Gå til innhold

Fyllesyk eller hjerteproblem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært kvalm i noen timer nå, føler meg veldig trøtt, slapp og har høy puls. Jeg har 37,5 i temp. Jeg har sovet dårlig, men jeg ble også full i går/natt til i dag. Jeg sov cirka 7 timer men er skikkelig trøtt. Jeg har hatt diare i 3 timer men det har roet seg litt nå. Ikke noe andre veien (enda). Jeg svetter men føler meg litt kald. Jeg har også litt vondt av og på på venstre side av brystet, men dette har jeg hatt av og på i noen uker. Jeg vet ikke om det er hjertet eller andre muskler. Det er ikke en veldig intens smerte. Jeg får ned vann og prøver å drikke rikelig med dette. Jeg pleier ikke å føle meg sånn når jeg er fyllesyk. 

Jeg ringer legevakta hvis det forverrer seg, men siden jeg også har slitt litt med angst innimellom, så spør jeg her først så jeg ikke virker for dramatisk. 

Anonymkode: 98ded...3ef

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du er urolig ville jeg tatt en tlf.til legevakt. God bedring♥️

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er slik du bruker å være når du er fyllesyk så ringer du legevakta og forteller symptomene dine.

Anonymkode: 0abc5...d83

AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (2 minutter siden):

Dersom du er urolig ville jeg tatt en tlf.til legevakt. God bedring♥️

Takk ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? 

Har du hatt hjerteproblemer eller andre kardiovæskulære problemer tidligere? 

Anonymkode: 48cc3...fa0

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om smertene forverrer seg ved fysisk aktivitet :) Hvis de blir bedre av fysisk aktivitet, kan det potensielt være fyllesyke...

Anonymkode: d1ee2...1b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er du? 

Har du hatt hjerteproblemer eller andre kardiovæskulære problemer tidligere? 

Anonymkode: 48cc3...fa0

Jeg er 25. Nei. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjekk om smertene forverrer seg ved fysisk aktivitet :) Hvis de blir bedre av fysisk aktivitet, kan det potensielt være fyllesyke...

Anonymkode: d1ee2...1b5

Jeg orker ikke å løpe eller noe heavy, men jeg prøvde å gå rundt raskt her hjemme, og jeg merker ikke forskjell på smertene. 

AnonymBruker
Skrevet

hva drakk du igår/inatt? Og hvor mye? 

Anonymkode: bd31c...dad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hva drakk du igår/inatt? Og hvor mye? 

En 0,5 øl, 3/4 flaske rødvin, 2 shots med vodka. Jeg blacka ikke ut.

Men jeg har hatt drikkeproblemer i cirka 2 år nå, av og på… jeg har bestilt time hos legen for å få hjelp og skal kontakte psykolog også. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg føler meg sakte bedre, pulsen min går ned og jeg er ikke like kvalm lenger. Mest bare sliten og trøtt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har vært kvalm i noen timer nå, føler meg veldig trøtt, slapp og har høy puls. Jeg har 37,5 i temp. Jeg har sovet dårlig, men jeg ble også full i går/natt til i dag. Jeg sov cirka 7 timer men er skikkelig trøtt. Jeg har hatt diare i 3 timer men det har roet seg litt nå. Ikke noe andre veien (enda). Jeg svetter men føler meg litt kald. Jeg har også litt vondt av og på på venstre side av brystet, men dette har jeg hatt av og på i noen uker. Jeg vet ikke om det er hjertet eller andre muskler. Det er ikke en veldig intens smerte. Jeg får ned vann og prøver å drikke rikelig med dette. Jeg pleier ikke å føle meg sånn når jeg er fyllesyk. 

Jeg ringer legevakta hvis det forverrer seg, men siden jeg også har slitt litt med angst innimellom, så spør jeg her først så jeg ikke virker for dramatisk. 

Det høres ikke ut som det er noe galt med hjertet, men diaré og svak feber kan tyde på en infeksjon. Men ingen grunn til å ringe legevakta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (2 minutter siden):

Det høres ikke ut som det er noe galt med hjertet, men diaré og svak feber kan tyde på en infeksjon. Men ingen grunn til å ringe legevakta.

Ja jeg hadde vel egentlig ikke fått litt feber av hjerteproblemer? 

AnonymBruker
Skrevet

Det der høres ut som en klassisk dag med fyllesyke for min del. 

Anonymkode: 601df...ec4

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg hadde vel egentlig ikke fått litt feber av hjerteproblemer? 

Moren min wr i 60årene og ble innlagt på sykehuset fordi hun følte seg ille, hun hadde feber, høy løpende puls og andre symptomer, og de tok en test på hjertet som krevde utredning på sykehuset. Alt er bra med henne,  det var ikke noe alvorlig, men det er forskjellige symptomer og i ditt sted ville jeg ringt legevakta og latt dette være opp til de. 

Anonymkode: de456...85f

Skrevet

Sånn føler jeg meg også når jeg er skikkelig fyllesyk. Får dobbeltslag på hjertet også. Skikkelig ubehagelig og det genererer angst å være fyllesyk. Pulsen blir høy og jeg får også skikkelig diaré. Samt skikkelig sliten selv om jeg ikke får sove mer. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men jeg føler meg sakte bedre, pulsen min går ned og jeg er ikke like kvalm lenger. Mest bare sliten og trøtt. 

Viktig å drikke vann. Du kan være dehydrert. 

Kroppen din skrikernok etter vann! 

Anonymkode: 46550...001

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! 

AnonymBruker
Skrevet

har du tenkt å drikke igjen ikveld? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

har du tenkt å drikke igjen ikveld? 

Absolutt ikke! Jeg helte resten av vinen og vodkaen i vasken. Jeg har emetofobi og dødsangst, så jeg er dritredd nå. Og jeg drikker ikke når jeg har feber eller er kvalm. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...