AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Del Skrevet 28. mai 2023 Hvor mange måltider spiser dere om dagen og hva spiser dere? Får det ikke til å funke med en hektisk jobb. Anonymkode: cd963...19c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Del Skrevet 28. mai 2023 Det er 3 typer mennesker som driver med PF: navere, studenter og de som jobber hjemmefra. Normale mennesker i normal jobb (sykepleier, bygningsarbeider, etc.) vil aldri få det til å funke. Anonymkode: 0168c...4b6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Del Skrevet 28. mai 2023 De har kantine på jobben. Jeg spiser middagen min der, og laget til øvrig familie når jeg kommer hjem Anonymkode: c724e...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Del Skrevet 28. mai 2023 2/3 måltider: Lunsj mellom 11 og 13.15 på jobb og middag med familien. De dagene jeg trener på kvelden spiser jeg også et mindre måltid som kveldsmat. Jobber som lærer. De dagene jeg må spise sen lunsj på jobb, altså 13.30 må jeg ha en liten neve nøtter eller et lite knekkebrød utenom. Synes det vanskeligste er at jeg ikke kan spise lunsj til helt faste tider. Anonymkode: 2cc6f...fbf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 28. mai 2023 #5 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er 3 typer mennesker som driver med PF: navere, studenter og de som jobber hjemmefra. Normale mennesker i normal jobb (sykepleier, bygningsarbeider, etc.) vil aldri få det til å funke. Anonymkode: 0168c...4b6 Ok? Funker fint for meg i hvert fall. Spiser som regel 2 måltider (Lunsj blir det første), deretter en litt sen middag. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #6 Del Skrevet 28. mai 2023 Funker fint for meg også. Spiser en solid lunsj ca. 12.30-13.00. Deretter middag mellom 19.00 og 20.00. Anonymkode: 3c2e0...a27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #7 Del Skrevet 28. mai 2023 Noe av det jeg syns er så fint med periodisk faste, som funger for meg er at med 2 eller 3 måltider så har jeg mer tid på å planlegge kvaliteten på maten jeg spiser. Det er ikke lenger snakk om å hive i seg noe lettvint raskt. Så jeg spiser lunsj i kantinen på jobb og velger det jeg har lyst på. Vi har en kokk som lager maten fra bunn. Så alt fra varmmat til en stor salat med brød. Middagen planlegger jeg godt selv. Her må jeg ta hensyn til familiens ønsker, men jeg er blitt mer opptatt av fersk og ren mat. Før treningsøkter fyller jeg på med nøtteblanding, en banan, en smoothie eller noe som gir rask energi. Det første svaret du fikk er latterlig for meg. Jeg har en travel jobb i en av de bransjene du nevner som du mener ALDRI vil få det til (helse), og faktisk så spiser de fleste av kollegaene mine på samme måte. Det at det skal være så vanskelig er uforståelig. Hvorfor er det vanskelig? Er det å droppe frokost vanskelig? Er det å ha litt mer bevissthet rundt maten du trykker i deg så vanskelig? Hvorfor funker det ikke for deg? Anonymkode: 95e49...14a 7 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #8 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Noe av det jeg syns er så fint med periodisk faste, som funger for meg er at med 2 eller 3 måltider så har jeg mer tid på å planlegge kvaliteten på maten jeg spiser. Det er ikke lenger snakk om å hive i seg noe lettvint raskt. Så jeg spiser lunsj i kantinen på jobb og velger det jeg har lyst på. Vi har en kokk som lager maten fra bunn. Så alt fra varmmat til en stor salat med brød. Middagen planlegger jeg godt selv. Her må jeg ta hensyn til familiens ønsker, men jeg er blitt mer opptatt av fersk og ren mat. Før treningsøkter fyller jeg på med nøtteblanding, en banan, en smoothie eller noe som gir rask energi. Det første svaret du fikk er latterlig for meg. Jeg har en travel jobb i en av de bransjene du nevner som du mener ALDRI vil få det til (helse), og faktisk så spiser de fleste av kollegaene mine på samme måte. Det at det skal være så vanskelig er uforståelig. Hvorfor er det vanskelig? Er det å droppe frokost vanskelig? Er det å ha litt mer bevissthet rundt maten du trykker i deg så vanskelig? Hvorfor funker det ikke for deg? Anonymkode: 95e49...14a Det funker ikke fordi jeg får helt hjernetåke av å faste når jeg er på jobb, må ha hodet med meg (er sykepleier), så må ha frokost. Anonymkode: cd963...19c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #9 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det funker ikke fordi jeg får helt hjernetåke av å faste når jeg er på jobb, må ha hodet med meg (er sykepleier), så må ha frokost. Anonymkode: cd963...19c Ok, greit nok. Jeg opplever det totalt motsatte. Spiser jeg frokost så trigger det sultfølelse og jeg spiser mer utover dagen. Og blir mer skjerpet på formiddagen av fasten. Men om det ikke funker for deg så er det ikke noe du skal drive med. Folk er forskjellige. Anonymkode: 95e49...14a 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 28. mai 2023 #10 Del Skrevet 28. mai 2023 Jeg spiser etter jobb, så mellom 16.30 og 18. Da spiser jeg middag, og den er laget uten halvfabrikata, ultraprosessert og raske karbohydrater. Det går mye i grønnsaker + noe slags protein. Som oftest spiser jeg også noe slags frukt eller bær til dessert. Så spiser jeg litt rett før jeg legger meg, det kan være ett egg, ett frøknekkebrød, ost e.l. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #11 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er 3 typer mennesker som driver med PF: navere, studenter og de som jobber hjemmefra. Normale mennesker i normal jobb (sykepleier, bygningsarbeider, etc.) vil aldri få det til å funke. Anonymkode: 0168c...4b6 Jada… I full jobb, samt trener 5-6 økter i uka. Spiser lunsj og middag. Fungerer utmerket på tom mage, både i jobb og på trening. Men, jeg forstår at folk er forskjellige, og at det som funker for meg ikke nødvendigvis funker for andre. Men det betyr ikke at jeg må endre spisemønster av den grunn. Anonymkode: aacc1...ee6 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #12 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor mange måltider spiser dere om dagen og hva spiser dere? Får det ikke til å funke med en hektisk jobb. Anonymkode: cd963...19c Eg har ingen faste måltid, men et det eg har lyst på mellom 11-12 (avhenger av når eg blir svolten) og kl 19. Første måltid er ofte ganske stort, og eg er mett ekstremt lenge. Så eg må nesten tvinge meg sjølv til å ete middag utpå ettermiddagen/tidleg kveld, fordi eg ikkje har så sterk svoltkjensle. Kjenner nokre gonger eit stikk av svolt ved leggetid, men det går veldig fort over. Fordi eg har lova å halde meg til denne måten å ete på ei stund. Og dette kjem frå ei som alltid var svolten tidlegare og nærmast kunne ete kva som helst når som helst... Anonymkode: ff5a9...2a3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #13 Del Skrevet 28. mai 2023 Aristoteles skrev (1 time siden): Jeg spiser etter jobb, så mellom 16.30 og 18. Da spiser jeg middag, og den er laget uten halvfabrikata, ultraprosessert og raske karbohydrater. Det går mye i grønnsaker + noe slags protein. Som oftest spiser jeg også noe slags frukt eller bær til dessert. Så spiser jeg litt rett før jeg legger meg, det kan være ett egg, ett frøknekkebrød, ost e.l. Du et ingenting før utpå ettermiddagen? Kan eg spørre om det er fordi du ikkje er svolten før den tid? Anonymkode: ff5a9...2a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 28. mai 2023 #14 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du et ingenting før utpå ettermiddagen? Kan eg spørre om det er fordi du ikkje er svolten før den tid? Anonymkode: ff5a9...2a3 Ja, jeg er ikke sulten. Hvis det skulle skje at jeg ER sulten i løpet av arbeidsdagen, så spiser jeg noe til lunsj. Men det har skjedd 2-3 ganger på flere måneder. Jeg har ikke noe regel om at jeg ikke skal spise hvis jeg faktisk er sulten. Det å spise sjeldnere er bare noe som passer helt utmerket for meg 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #15 Del Skrevet 28. mai 2023 Aristoteles skrev (3 minutter siden): Ja, jeg er ikke sulten. Hvis det skulle skje at jeg ER sulten i løpet av arbeidsdagen, så spiser jeg noe til lunsj. Men det har skjedd 2-3 ganger på flere måneder. Jeg har ikke noe regel om at jeg ikke skal spise hvis jeg faktisk er sulten. Det å spise sjeldnere er bare noe som passer helt utmerket for meg Høyres bra ut! Anonymkode: ff5a9...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 29. mai 2023 #16 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvor mange måltider spiser dere om dagen og hva spiser dere? Får det ikke til å funke med en hektisk jobb. Anonymkode: cd963...19c spiser tre måltider til dagen. Det er lunsj , middag og kvelds, m.a.o har jeg kuttet frokost, og alle mellommåltider. Funker fint ift en hektisk jobb. Hvis det er hektisk på jobb, så ser jeg ikke hvorfor det ikke blir litt enklere når man har et måltid mindre å tenke på? Nå dropper jeg frokosten, så det påvirker ikke arbeidshverdagen. Men det har vært litt utfordrende på hjemmekontor, når møtene kommer tett som hagl, og de andre møtedeltagerne stikker og henter noe i kantinen, eller tar seg en brødskive, mens jeg har som absolutt regel at jeg skal ha en ordentlig lavkarbo lunsj med masse grønnsaker når jeg er på hjemmekontor. Men det går det og. Med litt planlegging og litt øvelse greier jeg nå å mekke en omelett og en stor grønn salat på under fem minutter. Men dette en ikke en utfordring som har med PF å gjøre, men med hva jeg velger å spise /ikke spise. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #17 Del Skrevet 30. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 18.00): Det er 3 typer mennesker som driver med PF: navere, studenter og de som jobber hjemmefra. Normale mennesker i normal jobb (sykepleier, bygningsarbeider, etc.) vil aldri få det til å funke. Anonymkode: 0168c...4b6 Joda jeg er sykepleier og det funker gull. Anonymkode: 5d338...f78 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #18 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg spiser 1-2 måltider. Som oftest blir det bare en stor og sunn middag. Jeg har det mye bedre på den måten 😊 Blir jeg sulten til lunsj, så spiser jeg det, men det er sjeldent. Jobber for det meste hjemmefra, men er i permisjon med minste og har en i barnehage så er livlige nok dager 😅 Anonymkode: 04aa7...dcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #19 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg spiser et måltid kl 13 og et til en gang før kl 20. Har kontorjobb. Anonymkode: 5a98d...b60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #20 Del Skrevet 30. mai 2023 Holder meg 1-2 måltider. Spiser rundt 16-17 tiden første måltid, er jeg fortsatt sulten kan jeg ha 3 måltider, jeg hater å legge meg sulten men å være sulten i starten av dagen går bra fordi da minner jeg meg selv om at jeg skal spise i løpet av dagen. Anonymkode: a028a...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå