Gå til innhold

"fifty shade of grey" avslører hva kvinner flest tenner på!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden kvinner tenner så mye på denne filmen, noe jeg har forstått at de fleste gjør(basert på egne erfaringer også), så er ikke det ett slags indirekte bevis på at kvinner tenner veldig på makt og bli kontrollert til en viss grad? At dette ligger i kvinners natur!? Og ett bevis på kvinners hypergami, hvor de alltid trakter etter den aller "beste" mannen med høyest status og som dominerer og knulle de hardest?

Og da er jeg litt nysgjerrig på hvorfor mange kvinner sier at de bare ønsker en "bra" mann og at status og utseende ikke er så viktig?

Kjør diskusjon😃

Anonymkode: fba75...96a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ondskapens hotel i går, veldig populær film blant begge kjønn igrunn. Er det da slik å forstå at menn om de så måtte være vaktmester på et øde hotell vil drives mer eller mindre fra vettet og ønske å være psyko morder? Og er dette et scenario kvinner blir tent av siden dette har blitt en kult film?

Ikke meninga å kuppe tråden men stiller bare spm ut ifra filmer, siden det vi ser på film tydeligvis gjør at vi alle sammen har lyst å ha dette i virkeligheten 

Anonymkode: 0c678...cad

• Liker 17
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en veldig dårlig film. Og de kvinnene jeg kjenner, har enten ikke sett filmen, eller syntes den ikke var bra.

Anonymkode: 86681...bad

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen kvinner tenner på sånne banale klisjeer som en kan finne i Fifty Shades og serier som Outlander. Som kvinne selv tenker jeg at dette i det store og hele er det lavere skiktet når det gjelder intelligens og utdannelse som liker slikt.

Anonymkode: 34663...94d

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har sett den ene filmen og kan ikke snakke på vegne av et helt kjønn men:

Tenner kvinner virkelig så mye på denne filmen?:klo: Da bør en kanskje spørre seg hvilke kvinner det er. *et hint kommer på slutten av innlegget*

Eller setter kvinner *siden vi nå genareliserer* Askepott filmen på julaften høyere? Går det an å se en fiksjonsfilm uten at en nødvendigvis ønsker handlingen og (akk det gørr kjedelige og kjipe)  plottet i virkeligheten? 

Det har vært demonstrasjoner rundt kinovisninger av denne filmen. Mange kvinner mener den er snarere en film om en maktsjuk, sjalu, manipulerende psykopat som krever full kontroll over sin kvinne. 

Er jeg uenig? Næ, egentlig ikke, men dette er ikke min sjanger verken i sengen eller i samlivet. Og heller ikke innenfor film. 

Jeg liker menn som behandler kvinner godt, med respekt, jeg tenner ikke på bdsm.

Sånn da er min personlige preferanse avklart så kan jeg jo fortsette med: 

Filmen har måtte tålt massiv kritikk, slik en hver film må tåle. Den ligger med en fryktelig lav score på rotten tomatoes, hvor folk sine anmeldelser igrunn sier 🤢, gjesp og snork... Er jeg uenig? Nnæ, i grunn ikke. 

Noen elsker denne form for film slik noen elsker denne form for sex og innenfor samliv. Jeg er en fri forkjemper for at kvinner om menn skal kunne gjøre det de ønsker frivillig innenfor sine rammer men at majoriteten av kvinner ønsker dette denne filmen skisserer, det tviler jeg sterkt på. Tror du må slå av et par kvinner her

Nå skal ikke jeg nødvendigvis gå i samme fella og generalisere for mye, men her ifra en artikkel nrk har skrevet 

https://www.nrk.no/kultur/disse-leser-50-shades-of-grey-1.11915231

50 Shades-lesere rammes hyppigere av partnervold

Kvinner som leser 50 Shades of Grey har et mer usunt forhold til alkohol og er mer utsatt for partnervold. – Ikke overraskende, sier norsk volds- og medieforsker.

Studien vår viser tydelig sammenheng mellom en bok som forherliger vold mot kvinner og voldserfaringer for kvinnenes eget liv, advarer professoren.

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er stort sett kvinner som tenner på slikt, men det betyr ikke at kvinner flest tenner på det.

Anonymkode: 7901c...1c2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

den eneste grunnen til at disse bøkene og filmene var så populære var selvfølgelig fordi mannen var relativt kjekk og hadde veldig mye penger. 

hadde han vært lut fattig, og vært hjemløs eller noe, så ville hele greia sannsynligvis bare vært en episode av "criminal minds" eller lignende TV-serier.  

Anonymkode: 613e9...c09

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Tenner kvinner på vold og ignorering av samtykke? Jeg vil vel påstå nei. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Noe sikkert om hva kvinner flest liker sier det nok ikke, men det er om ikke annet et interessant paradoks når en ser verdens mest likestilte kvinner flokke til bokhandlere og kinoer for å la seg pirre av fortellingen om den unge kvinnen som blir dominert av statusmannen, mens feministene står utenfor og protesterer :P 

Skrevet
herzeleid skrev (1 minutt siden):

Noe sikkert om hva kvinner flest liker sier det nok ikke, men det er om ikke annet et interessant paradoks når en ser verdens mest likestilte kvinner flokke til bokhandlere og kinoer for å la seg pirre av fortellingen om den unge kvinnen som blir dominert av statusmannen, mens feministene står utenfor og protesterer :P 

Feminisme = retten til å få love å leve livet man har lyst til. Også som underdannig sin partner, om det er samtykkende. 

Fifty shades of abuse, er ikke samtykkende.. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg så filmen på tv for en god stund siden og skjønner ikke denne oppstandelsen rundt filmen. Den er jo helt elendig.

• Nyttig 3
Skrevet
SlemUlv skrev (2 minutter siden):

Feminisme = retten til å få love å leve livet man har lyst til. Også som underdannig sin partner, om det er samtykkende. 

Dere får krangle dere imellom :)

• Nyttig 2
Skrevet
herzeleid skrev (1 minutt siden):

Dere får krangle dere imellom :)

Er ikke noe å krangle om. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
SlemUlv skrev (2 minutter siden):

En kollega av meg var helt i hundre da filmen kom ut. Hun var helt tussete og snakket om filmen som om det var århundrets sensasjon. Kollegaen min dro, eller tvang mannen sin til å bli med på kino for å se filmen. Stakkars fyr 😂

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du ikke med deg de globale protestene mot filmen fra kvinner og menn som var i mot dens farlige glorifisering av kontrollerende og voldelige forhold? 

Anonymkode: 91f48...b6f

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Fifty shades of abuse. 

Anonymkode: 54f7c...35a

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er en veldig dårlig film. Og de kvinnene jeg kjenner, har enten ikke sett filmen, eller syntes den ikke var bra.

Anonymkode: 86681...bad

Samme her. Jeg praktiserer bdsm både som dominant og submissiv og fikk dårlig smak i munnen av filmen, gikk ut før den var ferdig. Kjenner ingen som syns den var bra, men veldig mange menn og kvinner dro å så den fordi den hadde et promoteringsbudsjett på sikkert hundre millioner kroner og heavy reklamering. Som alle ting som går gjentakende på reklame eller radio så ender det i økt forbruk og konsumering. Det at folk drar å kjøper en ny colasmak betyr ikke at folk likte smaken eller at cola er sunt heller 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg så den første filmen for å kunne delta i debatten om den i pressen og på sosiale medier. Dette fordi jeg har verv i en seksualpolitisk organisasjon, og kjente ansvar for å bruke anledningen til informasjonsarbeid om BDSM, lyst og grenser. Filmen var et makkverk.
Eneste årsaken til at disse bøkene og filmene selger er at det produseres lite på kulturfronten som ikke har et A4 vaniljeromantikktema på det seksuelle (med mindre det er krim).

Vi som faktisk driver med BDSM, og er aktive i miljøet via klubber og organisasjoner identifiserer oss ikke med fifty shades, siden den er så utrolig stereotyp. Kink er mangfold, ikke en standard hverken med kjønnsroller eller status eller noe.

Fordelen med hypen var at BDSM kom på dagsorden, og blir mer omtalt, er at det blir mer normalisert og "tillatt" også i den brede befolkningen. Den store faren er at folk som ts tror at en drittfilm som fifty shades sier noe om "kvinner" generelt. Og at folk praktiserer dominans- og smerteleker uten å ha kunnskap om samtykke og skadeavverging.

Hovedpersonen i filmen avviste Grey fordi hun ikke var imponert over statusen hans og ikke tente på preferansene hans. Han groomet henne inn i det likevel, og hun prøvde noe hun slett ikke likte, og ikke greide å gi stoppsignal for. Det endte med voldsutøvelse.

Film formidler fantasier, ikke ønsker. Jeg beundrer Harley Quinn i filmen. Det betyr ikke at jeg drømmer om å slå ihjel menn.

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

🔺BDSM er ikke normalt.🔺

Run🏃‍♂️

Anonymkode: 8b0e2...4e3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (32 minutter siden):

Lurer på hva slags serier og filmer du ser? Er det Game of Thrones så må det bety at du ønsker å plyndre og voldta damer og menn da? Er det Oceans 11 så betyr det at du planlegger et ran og støtter ran siden du liker en film om det? Eller film om alien invasjon betyr du drømmer om å bli analprobed? Logikken din er så himla klovn 😂

• Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...