Så, mine forslag til dine spørsmål: 1: hva er din tilknytningstil? (Og les deg opp på den! Eller i det minste bare TikTokvideoer om det hvis du vil ha en cheat code) 2. Føler du deg god nok og at du fortjener kjærlighet? 3. Hvilke deler av deg selv føler du er aller mest skummelt å dele med andre eller være åpen om? 4. Hva er dine mørkeste sider og når kommer de frem? 5. Hva gjorde mest vondt som barn? Kan du se noen paralleller i ditt nåværende forhold? 6. Hvilke aktive steg gjør du for indre utvikling hver dag/hver uke/hver måned/hvert år? 7. Hva er dine verste sider? Kan du akseptere deg selv med dem? 8. Elsker du deg selv? Hvorfor/hvorfor ikke? 9. Hva nøyaktig savner du i forholdet ditt og hvordan kan du gjøre grep for å komme nærmere dine behov? Vær så spesifikk som mulig. 10. Hvordan håndterer du vonde følelser? Hvordan kan du bli bedre på å håndtere vonde følelser? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #11 Skrevet 31. mai 2023 billie833111 skrev (På 29.5.2023 den 22.44): Jeg høyner denne og ber deg lage en liste med spørsmål om deg selv også, TS. jeg var i din situasjon og jeg forlot han - det knuste hjertet hans, men han tok det med respekt og kjærlighet, og var så god hele veien... Fire år slet jeg med hjertesorg, og sammenlignet alle menn med han. 10 år senere leter jeg fremdeles, men nå ser jeg også hvorfor jeg ikke fikk det til å funke. Det var aldri han som manglet noe, det var meg. Jeg følte meg innerst inne bra nok for han og underbevisstheten min følte at det gode og trygge han tilbydde var gørrkjedelig - fordi jeg ikke hadde jobbet meg gjennom barndommen som innehold mye sinneutbrudd og krangling. Jeg har jobbet drithardt med meg selv og nå er jeg en fantastisk god og trygg partner. Så, mine forslag til dine spørsmål: 1: hva er din tilknytningstil? (Og les deg opp på den! Eller i det minste bare TikTokvideoer om det hvis du vil ha en cheat code) 2. Føler du deg god nok og at du fortjener kjærlighet? 3. Hvilke deler av deg selv føler du er aller mest skummelt å dele med andre eller være åpen om? 4. Hva er dine mørkeste sider og når kommer de frem? 5. Hva gjorde mest vondt som barn? Kan du se noen paralleller i ditt nåværende forhold? 6. Hvilke aktive steg gjør du for indre utvikling hver dag/hver uke/hver måned/hvert år? 7. Hva er dine verste sider? Kan du akseptere deg selv med dem? 8. Elsker du deg selv? Hvorfor/hvorfor ikke? 9. Hva nøyaktig savner du i forholdet ditt og hvordan kan du gjøre grep for å komme nærmere dine behov? Vær så spesifikk som mulig. 10. Hvordan håndterer du vonde følelser? Hvordan kan du bli bedre på å håndtere vonde følelser? Dette er veldig godt skrevet. Om en greier å ta dette inn over seg og jobbe med seg selv kommer man langt i en relasjon 👌 Anonymkode: f7521...3df 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #12 Skrevet 31. mai 2023 Hva med å ta deg en tur helt på egenhånd? Om du er interessert i natur kan du ligge over ute. Gjør alt alene og vær alene med tankene dine. Legg bort mobil. Anonymkode: f7521...3df
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #13 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 18.33): Jeg sliter sånn med å bestemme meg om forholdet er over eller ei. Vært sammen i 4+ år, leier sammen. Ble sammen litt rett fra mitt forrige forhold. Men nå de siste 7-9 mnd har jeg kjent en uhorvelig trang til å være alene. Han er en helt fantastisk kar, klar for unger og alt slikt. Godheten selv. Drømmekar rett og slett. Men jeg ser på han, har tvil. Jeg vet ikke om jeg vil ha barn. Jeg klarer ikke se for meg meg og han livet ut. Vi er over 30 begge to. Vi krangler ikke eller noe slikt. Føelsene mine tror jeg bare visner hen. Jeg er så redd for å gjøre en gigantisk feil med å gå fra han. Hvordan skal jeg klare å sortere tankene mine? Jeg vil høre fra andre aom har vært i samme situasjon; forlatt en som var bare god, men ikke den rette. Anonymkode: d09b6...028 Hva er den rette? Er du DEN rette? Jeg tok ikke vare på han som var den rette. Ble bortskjemt av han og han var dønn forutsigbar og trygg. Det tålte jeg ikke, ble ikke nok. Lever med sorgen, men har det bra. Anonymkode: f7521...3df
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #14 Skrevet 31. mai 2023 Jeg ble værende, vi fikk 2 barn, og årene gikk. Han er like fantastisk som før, men også like feil som meg som før. Nå, 20 år senere, klarer jeg ikke mer, og vi skal skilles. Jeg er takknemlig for barna våre og de fine periodene vi har hatt sammen, men jeg burde nok ha dratt den gangen det gikk opp for meg at han ikke var den rette. Men jeg var redd og feig, og tenkte at siden vi eide leilighet sammen så var vi fanget. Veeel, det var vi jo ikke, og jeg angrer. Anonymkode: 21c3d...d4b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #15 Skrevet 31. mai 2023 Det er ikke uvanlig at følelsene kan gå i bølgedaler. Kanskje det er vanlig ha en periode ca etter 3-5 år der man har tvil? Langvarige forhold kommer ikke av seg selv, de må vannes og stelles. Du må aktivt minne deg selv på hva du falt for mannen og hvorfor han er verdt din tid. Dersom du forventer at det skal skje av seg selv, så vil følelsene gjerne dø ut. Jeg var gjennom to perioder der jeg var veldig i tvil. Men det var også andre ting som skjedde i livet mitt som var stressende og som påvirket følelsene mine. Begge gangene snakket vi om det, og jeg ble i forholdet. I dag har det gått 15 år, og jeg er sjeleglad for at jeg ble. Følelsene mine idag er sterkere enn de var da jeg hadde tvil, selv om det har gått 15 år. Idag ser jeg for meg at vi gjerne kan leve resten av livet sammen Anonymkode: e6f42...313
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #16 Skrevet 1. juni 2023 Du har ikke prøvd å snakke med han litt? Hvorfor har du sånn trang først nå, er det noe som trigget det? Anonymkode: 2e9dc...a58
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #17 Skrevet 1. juni 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Du har ikke prøvd å snakke med han litt? Hvorfor har du sånn trang først nå, er det noe som trigget det? Anonymkode: 2e9dc...a58 Fordi hun var utro med en annen mann for ett år siden. Anonymkode: 88ec5...ba6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #18 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi hun var utro med en annen mann for ett år siden. Anonymkode: 88ec5...ba6 Hvor står det hen om her? Anonymkode: 2e9dc...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå