AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Jeg er gift med samme mann i 10 år, har 3 barn sammen. Har en god kamerat som bor i en annen by. Vi har daglig kontakt via tekstmeldinger, og det har vi hatt siden jeg ble sammen med mannen min. Kameraten min vil gjerne ha meg på besøk. For normale vennskapelig ting, som å dra på kino, spise mat sammen, shoppe, og utforske byen. Fordi det er hyggelig. Vi prater jo sammen hver dag. Han er nok generelt litt ensom, lite venner, så for han er det fint og hyggelig å få noen på besøk. Jeg vil gjerne det. Mannen syns det er helt ok da han vet hva slags forhold jeg og kameraten min har. (100% kun vennskap). Kameraten min har også en dame han holder på med. Men syns det er litt rart å skulle overnatte. Altså JEG syns egentlig ikke det er rart, men jeg tenker litt på hva andre tenker. Det er ikke kanskje ikke vanlig å skulle sove over hos en av det motsatte kjønn når man er gift? Jeg får eget soverom såklart. Gjesterommet. Alternativt er det hotell men det er dyrt og unødvendig når jeg kan låne gjesterommet. Er snakk om 1 natt. Hva tenker dere. Er det rart? Eller har vi kommet så langt i verden at det bør være helt ok? Uten at folk skal begynne å lure. Mannen min syns jo det går helt fint. Han stoler på meg, og det kan han gjøre. Men er jeg som kanskje er redd for å få folk til å tenke noe annet. Anonymkode: 74c41...f2d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er gift med samme mann i 10 år, har 3 barn sammen. Har en god kamerat som bor i en annen by. Vi har daglig kontakt via tekstmeldinger, og det har vi hatt siden jeg ble sammen med mannen min. Kameraten min vil gjerne ha meg på besøk. For normale vennskapelig ting, som å dra på kino, spise mat sammen, shoppe, og utforske byen. Fordi det er hyggelig. Vi prater jo sammen hver dag. Han er nok generelt litt ensom, lite venner, så for han er det fint og hyggelig å få noen på besøk. Jeg vil gjerne det. Mannen syns det er helt ok da han vet hva slags forhold jeg og kameraten min har. (100% kun vennskap). Kameraten min har også en dame han holder på med. Men syns det er litt rart å skulle overnatte. Altså JEG syns egentlig ikke det er rart, men jeg tenker litt på hva andre tenker. Det er ikke kanskje ikke vanlig å skulle sove over hos en av det motsatte kjønn når man er gift? Jeg får eget soverom såklart. Gjesterommet. Alternativt er det hotell men det er dyrt og unødvendig når jeg kan låne gjesterommet. Er snakk om 1 natt. Hva tenker dere. Er det rart? Eller har vi kommet så langt i verden at det bør være helt ok? Uten at folk skal begynne å lure. Mannen min syns jo det går helt fint. Han stoler på meg, og det kan han gjøre. Men er jeg som kanskje er redd for å få folk til å tenke noe annet. Anonymkode: 74c41...f2d Så lenge mannen din synes det er ok, så er jo det greit. Men det ser ikke ut som du er komfortabel med dette. Anonymkode: df667...8eb 12
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 Tenker at du bør drite i å tenke på hva andre tenker. Det viktigste er at alle dere involverte er ok med dette og vet hva det er. Ganske sikker på at en god del vil tenke dette er rart ja, og mange vil selvsagt spekulere. Noen vil synse og mene noe og andre ville kanskje skapt rykter ut av det. Ville kanskje vurdert å ikke fortelle det til gudoghvermannsen, spesielt dem du vet vil ha vansker med å forstå at folk kan ha slike vennskapelige forhold. Noen er jo ekstremt trangsynte. Folk burde absolutt ikke bry seg og det burde være helt ok! Anonymkode: 3eea1...863 4
Andro Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Min X-mann og jeg hadde venner av alle kjønn begge to, og kunne sove over hos folk som bor langt unna. Hva andre tenkte om det var vi enige om å ikke bry oss om, men det hendte vi fikk spørsmål. Jo flere som er åpne og endefram jo færre vil oppfatte det som merkelig at man har venner, tenker jeg. 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har en venninne som av og til sover over hos en kompis som hun har kjent siden barndommen. De er begge natteravner og elsker gaming, fantasy brettspill osv. Mannen hennes syns det går fint og jeg som venninne syns heller ikke at det er noe merkelig med det. MEN - det hadde vært noe helt annet dersom det hadde vært en romanse på gang, på et eller annet tidspunkt i fortiden. For da betyr det jo at begge har funnet hverandre seksuelt attraktive. Anonymkode: 0ab1f...4f1 1
Gjest Warrior Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 Selvfølgelig kan du overnatte hos venner av det motsatte kjønn selv om du er gift. Null problem. Vi er i 2023 så hvis folk vil snakke om det og synes det er rart så får de bare gjøre det. Du gjør det du vil. Din kompis, og ditt liv. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke kanskje ikke vanlig å skulle sove over hos en av det motsatte kjønn når man er gift? Joda Hvorfor skulle det være så galt?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Han er nok generelt litt ensom, lite venner, så for han er det fint og hyggelig å få noen på besøk AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kameraten min har også en dame han holder på med. Burde han kanskje ikke dyrke dette litt mer, eller er hun også gift? Hvis jeg hadde vært mannen din, og sagt ok til dette, så betød det nok at jeg hadde gått noen runder med meg selv, og tenkt at jeg kanskje unner deg en runde med vennen din, men at jeg ikke trenger å vite det. Daglig kontakt høres mer skummelt ut i mine ører. Det vitner om en ganske sterk binding mellom dere. Anonymkode: d413f...533 2 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 Synes ikke dette høres A4 ut. Kanskje mannen din gir deg denne friheten for å få enda litt "slakkere tøyler" fra deg. Tror dette fort kan skli ut i utroskap. Anonymkode: 1bc8b...d7a 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #9 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker dere. Er det rart? Eller har vi kommet så langt i verden at det bør være helt ok? Uten at folk skal begynne å lure. Mannen min syns jo det går helt fint. Han stoler på meg, og det kan han gjøre. Men er jeg som kanskje er redd for å få folk til å tenke noe annet. Anonymkode: 74c41...f2d Nei det er ikke rart. Gjort dette flere ganger selv. Samme har mannen min. Hva er problemet? Eneste som fremstår som et problem her, er at du bekymrer deg for hva andre skal tenke, tro og mene. Det hadde jeg gitt en lang faen i. Anonymkode: 299ff...8b7 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #10 Skrevet 28. mai 2023 Føler kanskje at tvilen din kommer fra et sted hvor du egentlig tviler på kameraten din og tror at han kanskje liker deg som litt mer enn bare en venn? Han er ensom, du snakker med han hver dag og nå vil han ha deg på besøk.. Jeg tenker at hvis du hadde vært helt trygg på at det bare var vennskap fra begges side så hadde du ikke nølt med å overnatte. Da hadde det føltes naturlig, så derfor bør du reflektere litt over om tvilen din kommer fra et sted.. Anonymkode: 80bee...f9e 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #11 Skrevet 28. mai 2023 Jeg tenker det er helt greit om dere stoler på hverandre og det kun er vennskap. Selv har jeg tillatt mannen min å ha overnatting av en god barndomsvenninne. Hun trodde jeg var hjemme og spurte meg om overnatting (hun kom langveisfra og hadde ærender i byen vi bodde i). Jeg var bortreist da, men det var 100% greit for meg at hun overnattet. Jeg hadde nok ikke tillatt det med hvem som helst, men akkurat dette vennskapet har jeg 100% tillit til. Anonymkode: a3118...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #12 Skrevet 28. mai 2023 Ser ikke problemet. Anonymkode: 445ca...2bf
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #13 Skrevet 28. mai 2023 Man skjønner at det er kvinner som rabler rundt i tåka med meninger i denne tråden om at dette er greit. Vi menn vet hva målet med natta er for minst halvparten av de overnattende. Oppegående menn finner virkelig ingen glede eller nytte av å være bestevenn med fjollerifølere og tankekverner (altså kvinner flest). Men fine å tømme seg i, det er de. Anonymkode: 42311...25e 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #14 Skrevet 28. mai 2023 Eh nei jeg hadde synes det ville vært veldig rart. Det er sånt som folk kommer til å snakke om ja, hvorfor absolutt overnatte? Mens du har samboer og barn hjemme. Det ER rart. Jeg tror ikke hu dama som han "holder på med" synes det er innafor heller.. Og mannen din er en mjuk tøffel, innerst inne syns han nok det ikke er så ålreit. Eller så ønsker han å kunne bruke det som argumentasjon mot deg i en annen setting senere.. Hold deg innenfor rammene i et forhold, eller så sklir alt ut. Anonymkode: 7d3a6...2d2 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #15 Skrevet 28. mai 2023 Det er jo tydelig at du selv ikke er komfortabel med dette av en eller annen grunn. (Ikke skyv «alle andre» foran deg; dette er vel ikke sånn ting man forteller til «alle andre» uansett). Så siden du selv kjenner at det ikke er OK så ville jeg bodd på hotell. Anonymkode: 38ce4...2e0 2
Miaiai Skrevet 28. mai 2023 #16 Skrevet 28. mai 2023 Så lenge du og mannen din synes det er greit, så ser jeg ikke problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #17 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er gift med samme mann i 10 år, har 3 barn sammen. Har en god kamerat som bor i en annen by. Vi har daglig kontakt via tekstmeldinger, og det har vi hatt siden jeg ble sammen med mannen min. Kameraten min vil gjerne ha meg på besøk. For normale vennskapelig ting, som å dra på kino, spise mat sammen, shoppe, og utforske byen. Fordi det er hyggelig. Vi prater jo sammen hver dag. Han er nok generelt litt ensom, lite venner, så for han er det fint og hyggelig å få noen på besøk. Jeg vil gjerne det. Mannen syns det er helt ok da han vet hva slags forhold jeg og kameraten min har. (100% kun vennskap). Kameraten min har også en dame han holder på med. Men syns det er litt rart å skulle overnatte. Altså JEG syns egentlig ikke det er rart, men jeg tenker litt på hva andre tenker. Det er ikke kanskje ikke vanlig å skulle sove over hos en av det motsatte kjønn når man er gift? Jeg får eget soverom såklart. Gjesterommet. Alternativt er det hotell men det er dyrt og unødvendig når jeg kan låne gjesterommet. Er snakk om 1 natt. Hva tenker dere. Er det rart? Eller har vi kommet så langt i verden at det bør være helt ok? Uten at folk skal begynne å lure. Mannen min syns jo det går helt fint. Han stoler på meg, og det kan han gjøre. Men er jeg som kanskje er redd for å få folk til å tenke noe annet. Anonymkode: 74c41...f2d Jeg gjør det stadig vekk. Jeg driter i hva andre måtte mene. Jeg har stort sett mannlige venner, for jeg takler så dårlig sånn sladre greier. Dog skjelden jeg gjør det. Noen har en fotovenn som er over 20år eldre. Da bor vi i hver vår del av en todelt hytte på fjellet, og drar på fotturer. Mannen min har jo 0 interesse for det Anonymkode: 7ff3b...8aa
amit Skrevet 28. mai 2023 #18 Skrevet 28. mai 2023 Jeg synes det er rart at mannen din sier at dette er OK. Min første tanke er at mannen din tenker å bruke det til sin fordel. Kanskje han tror at han vil få en mulighet til et lite eventyr selv? Jeg er villig til å vedde ganske mye på at dette ekteskapet ikke vil vare så veldig mye lenger. 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #19 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså JEG syns egentlig ikke det er rart, men jeg tenker litt på hva andre tenker Hvorfor fortelle det til andre? Anonymkode: fc6dd...406 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #20 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Man skjønner at det er kvinner som rabler rundt i tåka med meninger i denne tråden om at dette er greit. Vi menn vet hva målet med natta er for minst halvparten av de overnattende. Oppegående menn finner virkelig ingen glede eller nytte av å være bestevenn med fjollerifølere og tankekverner (altså kvinner flest). Men fine å tømme seg i, det er de. Anonymkode: 42311...25e Men noen kan faktisk ha gode venner uavhengig av kjønn. Anonymkode: a3118...dc3 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå