Gå til innhold

Kan noen anbefale en glansvask som er skånsom mot håret og ikke-permanent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lysebrunt hår med mye rødskjær, og ønsker å tilføre farge for å få en kaldere, mindre orange tone. Men jeg ønsker ikke at den skal være permanent slik at det blir synlig ettervekst/ man blir avhengig av å farge. 

Noen anbefalinger?

Anonymkode: 49aa6...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mja, jeg ville forsøkt først med blåsjampo eller kald fargebalsam (type Maria Nila/Wella).

Så kan du eventuelt deretter teste Wella sine tonere, men disse risikerer man mer at sitter på en annen måte. 

Jeg fikk ikke effekt av blåsjampo selv, men fargebalsamer (type kald beige og liknende) dempet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Mja, jeg ville forsøkt først med blåsjampo eller kald fargebalsam (type Maria Nila/Wella).

Så kan du eventuelt deretter teste Wella sine tonere, men disse risikerer man mer at sitter på en annen måte. 

Jeg fikk ikke effekt av blåsjampo selv, men fargebalsamer (type kald beige og liknende) dempet. 

Tusen takk for tipsene.

Håret mitt akkurat for mørkt til å få effekt av blåsjampo. Prøvde å farge det med lilla color shot fra Björn Axen en gang, og det fungerte bra for å få kald tone, men ble litt lilla skjær mot det rødbrune.

Trenger nok en kald brun for å overdøve det rødbrune i håret mitt. Det gjør ikke noe at det blir en del mørkere enn naturlig farge så lenge det vaskes ut på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lyko har godt utvalg av glansvask/toner. Jeg liker Revlon og Schwarzkopf sine. Merk at de ofte blir mørkere enn det de fremstår på pakken, spesielt Schwarzkopf. Prøvde en 5.1 og den ble svart, men så tar håret mitt mye farge også 😛 De vaskes ut så det er ikke krise, men greit å være obs på. Hvis du er lysebrun ville jeg prøvd 7.1 evt 6.1.

Anonymkode: ddf7b...c4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tusen takk for tipsene.

Håret mitt akkurat for mørkt til å få effekt av blåsjampo. Prøvde å farge det med lilla color shot fra Björn Axen en gang, og det fungerte bra for å få kald tone, men ble litt lilla skjær mot det rødbrune.

Trenger nok en kald brun for å overdøve det rødbrune i håret mitt. Det gjør ikke noe at det blir en del mørkere enn naturlig farge så lenge det vaskes ut på lang sikt.

Ok sånn ja.

Da hadde jeg bare gått for en fargebalsam først - de på markedet fører ikke 7.1 som jeg ville anbefalt såvidt jeg har klart å finne selv.

Men jeg vet ByBente har 7.1, og den kan jo blandes med 8.0 for eksempel. 

Om du er ganske mørk blond mot lys brun kan du prøve 7.1 alene også, men min erfaring er at mye ofte blir en tonehøyde mørkere enn man hadde tenkt. Disse har jeg dog ikke prøvd enda.

Four reasons har noen ganske kalde, men de er for blondt hår. Da ville jeg testet først på et lite område for å se om det gir kaldere tone tross feil tonehøyde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hat vært veldig fornøyd med wella son colour toch. Jeg bruker nr 6 selv, den skal være mørk blond, men synes den blir mer lysebrun

Anonymkode: 3e178...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...