AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #21 Skrevet 28. mai 2023 herzeleid skrev (23 minutter siden): Noe sikkert om hva kvinner flest liker sier det nok ikke, men det er om ikke annet et interessant paradoks når en ser verdens mest likestilte kvinner flokke til bokhandlere og kinoer for å la seg pirre av fortellingen om den unge kvinnen som blir dominert av statusmannen, mens feministene står utenfor og protesterer Feminisme tar man ikke med seg på soverommet. Det finnes forskjeller mellom menn og kvinner. En kvinne vil biologisk ha en mann som kan ta vare på henne, selv når hun på ingen måte trenger det. Feminisme handler om at den feminine siden ikke skal eies uten samtykke av en mann og at de feminine sidene ikke skal trykkes ned, anses som svakheter og ikke minst at kvinner ikke skal utnyttes og at kvinner skal vokse opp til å ikke måtte være avhengig av en mann slik st hun er i hans makt uten samtykke. Men kvinner tiltrekkes av menn som på ett eller annet vis, samme hva, fremstår som sterke. Å annerkjennelse biologi og feminisme trenger ikke å være ekskluderende. Det er ikke et paradoks. Når jeg gir meg selv til en mann gjør jeg det på måter som absolutt setter ham i malt over meg, og som absoludt spiller opp under alle sider ved min femininitet og hans maskulinitet. Det gjør ikke at jeg ikke er feminist likevel. Det er ikke et paradoks. Det hele ligger i at jeg velger det. Og heldigvis gir det også handlingen i det jeg gir ends mer verdi. Anonymkode: d9bc7...677 2
herzeleid Skrevet 28. mai 2023 #22 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på hva slags serier og filmer du ser? Er det Game of Thrones så må det bety at du ønsker å plyndre og voldta damer og menn da? Er det Oceans 11 så betyr det at du planlegger et ran og støtter ran siden du liker en film om det? Eller film om alien invasjon betyr du drømmer om å bli analprobed? Logikken din er så himla klovn 😂 Anonymkode: 91f48...b6f Det kan virke som denne "logikken min" først og fremst er noe du har funnet på selv. AnonymBruker skrev (1 time siden): Feminisme tar man ikke med seg på soverommet. Det finnes forskjeller mellom menn og kvinner. En kvinne vil biologisk ha en mann som kan ta vare på henne, selv når hun på ingen måte trenger det. Feminisme handler om at den feminine siden ikke skal eies uten samtykke av en mann og at de feminine sidene ikke skal trykkes ned, anses som svakheter og ikke minst at kvinner ikke skal utnyttes og at kvinner skal vokse opp til å ikke måtte være avhengig av en mann slik st hun er i hans makt uten samtykke. Men kvinner tiltrekkes av menn som på ett eller annet vis, samme hva, fremstår som sterke. Å annerkjennelse biologi og feminisme trenger ikke å være ekskluderende. Det er ikke et paradoks. Når jeg gir meg selv til en mann gjør jeg det på måter som absolutt setter ham i malt over meg, og som absoludt spiller opp under alle sider ved min femininitet og hans maskulinitet. Det gjør ikke at jeg ikke er feminist likevel. Det er ikke et paradoks. Det hele ligger i at jeg velger det. Og heldigvis gir det også handlingen i det jeg gir ends mer verdi. Anonymkode: d9bc7...677 Nei og de færreste tar den nok med seg særlig mange andre steder heller. Paradokset ligger kanskje i hvordan vi lar oss fascinere, og pirre, av det som på mange måter strider så fundamentalt med det vi rent ideologisk ønsker, og hvordan dette resulterte i kvinner som flokket til dette mens feministene stod utenfor og protesterte.
Bamseklemmer Skrevet 29. mai 2023 #23 Skrevet 29. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Siden kvinner tenner så mye på denne filmen, noe jeg har forstått at de fleste gjør(basert på egne erfaringer også), så er ikke det ett slags indirekte bevis på at kvinner tenner veldig på makt og bli kontrollert til en viss grad? At dette ligger i kvinners natur!? Og ett bevis på kvinners hypergami, hvor de alltid trakter etter den aller "beste" mannen med høyest status og som dominerer og knulle de hardest? Og da er jeg litt nysgjerrig på hvorfor mange kvinner sier at de bare ønsker en "bra" mann og at status og utseende ikke er så viktig? Kjør diskusjon😃 Anonymkode: fba75...96a Min største oppdagelse med å forstå kvinner og kvinnesynet, er faktisk å gi dem litt makt og frie tøyler. De er møkklei av å bli oversett og underkuet i både hverdagen og i sexen.. Gi henne visakortet på jenteturer, og du vil få en fantastisk gave av kjærlighet tilbake. Dette har aldri slått feil blandt mine kvinner.. Ikke se på det som penger, for kjærlighet kan ikke kjøpes for penger.. Det er faktisk det å la henne få luft til å leve bekymringsfritt, du virkelig får bonusen av godene i hverdagen og i senghalmen fra. Sexen trenger jeg vel ikke å nevne i denne oppdagelsen... det å ha en kvinne som lever ut livet, bekymringsløst og er superhappy, lager mye bedre scener enn hun i "50 shade of grey"🥰❤️✔️ Endret 29. mai 2023 av Bamseklemmer
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #24 Skrevet 29. mai 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Siden kvinner tenner så mye på denne filmen, noe jeg har forstått at de fleste gjør(basert på egne erfaringer også), så er ikke det ett slags indirekte bevis på at kvinner tenner veldig på makt og bli kontrollert til en viss grad? At dette ligger i kvinners natur!? Og ett bevis på kvinners hypergami, hvor de alltid trakter etter den aller "beste" mannen med høyest status og som dominerer og knulle de hardest? Og da er jeg litt nysgjerrig på hvorfor mange kvinner sier at de bare ønsker en "bra" mann og at status og utseende ikke er så viktig? Kjør diskusjon😃 Anonymkode: fba75...96a Dette er ikke noe jeg tenner på, ihvertfall. Jeg tenner på god gammeldags romantisk sex og kjærlighet. Hadde ledd meg ihjel om noen skulle begynt med SM-sex og noe annet enn svært vanilje-sex. Føler ikke jeg går glipp av noe heller. Jeg bare savner det ikke whatsoever. Har aldri fantasert om noe annet enn romantisk og tradisjonell sex. Hvilket er artig for jeg er lite tradisjonell sånn ellers. Anonymkode: 158ec...33f 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #25 Skrevet 29. mai 2023 Andro skrev (10 timer siden): Hovedpersonen i filmen avviste Grey fordi hun ikke var imponert over statusen hans og ikke tente på preferansene hans. Han groomet henne inn i det likevel, og hun prøvde noe hun slett ikke likte, og ikke greide å gi stoppsignal for. Det endte med voldsutøvelse. Perfekt oppsummert. Jeg har alltid mislikt både boka og filmen, nøyaktig av denne årsak. Og den er så irriterende, den viser den negative stereotypien av bdsm, ikke virkeligheten. Så alle som mislikte bdsm før tok filmen som et "bevis" for at bdsm var fælt. Og så har du de vanlige vaniljekvinnene som ikke aner noe om bdsm, men er veldig for mangfold og seksuell frihet og sånn, og heiet fram filmen og kjeftet på kritikerne fordi de trodde de forsvarte bdsm og seksuell frihet. De valgte liksom ut ting fra filmen de syns var greit, ja litt kind for øynene og lett spanking er sikkert gøy, la oss kjøpe greys-pakke på kondomeriet og prøve. Men de ville jo aldri gjort mye av det som vises, og det er jo riktig, hvis du ikke tenner på sånt så IKKE gjør det! Det problematiske med filmen var jo at den fremmet at man skulle gjøre det selv om man ikke likte det. Noe som er idiotisk og ikke sånn det gjøres i bdsm. Anonymkode: 116dc...d8f 2
ClausSaus Skrevet 29. mai 2023 #26 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Siden kvinner tenner så mye på denne filmen, noe jeg har forstått at de fleste gjør(basert på egne erfaringer også), så er ikke det ett slags indirekte bevis på at kvinner tenner veldig på makt og bli kontrollert til en viss grad? At dette ligger i kvinners natur!? Og ett bevis på kvinners hypergami, hvor de alltid trakter etter den aller "beste" mannen med høyest status og som dominerer og knulle de hardest? Og da er jeg litt nysgjerrig på hvorfor mange kvinner sier at de bare ønsker en "bra" mann og at status og utseende ikke er så viktig? Kjør diskusjon😃 Anonymkode: fba75...96a Ser ut til at ca 2 av 3 kvinner kan ha en eller annen fantasi om å bli dominert i senga: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jsm.12734 Men dette etterlater jo spørsmål som i hvilken grad, hvor ofte, og av hvem. Og spesielt det siste er interessant: Selv om hun har en (kanskje hemmelig) greie for dette, så er det jo ingen grunn til å tro at hun tenner på å skulle underkaste seg hvem som helst. Dermed er vi på det stadig tilbakevendende temaet: Seksuell dynamikk mellom dem det faktisk gjelder. Dette er mye mer komplisert enn at "alle kvinner liker denne filmen". Mange damer der ute som f.eks stort sett foretrekker 50 Shades of "Greit Nok", men ispedd litt krydder i ny og ned. Å skulle dingle i lysekrona fire ganger i uka har jo som kjent en tendens til å ikke vare over tid… 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #27 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): den eneste grunnen til at disse bøkene og filmene var så populære var selvfølgelig fordi mannen var relativt kjekk og hadde veldig mye penger. hadde han vært lut fattig, og vært hjemløs eller noe, så ville hele greia sannsynligvis bare vært en episode av "criminal minds" eller lignende TV-serier. Anonymkode: 613e9...c09 Las du samme HI og jeg? Anonymkode: fdf4b...b4a
Isambard Skrevet 29. mai 2023 #28 Skrevet 29. mai 2023 (endret) skreppamedleppa skrev (14 timer siden): Jeg har sett den ene filmen og kan ikke snakke på vegne av et helt kjønn men: Tenner kvinner virkelig så mye på denne filmen? Da bør en kanskje spørre seg hvilke kvinner det er. *et hint kommer på slutten av innlegget* Eller setter kvinner *siden vi nå genareliserer* Askepott filmen på julaften høyere? Går det an å se en fiksjonsfilm uten at en nødvendigvis ønsker handlingen og (akk det gørr kjedelige og kjipe) plottet i virkeligheten? Det har vært demonstrasjoner rundt kinovisninger av denne filmen. Mange kvinner mener den er snarere en film om en maktsjuk, sjalu, manipulerende psykopat som krever full kontroll over sin kvinne. Er jeg uenig? Næ, egentlig ikke, men dette er ikke min sjanger verken i sengen eller i samlivet. Og heller ikke innenfor film. Jeg liker menn som behandler kvinner godt, med respekt, jeg tenner ikke på bdsm. Sånn da er min personlige preferanse avklart så kan jeg jo fortsette med: Filmen har måtte tålt massiv kritikk, slik en hver film må tåle. Den ligger med en fryktelig lav score på rotten tomatoes, hvor folk sine anmeldelser igrunn sier 🤢, gjesp og snork... Er jeg uenig? Nnæ, i grunn ikke. Noen elsker denne form for film slik noen elsker denne form for sex og innenfor samliv. Jeg er en fri forkjemper for at kvinner om menn skal kunne gjøre det de ønsker frivillig innenfor sine rammer men at majoriteten av kvinner ønsker dette denne filmen skisserer, det tviler jeg sterkt på. Tror du må slå av et par kvinner her Nå skal ikke jeg nødvendigvis gå i samme fella og generalisere for mye, men her ifra en artikkel nrk har skrevet https://www.nrk.no/kultur/disse-leser-50-shades-of-grey-1.11915231 50 Shades-lesere rammes hyppigere av partnervold Kvinner som leser 50 Shades of Grey har et mer usunt forhold til alkohol og er mer utsatt for partnervold. – Ikke overraskende, sier norsk volds- og medieforsker. Studien vår viser tydelig sammenheng mellom en bok som forherliger vold mot kvinner og voldserfaringer for kvinnenes eget liv, advarer professoren. Jeg synes den professoren bør ta seg en bolle på størrelse med et julebrød. Det var en undersøkelse blant studenter på 20-24 år. Blant de som har lest bøkene var det flere som hadde hatt minst 5 sexpartnere. Er det et problem at en ung voksen kvinne har hatt 5 sexpartnere? Det undersøkelsen sier er at litt flere av dem har i løpet av livet opplevd en partner som har "ropt, kjeftet eller bannet" til dem, men det var kun 25% flere. Hvis man har flere partnere så er det vel litt større sjanse til å ha hatt en som kjefter? Er det "problematisk forhold til alkohol" at studenter i 20-årene tar seg en fest én gang i månenden? Dette er amerikansk prippenhet. Undersøkelsen viser at man har endel sure, tørre kristne moralister i USA. De fester ikke, de ligger ikke og de leser ikke erotisk litteratur. Endret 29. mai 2023 av Isambard 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #29 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Siden kvinner tenner så mye på denne filmen, noe jeg har forstått at de fleste gjør(basert på egne erfaringer også), så er ikke det ett slags indirekte bevis på at kvinner tenner veldig på makt og bli kontrollert til en viss grad? At dette ligger i kvinners natur!? Og ett bevis på kvinners hypergami, hvor de alltid trakter etter den aller "beste" mannen med høyest status og som dominerer og knulle de hardest? Og da er jeg litt nysgjerrig på hvorfor mange kvinner sier at de bare ønsker en "bra" mann og at status og utseende ikke er så viktig? Kjør diskusjon😃 Anonymkode: fba75...96a 😂 man skal lese mye dumt🙈 Er det en ting den filmen ikke gjør, så er det meg kåt. Skal innrømme at jeg ikke orket å se den helt ferdig. Noe av det dårligste jeg har sett. Og som et Ps. Hadde en mann prøvd å dominert meg og «knullet meg hardest», så er det siste gang vi hadde hatt sex💁🏼♀️ Anonymkode: a423c...56b 1
Million Skrevet 29. mai 2023 #30 Skrevet 29. mai 2023 En Hollywood film og du anser det for å være sannhet og noe som "avslører" sannheten om kvinner generelt? Klør meg i hodet. Folk altså. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #31 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): En kvinne vil biologisk ha en mann som kan ta vare på henne, selv når hun på ingen måte trenger det. Men kvinner tiltrekkes av menn som på ett eller annet vis, samme hva, fremstår som sterke. Anonymkode: d9bc7...677 Men hvorfor snakker du i absolutte termer? Det er ikke slik at dette er «biologiske fakta» som du kan si gjelder alle kvinner. Da har man langt i fra forstått hva biologiske faktorer og seleksjon handler om. De to eksemplene du nevner handler også i langt større grad om kultur/samfunnsstruktur en biologi. I en tid kvinner strengt tatt ikke hadde noe valg, og livet sto i fare uten en beskytter og forsørger så var disse to tingene (evne til å ta vare på og til å beskytte) helt essensielt. De ble valgt ut av nødvendighet . Skulle ønske KG snart kunne roe ned denne debatteknikken med «biologisk slik og biologisk sånn» for å prøve å forklare kvinners valg av livspartner og/eller seksualpartnere i 2023. Langt i fra alle er som deg. Slutt å snakk i absolutte termer. Anonymkode: a423c...56b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #32 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): hadde han vært lut fattig, og vært hjemløs eller noe, så ville hele greia sannsynligvis bare vært en episode av "criminal minds" eller lignende TV-serier. Anonymkode: 613e9...c09 Uenig. Nå begynner det faktisk å ligne en spennende fantasi💃🏼. Anonymkode: a423c...56b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #33 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): den eneste grunnen til at disse bøkene og filmene var så populære var selvfølgelig fordi mannen var relativt kjekk og hadde veldig mye penger. hadde han vært lut fattig, og vært hjemløs eller noe, så ville hele greia sannsynligvis bare vært en episode av "criminal minds" eller lignende TV-serier. Anonymkode: 613e9...c09 Viss vi hadde satt inn Mr. Been i rollen som Christian Grey som noen faktisk har gjort i klipp i some så vi hatt en helt annen film som bare beviser poenget ditt. Dette funker ikke irl, og menn som tror dette må jo være pling i bollen Anonymkode: 0c678...cad 2
skreppamedleppa Skrevet 29. mai 2023 #34 Skrevet 29. mai 2023 (endret) Isambard skrev (6 timer siden): Jeg synes den professoren bør ta seg en bolle på størrelse med et julebrød. Det var en undersøkelse blant studenter på 20-24 år. Blant de som har lest bøkene var det flere som hadde hatt minst 5 sexpartnere. Er det et problem at en ung voksen kvinne har hatt 5 sexpartnere? Det undersøkelsen sier er at litt flere av dem har i løpet av livet opplevd en partner som har "ropt, kjeftet eller bannet" til dem, men det var kun 25% flere. Hvis man har flere partnere så er det vel litt større sjanse til å ha hatt en som kjefter? Er det "problematisk forhold til alkohol" at studenter i 20-årene tar seg en fest én gang i månenden? Dette er amerikansk prippenhet. Undersøkelsen viser at man har endel sure, tørre kristne moralister i USA. De fester ikke, de ligger ikke og de leser ikke erotisk litteratur. Jeg kan være enig i at en undersøkelse basert på 650 kvinner er en liten andel av befolkningen og således kan være en marginal undersøkelse. Og at den er den første som ser på sammenhengen mellom helserisikoer og populærkultur som forherliger vold mot kvinner. Men: det har vært andre tidligere tilsvarende undersøkelser som ser på sammenhengen mellom det å se på voldelige tv serier/filmer og vold i det virkelige liv. Det samme mellom å lese kjendis og skjønnhetsmagasiner og være sykelig opptatt av eget utsende. Det er visse likheter å spore, uten tvil. Tror jeg at alle som ser en voldelig film av den grunn utvikler voldelige tendenser? Nei. De aller fleste klarer meget fint å skille mellom fiksjon og virkelighet. Men det er et faremoment når slike som f.eks ts hevder at dette er alle kvinners våte drøm. Når en ikke klarer å skille fiksjon fra virkeligheten. Og når en ikke ser den tydelige forskjellen mellom frivillig og tvang. Men det er likevel foruroligende at det var 25 prosent større andel som hadde en partner som skrek og bannet til dem, 34 prosent større andel som forfulgte dem enn de som ikke leste 50 shades of abuse som filmen har fått kallenavn som- ikke uten grunn. Det er ikke uvanlig at vi ser filmer, leser bøker og litteratur vi kan kjenne oss igjen i. Har en spiseforstyrrelser er en mer tilbøyelig for å oppsøke dette temaet, har en hatt en voldelig partner er det ikke ukjent å oppsøke tematikken i fiksjons verden for å prøve å forstå mer av seg selv. Det betyr selvsagt ikke at alle som har lest eller sett fifty shades har underliggende problemer. Mwn det forteller likevel noe. Når noen som jobber med voldekt grenser, likestilling og ungen mennesker kan gå ut og si "Hadde fansen møtt Christian Grey i virkeligheten, hadde de løpt for livet" Og fortsetter med at voldsutsatte kvinner forteller hun "De forteller meg at Christian Grey oppfører seg akkurat som de mennene de selv ble mishandlet av." I filmen møter vi en mann som sier "Hold deg unna meg» sier han – men nekter henne i praksis å gjøre dette gjennom manipulasjon, skjenking og isolering fra venner og familie. Oppførselen hans er et kroneksempel på en mishandlende partner. Den vanligste misforståelsen i denne debatten er at Fifty Shades handler om BDSM. Men som @SlemUlv og @Androallerede har skrevet: dette handler egentlig ikke om BDSM, hadde det bare det vært så hadde det vært veldig ufarlig. Igjen ikke innenfor mitt tenningsområde men jeg er helt for at andre skal kunne nyte BDSM på den måten de selv frivillig ønsker. Men når faktum er at lederen for SMil har gått ut offentlig og tatt avstand fra filmen i likhet med mange andre representanter fra miljøet i andre land så handler ikke dette om BDSM. BDSM baserer på samtykke, tillitt og trygghet, ikke voldekt. Tvang kan være opphissende i en seksuell ladet stemning (har jeg forstått ifølge andre) men bare om det finnes et samtykke til tvang. Og dette er det som går veldig mange kanskje spesielt menn hus forbi i debatten. De overser/ glemmer/ ser forbi eller totalt overser det aller viktigste komponentet her: frivillighet og en står igjen med tvang. En overser også at selv om mange kvinner tenner på BDSM sjangeren er det også veldig mange kvinner som ikke gjør det, og hva skal en gjøre med disse; tvinge de inn i rammen for underdanighet fordi de er kvinner? Som om kvinners rammer innenfor det seksuelle ikke er trange nok fra før. Og da ser en også bort i fra hele aspektet med at det finnes mange menn som er sub. Christian Grey går langt over streken til Anastasia uten å lytte til hennes behov eller sjekke om hun er med på leken han utsetter henne for. Mange kvinner og noen menn har voldektsfantasier, men de ønsker ikke å bli utsatt for dette i virkeligheten. Og det er heller ikke slik at dette en en seksuell fantasi alle har fordi vi er kvinner. https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/RQk8/hadde-fansen-moett-christian-grey-i-virkeligheten-hadde-de-loept-for-livet https://www.nettavisen.no/forfolgelse/farlige-relasjoner/forskning-love-actually-alle-elsker-mary-og-50-shades-of-grey-gjor-at-kvinner-undervurderer-farene-ved-menn-som-forfolger/s/12-95-3423188660 https://www.gestaltterapeutoslo.no/bdsm-fifty-shades-darker/ Endret 29. mai 2023 av skreppamedleppa 2 1
Trolltunge Skrevet 29. mai 2023 #35 Skrevet 29. mai 2023 Ikke for min del. Synes verken bok eller film var noe høydare på noen måter, men historien var ok som underholdning. Det var heldigvis mer ved bok og film enn sex- delene, for jeg fant mer underholdning i det enn det seksuelle ved historien. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #36 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor snakker du i absolutte termer? Det er ikke slik at dette er «biologiske fakta» som du kan si gjelder alle kvinner. Da har man langt i fra forstått hva biologiske faktorer og seleksjon handler om. De to eksemplene du nevner handler også i langt større grad om kultur/samfunnsstruktur en biologi. I en tid kvinner strengt tatt ikke hadde noe valg, og livet sto i fare uten en beskytter og forsørger så var disse to tingene (evne til å ta vare på og til å beskytte) helt essensielt. De ble valgt ut av nødvendighet . Skulle ønske KG snart kunne roe ned denne debatteknikken med «biologisk slik og biologisk sånn» for å prøve å forklare kvinners valg av livspartner og/eller seksualpartnere i 2023. Langt i fra alle er som deg. Slutt å snakk i absolutte termer. Anonymkode: a423c...56b Faktum er at vi har mindre sex nå enn før, flere er single og særlig menn. Så når vi har gått bort fra de mer biologiske mønstrene, og jeg tror også at når idealet for kvinner er at de ikke skal tas vare på, så minsker driften. Kvinner, generellt sett, VIL han en mann som kan ta vare på henne og aller helst som på et eller annet område er sterkere enn henne. Der behøver ikke bety at han skal være en alpha mann, men på noen måter må han kunne ta vare på henne og hun må også la seg tas vare på. Hvis ikke ender man opp i disse mønstrene med lite sex og et samfunn i skjebitviklikg hvor både menn og kvinner tror at porno, porno, look osv er løsningen på behovene. Anonymkode: d9bc7...677
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #37 Skrevet 29. mai 2023 Not my cup of tea. Og det er bare en film, tror ikke du skal legge for mye i dette ts Anonymkode: 0c678...cad 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #38 Skrevet 29. mai 2023 Filmen var tragisk, elendige skuespillere. Hvem vil ikke ha en steinrik mann som faktisk ikke er utro? Et liv med total økonomisk trygghet og et heftig sexliv? Klart vi vil ha det👍🏼 Anonymkode: 3e0a0...8c1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå