AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Lang historie kort føler jeg at jeg nå ikke kjenner kjæresten min. Har oppdaget at han har mye kontakt med andre jenter på Snapchat, uten at jeg har innsikt i samtaler eller hva som er sendt frem og tilbake. Men det er kontakt som strekker seg lengre enn bare vennskap. Han følger masse jenter på instagram (type lettkledde modeller og treningsjenter). Jeg har ved flere anledninger sagt at jeg ikke synes noe om det. Han er også aktiv på sexforum. Orker ikke være i et forhold der jeg ikke kan stole på kjæresten min og ville egentlig gjøre det slutt. Han innrømmer det ikke er greit, og at han har et usunt bekreftelsesbehov. Han har nå fjernet sosiale media (hans eget forslag), og er villig til å gå til psykolog i parterapi for å snakke om alt og ha full åpenhet. Jeg er skeptisk likevel, og føler at så lenge han har telefon så kan jeg ikke stole på han. Jeg orker ikke kontrollere hva han driver med heller, men jeg vil følge med på om han er aktiv på sosiale media som han nå sier han har slettet. Da blir det kroken på døra om jeg ser han lyver igjen (han har sagt han ikke har kontakt med andre på denne måten, som nå viser seg å være løgn). Noen med innspill? Jeg tenker jo at dersom man har behov for sånt, så vil man fortsette med det? Anonymkode: 77a41...a90
visp Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 Jeg fatter ikke at noen gidder. Virkelig. Hva skal du med noe sånt? 8
svartkatt Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 Ser ikke helt problemet. Altså jeg sier ikke eeg hadde likt det, men jeg vet at mange menn ser og snakker.. og jeg hadde aldri giddet sjekke det opp eller prøve å kontrollere det. Det er ikke som han treffer noen. Og så lenge dere har det bra, er det vel ikke noe problem. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Sjansen er definitivt aller størst for at han kommer til å fortsette med det. Nå sier du ikke noe om hvor lenge dere har vært sammen, om dere bor sammen eller har barn sammen. Men jeg hadde vært skeptisk. Han blir på en måte alltid som en tørrlagt alkoholiker som alltid vil bli fristet av alkohol. Noen greier å holde seg tørrlagt, de fleste har sprekker eller faller ut i rusmisbruket igjen. Jeg hadde ikke utsatt meg for den usikkerheten. Jeg hadde støttet ham i å gå til psykolog, for hvis han ikke gjør det kommer han til å ødelegge alle sine fremtidige forhold. Han lyver til deg, du kan ikke stole på ham. Er du villig til å gamble på at han går i behandling og at han går der lenge nok og at han har effekt? Er han litt datakyndig er det dessuten veldig lett å skjule bruk av slike sider. Eller, han kan også bare skaffe seg en ekstra telefon som du ikke vet om. Jeg hadde ikke orket å fortsette. Hvis jeg skulle vurdert det, da måtte han skaffet seg psykolog så fort som mulig, og parterapeut som vi begge kunne snakket med nå. Men jeg tviler på om jeg hadde blitt uansett. Anonymkode: b1ad4...51b 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 svartkatt skrev (5 minutter siden): Ser ikke helt problemet. Altså jeg sier ikke eeg hadde likt det, men jeg vet at mange menn ser og snakker.. og jeg hadde aldri giddet sjekke det opp eller prøve å kontrollere det. Det er ikke som han treffer noen. Og så lenge dere har det bra, er det vel ikke noe problem. Seriøst? Anonymkode: ed55b...32a 3 1
visp Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Seriøst? Anonymkode: ed55b...32a Hun mener sikkert om paret ikke hadde møtt hverandre noensinne. Never! Det må jo være noe sånt? Jeg og driter jo i hva en ukjent fjott holder på med
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 visp skrev (Akkurat nå): Hun mener sikkert om paret ikke hadde møtt hverandre noensinne. Never! Det må jo være noe sånt? Jeg og driter jo i hva en ukjent fjott holder på med Nei, hun mener at det er ingen big deal hvis kjæresten gjør noe sånt Anonymkode: ed55b...32a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sjansen er definitivt aller størst for at han kommer til å fortsette med det. Nå sier du ikke noe om hvor lenge dere har vært sammen, om dere bor sammen eller har barn sammen. Men jeg hadde vært skeptisk. Han blir på en måte alltid som en tørrlagt alkoholiker som alltid vil bli fristet av alkohol. Noen greier å holde seg tørrlagt, de fleste har sprekker eller faller ut i rusmisbruket igjen. Jeg hadde ikke utsatt meg for den usikkerheten. Jeg hadde støttet ham i å gå til psykolog, for hvis han ikke gjør det kommer han til å ødelegge alle sine fremtidige forhold. Han lyver til deg, du kan ikke stole på ham. Er du villig til å gamble på at han går i behandling og at han går der lenge nok og at han har effekt? Er han litt datakyndig er det dessuten veldig lett å skjule bruk av slike sider. Eller, han kan også bare skaffe seg en ekstra telefon som du ikke vet om. Jeg hadde ikke orket å fortsette. Hvis jeg skulle vurdert det, da måtte han skaffet seg psykolog så fort som mulig, og parterapeut som vi begge kunne snakket med nå. Men jeg tviler på om jeg hadde blitt uansett. Anonymkode: b1ad4...51b Ja det er dette jeg også er redd for. Nei, vi har verken barn sammen eller bor sammen. Jeg synes det er ekstremt ekkelt og det gir meg bare en ekkel følelse. Det verste er at jeg har hatt en dårlig magefølelse på det hele tiden jeg har kjent han, uten at jeg har fått bevis før nå. Ts Anonymkode: 77a41...a90 4 1
visp Skrevet 28. mai 2023 #9 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, hun mener at det er ingen big deal hvis kjæresten gjør noe sånt Anonymkode: ed55b...32a Ja, jeg skjønte det Jeg var ironisk. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #10 Skrevet 28. mai 2023 visp skrev (Akkurat nå): Ja, jeg skjønte det Jeg var ironisk. Å ja, sorry. Jeg er litt treg i dag 😀 Anonymkode: ed55b...32a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #11 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja det er dette jeg også er redd for. Nei, vi har verken barn sammen eller bor sammen. Jeg synes det er ekstremt ekkelt og det gir meg bare en ekkel følelse. Det verste er at jeg har hatt en dårlig magefølelse på det hele tiden jeg har kjent han, uten at jeg har fått bevis før nå. Ts Anonymkode: 77a41...a90 Tror du må snakke med han om hvordan han ser på det å ha et forhold med deg, om han ønsker at dere skal ha et åpent forhold, osv. Ingen ønsker å gå å luske og være utro. Har han behov for å ligge rundt så må han være åpen om det med deg, slik at du også vet hva som skjer, sjekker dere jevnlig hos lege for seksuelle overførbare sykdommer osv. Jeg hadde den praten med kjæresten min når venninna mi fant han på tinder.. 🫤 Sa at om han ville vær på tinder og chatte og date andre, så skulle jeg vite det, og ha den friheten selv. Jeg vil ha et ordentlig forhold da men måtte sette han på plass. Anonymkode: e0204...753
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #12 Skrevet 28. mai 2023 Jeg var sammen med en sånn i 7 år. Var 4 år hvor jeg hele tiden tok han i sånt, han sa han skulle endre seg blabla. Så fort han var alene eller dro til foreldrene eller noe, så begynte han å chatte til noen andre. Han stoppet (og jeg tror på han han gjorde det) etter 3/4 år men da var jeg allerede sjekket ut. Ble kun for boligen vår og tanken på at å dra ble for mye pes. Sitter igjen nå og skulle ønske jeg gjorde det med en gang. Anonymkode: 14f24...e0e 1
AprilLudgate Skrevet 28. mai 2023 #13 Skrevet 28. mai 2023 Dette var jo såpass hyperatferd at han heller må finne seg en likesinnet. Han er avhengig av dette her, og har atferden av helt andre grunner enn deres forhold. Blir litt som å skulle ha en relasjon med en spille/rusavhengig og forvente normal hverdag. 3
Grüner Skrevet 28. mai 2023 #14 Skrevet 28. mai 2023 (endret) Da har du lagt lista for utroskap veldig lavt når du mener han er utro fordi han følger modeller på insta. Men hvis han driver og sender seksuelt relaterte meldinger til andre jenter er det jo over kanten. Endret 28. mai 2023 av Grüner 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #15 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror du må snakke med han om hvordan han ser på det å ha et forhold med deg, om han ønsker at dere skal ha et åpent forhold, osv. Ingen ønsker å gå å luske og være utro. Har han behov for å ligge rundt så må han være åpen om det med deg, slik at du også vet hva som skjer, sjekker dere jevnlig hos lege for seksuelle overførbare sykdommer osv. Jeg hadde den praten med kjæresten min når venninna mi fant han på tinder.. 🫤 Sa at om han ville vær på tinder og chatte og date andre, så skulle jeg vite det, og ha den friheten selv. Jeg vil ha et ordentlig forhold da men måtte sette han på plass. Anonymkode: e0204...753 Vi har hatt mange samtaler om dette og jeg har vært ekstremt tydelig på at jeg synes kontakt med andre jenter i sosiale media er like ille som fysisk utro med noen. Han har lovet å fjerne kontakt med andre jenter og har direkte vært uærlig på denne biten. Ts Anonymkode: 77a41...a90
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #16 Skrevet 28. mai 2023 Når dere ikke har barn eller noe virker det helt tåpelig å fortsette dette forholdet. Du har jo ingenting positivt å hente her Anonymkode: 97d11...0b7 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #17 Skrevet 28. mai 2023 Grüner skrev (Akkurat nå): Da har du lagt lista for utroskap veldig lavt når du mener han er utro fordi han følger modeller på insta. Tror dere begge trenger litt parterapi, jeg… Nei, det er jeg uenig i. Jeg mener all kontakt med det motsatte kjønn som er noe annet enn rent vennskap er utroskap. Hadde det bare vært at han kikket på andre jenter uten å ha kontakt hadde det ikke vært noe jeg hengte meg opp i, men det er kombinasjonen med at han også har kontakt med andre jeg synes er over streken. Ts Anonymkode: 77a41...a90 4 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #18 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er jeg uenig i. Jeg mener all kontakt med det motsatte kjønn som er noe annet enn rent vennskap er utroskap. Hadde det bare vært at han kikket på andre jenter uten å ha kontakt hadde det ikke vært noe jeg hengte meg opp i, men det er kombinasjonen med at han også har kontakt med andre jeg synes er over streken. Ts Anonymkode: 77a41...a90 Så hva er vitsen med denne tråden? Anonymkode: ed55b...32a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #19 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hva er vitsen med denne tråden? Anonymkode: ed55b...32a Fordi jeg trenger innspill. Jeg har jo masse følelser for han og synes det er ekstra vanskelig når han lover å kutte ut, gå til psykolog og slette sosiale media. Ts Anonymkode: 77a41...a90 3
Andro Skrevet 28. mai 2023 #20 Skrevet 28. mai 2023 Hva mener du med kontakt med jenter på snapchat? Er det sånne som flørter og sexter eller er det venner og kolleger? Hva er det som konkret peker mot "mer enn" vennskap? Hva mener du med sexforum? Er det en sosial plattform a la fetlife eller er det en kontaktannonsegreie? jeg synes jo at folks nettadferd forteller en del om personligheten deres, som kvinnesynet til en mann som stimulerer til økt sexualisering og kommersialisering av kvinners kropper på Instagram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå