AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Hver gang jeg er i hagen kommer de bort for å slå av en prat. Noe jeg ikke er interessert i. Jeg vil være i fred. Andre med slike innpåslitne naboer, hva gjorde dere? Anonymkode: 149a3...f92 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 When in doubt, do nothing. Tipper det går seg til. Ta evt på deg et stort headset og lay som om du ikke hører dem. Anonymkode: 684b9...2a1 2 2
-jk- Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tujahekk Anonymkode: cff9a...7f2 Hehe, det løser nok saken ja. Man får kjøpt ferdig tujahekk i metervis, 3 planter per meter i en pappkasse ferdig klippet i firkant og 200cm høye. En 20m lang og helt tett hekk kan dermed plantes på en ettermiddag. Blir fort en liten overraskelse for naboene når de kommer hjem etter jobb 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 Hvor ofte er det da? Anonymkode: 8a9fa...cf5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hver gang jeg er i hagen kommer de bort for å slå av en prat. Noe jeg ikke er interessert i. Jeg vil være i fred. Andre med slike innpåslitne naboer, hva gjorde dere? Anonymkode: 149a3...f92 Jeg svarer ikke når jeg vil være alene. Før når jeg pleide å sitte på balkongen stod det gjerne en nabo å ropte opp til meg. Jeg lata som jeg ikke hørte. Hun ga opp det der. Anonymkode: eaa14...395 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #7 Skrevet 29. mai 2023 Hater når de søker blikkontakt hver gang jeg er i deres synsvinkel Overser dem glatt og det gjør mannen min også. Anonymkode: 18f60...369 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #8 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 9.30): Hater når de søker blikkontakt hver gang jeg er i deres synsvinkel Overser dem glatt og det gjør mannen min også. Anonymkode: 18f60...369 Mulig de gjør det for å være høflig og hilse. Vi har en nabo som er litt sånn og løper etter oss med godteri til barna om vi ikke stopper opp og prater. Han vil helst prate i noen minutter, og det å gå med søpla og hente posten etc, vil ta ti ganger så lang tid fordi vi alltid blir stoppet av han. Vi bor i forskjellige etasjer, jeg forsøkte å late som jeg ikke så vedkommende ene dagen. Da ropte han at jeg må vente, og kom løpende opp til oss og ringte på døra. Ensomheten gjør noe med mennesker. Anonymkode: 53871...3df 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #9 Skrevet 31. mai 2023 Noen misliker at naboen snakker til dem, andre klager over at de ikke blir invitert når naboen griller... Jeg møter av og til en eldre kar som ofte vandrer rundt i nabolaget med hunden sin. Han er tydelig ensom, og synes det er så fint når jeg stopper opp og slår av en liten prat. Jeg er ikke så flink til sånt, er ganske så introvert og holder meg til den kretsen av nære venner som jeg har. Men, det er faktisk fint noen ganger å se at et vilt fremmed menneske setter så pris på at noen har tid til å prate noen ord. Tenk om det var meg som var så alene, det hadde vært tøft. Anonymkode: 2fcbf...941 6 9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #10 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen misliker at naboen snakker til dem, andre klager over at de ikke blir invitert når naboen griller... Jeg møter av og til en eldre kar som ofte vandrer rundt i nabolaget med hunden sin. Han er tydelig ensom, og synes det er så fint når jeg stopper opp og slår av en liten prat. Jeg er ikke så flink til sånt, er ganske så introvert og holder meg til den kretsen av nære venner som jeg har. Men, det er faktisk fint noen ganger å se at et vilt fremmed menneske setter så pris på at noen har tid til å prate noen ord. Tenk om det var meg som var så alene, det hadde vært tøft. Anonymkode: 2fcbf...941 Det er fint av deg, men TS snakker om et par, de har jo hverandre. Dessuten virker det som om du snakker med mannen når du er ute og går i nabolaget. Du hadde kanskje ikke giddet å være hyggelig hvis det var slik at du ikke kunne vise deg utenfor døren på din egen eiendom uten at han kom ilende til. Og så er det noe med at den enes behov for å snakke med folk ikke nødvendigvis er viktigere enn den andres behov for å være i fred. Anonymkode: cabc0...d32 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #11 Skrevet 31. mai 2023 Det er mye enklere å snakke med en vilt fremmed person en treffer en gang eller i alle fall sjeldent, i forhold til naboer som vil snakke hver gang de ser en og som ikke tar et hint om at en ikke er så interessert i det. Da blir det tvang og en selv kan ikke få velge hva en har lyst til i sin egen hage. Da er en ufri i sitt eget hjem. Det er ikke ok. Anonymkode: 9ae35...42e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #12 Skrevet 31. mai 2023 Dette er jo ett ikkeproblem. De blir nok lei av å forsøke å prate med deg uten særlig respons etterhvert. Hadde vært glad for å ha sånne naboer selv:) Anonymkode: 73a93...5ea
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #13 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 9.30): Hater når de søker blikkontakt hver gang jeg er i deres synsvinkel Overser dem glatt og det gjør mannen min også. Anonymkode: 18f60...369 Ikke rart at vi har et kaldt samfunn når medmennesker dør alene fordi naboer ikke bryr seg om andre enn seg selv. Anonymkode: 2098f...a0b 2
sommerkroppen Skrevet 31. mai 2023 #14 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke rart at vi har et kaldt samfunn når medmennesker dør alene fordi naboer ikke bryr seg om andre enn seg selv. Anonymkode: 2098f...a0b Men det går jo fint an å bry seg om naboen, selv om man ikke ønsker å prate med dem hele tiden man er ute. Det må være lov og bare si hei og et par setninger, og så styre med sitt. Man er herre over eget hjem, og skal ikke la andres sosiale behov styre for hvordan man må oppføre seg i egen hage. 3
Gjest takinova Skrevet 31. mai 2023 #15 Skrevet 31. mai 2023 -jk- skrev (På 28.5.2023 den 18.40): Hehe, det løser nok saken ja. Man får kjøpt ferdig tujahekk i metervis, 3 planter per meter i en pappkasse ferdig klippet i firkant og 200cm høye. En 20m lang og helt tett hekk kan dermed plantes på en ettermiddag. Blir fort en liten overraskelse for naboene når de kommer hjem etter jobb Og så etter 3 år er tujaen vokst deg høyt over hodet og blir til en evig plage🙈
Gjest ti10 Skrevet 31. mai 2023 #16 Skrevet 31. mai 2023 takinova skrev (6 minutter siden): Og så etter 3 år er tujaen vokst deg høyt over hodet og blir til en evig plage🙈 Da er det bare å klippe den
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #17 Skrevet 31. mai 2023 Fikk en hund til. Nå er det fred å få Anonymkode: af4b9...c6c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #18 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke rart at vi har et kaldt samfunn når medmennesker dør alene fordi naboer ikke bryr seg om andre enn seg selv. Anonymkode: 2098f...a0b Dette er jo bare tull. Å dø alene kan skje den mest sosiale person, om man dør brått. Kan ha verdens beste forhold til naboen, men falle død om på badet f eks. Men du mente kanskje folk som ligger lenge døde uten å oppdages? Da er det som regel den døde som har isolert seg selv, ofte psykiatri, da de ikke har kontakt med familie eller venner. Anonymkode: 8a83f...8c1
-jk- Skrevet 31. mai 2023 #19 Skrevet 31. mai 2023 takinova skrev (2 timer siden): Og så etter 3 år er tujaen vokst deg høyt over hodet og blir til en evig plage🙈 Den skal klippes 2-3 ganger per år. Gror ca. 25 cm. årlig. Enkel å klippe med en batteridrevet hekksaks, tar ikke mange minuttene.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #20 Skrevet 31. mai 2023 Forstår hva du mener. Der vi bodde før hadde naboene innsyn i både hagen og verandaen vår, selvom de ikke hadde verandaen sin den veien, og når jeg satte meg i sola hang hun ut av soveromsvinduet for å prate. Hvis jeg var i hagen kom hun bort til hekken. Var jeg i gata kom hun dit. Hun var veldig koselig og alltid i godt humør, men det var jo også «meg-meg-meg». Hun kunne feks fortelle at de hadde vært på Tusenfryd i går, så kunne jeg si oi, for et sammentreff, det samme var vi! Så var det akkurat som hun overså mitt svar og bare fortalte om SIN dag på Tusenfryd, og om sine barn. Sånn var det med alt. Så selvom hun var hyggelig ble det veldig slitsomt 🙈 Anonymkode: 0f658...416
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå