AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Del Skrevet 28. mai 2023 For noen mnd så ble jeg tråkket på og fikk en skikkelig vond storetå med helt blå/mørkerød negl. Det gikk over etter noen dager. Men den blå/mørkerøde neglen holdt stand, og har skjønt den kom til å falle av etterhvert. Nå ser jeg at det er begynt å vokse ny negl nede ved negleroten og at halve av den gamle neglen er ganske løs, men den henger litt fast i huden i en liten del av neglen fortsatt, så jeg river den ikke av, men venter til det også løsner. Ingenting gjør vondt. Men det som slo meg når jeg har pirket på neglen idag, er den sinnsyke dårlige lukten som kommer fra neglen! FYTTI KATTA! Det lukter plukk råttent, jeg måtte skrubbe fingrene etterpå fordi lukta er så ille. Regner jo med at det lukter så ille fordi det faktisk ER råttent der. Andre som har opplevd den lukta? Det er ingenting som er vondt, blør eller væsker. Bare en råtten negl som holder på å falle av. Anonymkode: 08470...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Del Skrevet 28. mai 2023 Har du tenkt å gå til lege? Kanskje det er en ide? Anonymkode: c726d...d51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Del Skrevet 28. mai 2023 Jeg har mistet tånegler flere ganger, og jeg har gått til lege når det har vært tydelig betennelse i området. Da har de kuttet vekk neglen eller skåret seg ned slik at pusset får kommet ut. Rådet ellers var alltid fotbad med medisinsk grønnsåpe for å trekke ut eventuelt verk. Når det lukter stramt antar jeg det enten er bakterier eller sopp tilstede. Dette er vel mer eller mindre kvalifisert gjetning. Peronlig har jeg veldig god erfaring med å smøre på kokosolje på sopp. Det har tatt både lukt på et par dager og misfarging noen dager etter det. Det skal også være antibakterielt, så det kan jo være verdt et forsøk. Anonymkode: 2743e...da5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har mistet tånegler flere ganger, og jeg har gått til lege når det har vært tydelig betennelse i området. Da har de kuttet vekk neglen eller skåret seg ned slik at pusset får kommet ut. Rådet ellers var alltid fotbad med medisinsk grønnsåpe for å trekke ut eventuelt verk. Når det lukter stramt antar jeg det enten er bakterier eller sopp tilstede. Dette er vel mer eller mindre kvalifisert gjetning. Peronlig har jeg veldig god erfaring med å smøre på kokosolje på sopp. Det har tatt både lukt på et par dager og misfarging noen dager etter det. Det skal også være antibakterielt, så det kan jo være verdt et forsøk. Anonymkode: 2743e...da5 Kan ikke se noe puss eller verk. Det virker som det bare er gammel blod under neglen som er halvveis løs, som gjør at det lukter? Men jeg kan jo alltids bade tåen i litt grønnsåpe, tror dog ikke det vil ha noe å si, mistenker at det er selve den råtne neglen som lukter? Kokos olje? Hvor kjøper du det? Anonymkode: 08470...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har du tenkt å gå til lege? Kanskje det er en ide? Anonymkode: c726d...d51 Må man gå til lege for den minste ting her på KG? Anonymkode: 08470...1f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #6 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kan ikke se noe puss eller verk. Det virker som det bare er gammel blod under neglen som er halvveis løs, som gjør at det lukter? Men jeg kan jo alltids bade tåen i litt grønnsåpe, tror dog ikke det vil ha noe å si, mistenker at det er selve den råtne neglen som lukter? Kokos olje? Hvor kjøper du det? Anonymkode: 08470...1f3 Jeg tenkte først og fremst sopp eller bakterier som lever i/på den gamle neglen. Verk under/rundt den nye merkes. Kokosolje har de bl.a. på meny, helsekost, og rema har en også. Selv kjøper jeg på med24 i et større glass fordi jeg bruker en del. Foretrekker den som er "extra virgin", den er ikke så sterkt behandlet og lukter litt kokos. Anonymkode: 2743e...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #7 Del Skrevet 29. mai 2023 Jeg ville først badet tåa i medisinsk grønnsåpe eller fysiologisk saltvann. Deretter prøvd å få tørket under neglen med hårføner. Anonymkode: fc06c...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #8 Del Skrevet 29. mai 2023 Det er bakterier som ligger under og som du ikke får vasket bort. Ta et godt fotbad og bevege foten en del i vannet så vannet skyller under neglen. Blås det tørt med hårføner. Anonymkode: ec665...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #9 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Må man gå til lege for den minste ting her på KG? Anonymkode: 08470...1f3 Når neglen har blitt svart og det lukter. Er ikke det den minste ting.. Anonymkode: f8340...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #10 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når neglen har blitt svart og det lukter. Er ikke det den minste ting.. Anonymkode: f8340...d22 Neglen som er død holder på å falle av, tåen under er nok helt fin. Anonymkode: 08470...1f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #11 Del Skrevet 29. mai 2023 Om du ikke har vondt, om det ikke er noe hevelse, rødhet etc, så ville jeg gjettet på bakterier/sopp. Jeg hadde en fingernegl som ble helt mørkeblå. Det tok vel rundt to måneder før den hadde vokst ut nok til å falle av, og det var en god del blod under. Her var det ikke noe lukt, men man vasker jo hendene flere ganger om dagen. Svette føtter i svette sokker og sko er et fint miljø for bakterier å vokse, så de har sikkert fått lirket seg under tåneglen, hvor vann og såpe fra en vanlig dusj ikke har fått kommet til. Ta fotbad i et par dager, som andre foreslår Anonymkode: 5cecf...135 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #12 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Må man gå til lege for den minste ting her på KG? Anonymkode: 08470...1f3 Siden det er råtten lukt fra tåen, bør en absolutt gå til lege ja. Anonymkode: c726d...d51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #13 Del Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Siden det er råtten lukt fra tåen, bør en absolutt gå til lege ja. Anonymkode: c726d...d51 Det er råtten lukt fra den døde NEGLEN. Tåen er helt fin under neglen ser jeg. Anonymkode: 08470...1f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2023 #14 Del Skrevet 30. mai 2023 Pellet av og lirket av hele den døde neglen, jeg. Tåen er helt fin, lukter ingenting og det vokser ute en bitteliten negl ved negleroten. Så da var det taken care of. Anonymkode: 08470...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå