AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #61 Del Skrevet 5. august 2023 Har aldri kaldt det faste, men jeg har alltid spist første måltid på jobb kl 11.00, neste har vært middag i 17-18.00 tiden. Anonymkode: bf825...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #62 Del Skrevet 5. august 2023 Hva spiser dere som en "typisk" frokost for å holde dere mett? Anonymkode: 5f5c8...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 5. august 2023 #63 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva spiser dere som en "typisk" frokost for å holde dere mett? Anonymkode: 5f5c8...b38 Spiser ikke frokost. Spiser lunsj ( 2-3 brødskiver) og en vanlig middagsporsjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #64 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva spiser dere som en "typisk" frokost for å holde dere mett? Anonymkode: 5f5c8...b38 På jobben spiser jeg litt av varm maten f.eks fisk/kyllingbit. Et kokt egg og salat. Hjemme spiser jeg også et kokt egg. Og så spiser jeg havregrøt. Jeg spiser lunsj hjemme de dagene jeg jobber kveldsvakt I helgene blir det litt mer egg og bacon lignende mat. Anonymkode: ec811...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #65 Del Skrevet 5. august 2023 smilo skrev (28 minutter siden): Spiser ikke frokost. Spiser lunsj ( 2-3 brødskiver) og en vanlig middagsporsjon. Ja frokost/lunsj. Mente ihvertfall det første måltidet da... Anonymkode: 5f5c8...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #66 Del Skrevet 5. august 2023 Og et spørsmål til; Spiser dere godis i helgene? og når på døgnet legger dere inn det? Anonymkode: 5f5c8...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #67 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og et spørsmål til; Spiser dere godis i helgene? og når på døgnet legger dere inn det? Anonymkode: 5f5c8...b38 Spiser ikke godis i helgene, men hender jeg tar en dessert eller sjokolade til kaffen etter middagen. Det blir lagt inn etter middag. Hvis middagen er 17.30, er kaffen med sjokoladen senest 18.30. Jeg er veldig glad i potetgull. Det passer jeg på å spise litt av i forbindelse med middagen. Har noen retter, som det passer å spise litt potetgull til😀 Nå i sommer har jeg også skeiet litt ut med is litt innimellom. Det blir liksom i mellom lunsjen og middagen et sted, altså innenfor spisevinduet. Anonymkode: ec811...fb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #68 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spiser ikke godis i helgene, men hender jeg tar en dessert eller sjokolade til kaffen etter middagen. Det blir lagt inn etter middag. Hvis middagen er 17.30, er kaffen med sjokoladen senest 18.30. Jeg er veldig glad i potetgull. Det passer jeg på å spise litt av i forbindelse med middagen. Har noen retter, som det passer å spise litt potetgull til😀 Nå i sommer har jeg også skeiet litt ut med is litt innimellom. Det blir liksom i mellom lunsjen og middagen et sted, altså innenfor spisevinduet. Jeg spiser ikke potetgull til middag hver dag altså. Og ikke dessert eller sjokolade, hvis jeg spiser is den samme dagen. Anonymkode: ec811...fb9 Anonymkode: ec811...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #69 Del Skrevet 5. august 2023 Jeg har prøvd periodisk faste, men det fører lett til oksehunger og at jeg overspiser. Og at jeg tenker mye på mat, blir nesten desperat. Kanskje er det slik før man blir vant til det? Dere som spiser på denne måten: hadde dere det som meg i starten? Tok det ev lang tid før det endret seg? Kan dere fortsatt få trang til å overspise? Anonymkode: bcb1c...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #70 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har prøvd periodisk faste, men det fører lett til oksehunger og at jeg overspiser. Og at jeg tenker mye på mat, blir nesten desperat. Kanskje er det slik før man blir vant til det? Dere som spiser på denne måten: hadde dere det som meg i starten? Tok det ev lang tid før det endret seg? Kan dere fortsatt få trang til å overspise? Anonymkode: bcb1c...6a4 Jeg har drevet med mer eller mindre periodisk faste i mange år, fra før jeg hørte om begrepet. Har hørt på en del informasjon fra både fagfolk og en del med mest personlige erfaringer. Det som kommer frem er at overgangen er veldig individuell, og trolig avhengig av kroppskjemi og næringsinntak. Selv har jeg innimellom dager jeg er veldig sulten. De kommer ofte etter at jeg har spist mer frukt og bær enn jeg pleier. Eventuelt at jeg har fått i meg kake eller is. I går f.eks. spiste jeg ca 1/2 kg oksestek med litt urter, majones og smør. For meg så virker det som om jeg da har fått i meg for lite mikronæringsstoffer eller at noe av det jeg har spist har tullet med hormoner som påvirker sultfølelsen og døgnrytmen. Mye animalsk protein og fett hjelper da for meg - samtidig som jeg får i meg litt ekstra salt (havsalt) og ekstra mineraler. Noen ganger kan jeg ha et par tre dager med stort matinntak, andre ganger kan det holde med en dag. Anonymkode: d5d49...6f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #71 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har prøvd periodisk faste, men det fører lett til oksehunger og at jeg overspiser. Og at jeg tenker mye på mat, blir nesten desperat. Kanskje er det slik før man blir vant til det? Dere som spiser på denne måten: hadde dere det som meg i starten? Tok det ev lang tid før det endret seg? Kan dere fortsatt få trang til å overspise? Anonymkode: bcb1c...6a4 Jeg merket ingenting, men har egentlig vært sånn naturlig før i tiden, da man ikke visste om sånt. Jeg har jo efterhvert lært meg å spise jevnlig, men la på meg av det, så jeg har gått tilbake til å spise sånn som jeg spiste som ung. Sjelden 😊 Jeg var veldig glad i middag, og spiste godt til middag. Jeg merker ingenting til oksehunger, men mannen min sleit med humøret fram til første måltidet. Han har vent seg til det nå. Han har begynt å spise som meg, da han ønsker å gå ned I vekt, og ser at jeg har gått ned i vekt igjen. Jeg tror det er en vanesak. Anonymkode: ec811...fb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #72 Del Skrevet 5. august 2023 https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/lifeandstyle/2016/nov/28/breakfast-health-america-kellog-food-lifestyle Until very recently, common wisdom held that breakfast was the most important meal of the day. We’ve anecdotally tied all sorts of ills to a failure to sit down to a “complete breakfast.” But health research has proven that skipping that fried egg or bowl of cereal does not, in fact, lead to weight gain, health issues or underperformance. Our reverence for breakfast is actually relatively recent. Before the late 19th century in the US, breakfast didn’t have any particular importance ascribed to it. But all that was changed by a small group of religious fanatics and lobbyists for cereal and bacon companies. En frokost kampanje startet av blant annet Mr. Kelloggs 😅 Best start to the day with Kelloggs Corn flakes! Anonymkode: 622d1...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstfarge Skrevet 5. august 2023 #73 Del Skrevet 5. august 2023 On 5/28/2023 at 6:50 PM, AnonymBruker said: 2/3 måltider: Lunsj mellom 11 og 13.15 på jobb og middag med familien. De dagene jeg trener på kvelden spiser jeg også et mindre måltid som kveldsmat. Jobber som lærer. De dagene jeg må spise sen lunsj på jobb, altså 13.30 må jeg ha en liten neve nøtter eller et lite knekkebrød utenom. Synes det vanskeligste er at jeg ikke kan spise lunsj til helt faste tider. Anonymkode: 2cc6f...fbf Hørtes ut som en helt vanlig diett og ikke fasting i det hele tatt. Fasting er å ikke spise.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #74 Del Skrevet 5. august 2023 2 vanlige måltider + et mellommåltid. Kontorjobb. Drikker kaffe og vann da, og tar medisiner. Avslutter fasten i 11-12-tiden, på jobb går det mye i havregryn, havregrøt, havregryn og yoghurt osv, topper med frukt, bær, nøtter, frø... Noen ganger weetabix eller bare knekkebrød. Middagsrester blir det også. I helgen (lør-søn) blir det mer konvensjonell brødmat og pålegg, kanskje egg, eller arme riddere, toast osv. Spiser også et mellommåltid før jeg drar hjem fra jobb, skyr, gulrot, bær, banan, sukkererter, nøtter osv. Vanlig middag hjemme, ikke noe spesielt der, prøver å velge litt kalorifattig, spiser også litt vegetar. Spiser ofte suppe som forrett, fyller opp magen med det, særlig før kaloririke middager. Flere måltider rekker jeg egentlig ikke, starter faste i 10-20-tiden igjen. Mista 4kg så langt, 7kg for det med vanlig kaloritelling. Anonymkode: 04b57...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #75 Del Skrevet 5. august 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har drevet med mer eller mindre periodisk faste i mange år, fra før jeg hørte om begrepet. Har hørt på en del informasjon fra både fagfolk og en del med mest personlige erfaringer. Det som kommer frem er at overgangen er veldig individuell, og trolig avhengig av kroppskjemi og næringsinntak. Selv har jeg innimellom dager jeg er veldig sulten. De kommer ofte etter at jeg har spist mer frukt og bær enn jeg pleier. Eventuelt at jeg har fått i meg kake eller is. I går f.eks. spiste jeg ca 1/2 kg oksestek med litt urter, majones og smør. For meg så virker det som om jeg da har fått i meg for lite mikronæringsstoffer eller at noe av det jeg har spist har tullet med hormoner som påvirker sultfølelsen og døgnrytmen. Mye animalsk protein og fett hjelper da for meg - samtidig som jeg får i meg litt ekstra salt (havsalt) og ekstra mineraler. Noen ganger kan jeg ha et par tre dager med stort matinntak, andre ganger kan det holde med en dag. Anonymkode: d5d49...6f7 Halv kilo med kjøtt er mye og det samme som å si at jeg har en pikk på 20 cm hvorfor lyver du, og hva har det med fasting å gjøre? Anonymkode: 39fff...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #76 Del Skrevet 5. august 2023 Høstfarge skrev (10 minutter siden): Hørtes ut som en helt vanlig diett og ikke fasting i det hele tatt. Fasting er å ikke spise.. Jeg spiser mellom 11 og 19, og da spiser jeg helt normal mat 2 måltider. Mellom 19 på kvelden og 11 på formiddagen faster jeg. Da drikker jeg bare vann, farris eller kaffe. Det kalles periodefasting. Anonymkode: ec811...fb9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #77 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Halv kilo med kjøtt er mye og det samme som å si at jeg har en pikk på 20 cm hvorfor lyver du, og hva har det med fasting å gjøre? Anonymkode: 39fff...56b Jeg bryr meg ikke spesielt om hva du har mellom bena. Her snakker vi om periodisk faste, og det er mange som spiser carnivore/ketovore som kombinerer det med periodisk faste. I går spiste jeg 2 store måltider, ofte spiser et stort eller to mindre når jeg er sulten. Teller ikke timer, men spisemønsteret mitt er "periodisk faste". Jeg spiser ikke så mye til vanlig, men de dagene jeg føler på ekstra sult har jeg god erfaring med å spise kjøtt til jeg er mett. Jeg stekte en ca 2 kilos oksestek på onsdag, og den kommer til å bli spist opp i morgen. Dvs 2 kilo kjøtt på 5 dager, altså et snitt på 400g om dagen. Det er kun jeg som spiser den. Om du skulle være interessert, så er det mange du kan finne på carnivoreforum som spiser mye kjøtt i perioder. Kroppen vil ofte regulere det selv så lenge man ikke forstyrrer den. Anonymkode: d5d49...6f7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #78 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det kommer nok av gammel myte om at å spise sjeldent og mye ødelegger forbrenningen og utvidet magesekken. Det er ikke minst så altfor mange år siden folk trodde at man la på seg av man man spiste etter kl 18😄 Jeg har spist etter periodisk faste så og si hele livet. Lenge fø det ble ‘ei greie’. Har aldri slitt med vekten og vært naturlig slank. Blir heller lett undervektig i perioder med høyt aktivitetsnivå. Anonymkode: 43453...5d7 Er ikke dette også periodisk faste da? For mitt energinivå og trivsel på jobb, passer det best å ha spisevinduet tidlig på dagen. Også fordi jeg da naturlig velger sunnere mat. På kvelden er det lettere å ta dårlige valg for meg. Anonymkode: d9c38...999 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly70 Skrevet 5. august 2023 #79 Del Skrevet 5. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 18.00): Det er 3 typer mennesker som driver med PF: navere, studenter og de som jobber hjemmefra. Normale mennesker i normal jobb (sykepleier, bygningsarbeider, etc.) vil aldri få det til å funke. Anonymkode: 0168c...4b6 Noen mennesker uttaler seg om ting de ikke vet noe om, men uttaler seg utfra sin egen "tro". Dummeste kommentaren jeg har lest på dette innlegget så langt! Meg selv, som har Ibs fungerer ikke uten å gå på 16/8 diett, jobber 8-12 timer pr dag minst 5 dager i uken, samme gjør min sønn som også har ibs. Har aldri spist frokost da jeg aldri er sulten tidlig på dagen, spiser som oftest en enkel varmrett i 15.00 tiden og har kveldsmat ca kl 19-20.00. Spiser sjelden ute da jeg som oftest spiser lavfodmap, er utdannet kokk/konditor så alt blir laget fra bunn hjemme. Hva som er ditt problemet som uttaler deg om hva som er mulig eller umulig kan man bare undre på. Det meste sitter i hodet og det meste styrer du selv med litt viljestyrke! Endret 5. august 2023 av Molly70 Skrivefeil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #80 Del Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 18.00): Det er 3 typer mennesker som driver med PF: navere, studenter og de som jobber hjemmefra. Normale mennesker i normal jobb (sykepleier, bygningsarbeider, etc.) vil aldri få det til å funke. Anonymkode: 0168c...4b6 Kirurger har ofte lykkes med periodisk faste. Med stabilt blodsukker kan de stå 10-12 timer og operere, dypt konsentrert uten å skjelve på hender eller bli svimete. Bare drikke vann for hydrering. Maratonløpere likeså. Prøv det! Om du er redd for at det skal smitte og du ender som naver, er det bare å hive i deg mat til alle døgnets tider så går det fort over… Anonymkode: d0dbe...63d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå