Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #1 Del Skrevet 8. januar 2006 Til våren er jeg utdannet førskolelærer (hvis jeg står på alle eksamene..) Men jeg har det siste året tenkt en del på å opprette et støtte senter mot incest, hvor det kan tilbys samtaler, trøst, bearbeiding o.l for incest ofre. Jeg ble selv utsatt for incest i ung alder og vet hvordan dette kan ødelegge hele barndommen. Derfor kunne jeg tenkt meg også å tilby samtaler for barn, ikke bare voksne. For mange år siden gikk jeg selv til samtaler ved et slikt senter og da var det to damer som jobbet og drev senteret. Tror ikke de hadde noen spesiell utdannelse, men var også selv incest ofre. noen som vet hvem jeg kan kontakte for å få startet et slikt senter, er det evt en utdannelse jeg kan ta som bygger på samtale terapi (orker ikke starte på psykologi studie da dette tar mange år...) håper på mange svar.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 8. januar 2006 #2 Del Skrevet 8. januar 2006 En flott tanke. Min ide er at hvorfor ikke koble seg opp mot noe av det som alt er etablert? Så kan du benytte deg av mye av den informasjonen og kompetansen de har, og slipper å starte helt på scratch? Eller har du en annen filosofi bak dette, slik at det ikke er aktuelt? Vil uansett tro at kommunens etableringskontor/næringsetat er et sted man kan hanvende seg, for så å evt bli henvist videre. Søke på legater og fond. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 8. januar 2006 #3 Del Skrevet 8. januar 2006 Tror det er noe som heter Krise-terapi, som er etterutdanning for sosialfaglige utdanninger. Mulig en kan gå der som førskolelærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #4 Del Skrevet 8. januar 2006 Enig med Melk, i hvert fall i utgangspunktet. Hvis du er nyutdannet, og kanskje ung også (men det vet jeg jo ikke), er det sikkert mye å sette seg inn i, og kanskje vanskeligere å etablere et helt senter med ansatte osv enn om du gjør noe ala det Melk nevner. Så kan du lære av andres feil, knytte kontakter med folk du vil ha med deg videre osv. Jeg vet ikke så mye om ditt fagfelt, men det at du brenner for noe er jo en fin ting:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå