Gjest Kristen Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Vet du hva du skal stemme og hvordan går du fram for å orientere deg politisk? Leser du partiprogrammer eller stoler du på valgomater? Er media din hovedkilde til å gjøre deg opp en mening?
Gjest Kristen Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 Maskinfører skrev (22 minutter siden): Konservativt (PDK) Her blir det også litt konservativt for ble positivt overrasket da jeg orienterte meg i FRPs program etter å ha lest Høyre sitt partiprogram. Det er vanskelig å bestemme seg og sitter ofte på gjerdet lenger enn dette.
Maskinfører Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Kristen skrev (59 minutter siden): Her blir det også litt konservativt for ble positivt overrasket da jeg orienterte meg i FRPs program etter å ha lest Høyre sitt partiprogram. Det er vanskelig å bestemme seg og sitter ofte på gjerdet lenger enn dette. Ja FrP har jeg kuttet ut etter fadesene til Jensen og diverse konservative var kommet til feil parti eller hva hun sa 🙁 ja Høyre er vel det samme som AP ja har stemt PDK de siste 2 kommune valgene + stortingsvalg bosatt i Tønsberg 😃
Enda en tulling Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 Jeg kommer til å stemme på et parti som ikke har representanter på Stortinget i dag, men utover det, så langt, er jeg mere åpen. Leser partiprogrammene, men et bra partiprogram er ikke nok, Mange politikere gir blaffen i prgrammet så fort de kommer i posisjon, andre er tafatte, useriøse og/eller stokk dumme, og sannsynligheten for at de får gjennomslag for sakene sine er da minimal Så listetoppene som mest sannsynlig blir valgt inn (om noen) bør helst være noenlunde tillitsvekkende. Kommer da etterhvert til å se på uttalelser de har kommet med, mest sannsynlig på sosiale medier, for små partier får sjelden oppmerksomhet i andre medier, men jeg tar det der det er å finne. Så blir det da en avveining mellom parti og person. Blir selvfølgelig en del skjønn da det er snakk om personer og partier som hittil ikke har hatt makt. 2
Skogsfrua1 Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 Ja. Leste alle listene til valget og der var det kun en liste med folk jeg har tillit til og som jeg vet er flinke og smarte folk. 1
Justlooking Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 Tror det blir en av de små partiene. Vi trenger noe helt nytt. 2
brainstorm Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 Mitt verdisyn står såpass stabilt at jeg sjelden vurderer å bytte parti. Har kun stemt på to ulike partier i hele min valgkarriere. Valgomater tar jeg for moro skyld, men de stemmer sjelden. Debatter styrer jeg helt unna, nå om dagen dreier alt seg om hvem som "vant" (ifølge nettavisene), dvs hvem som fikk inn flest punchlines. Jeg bryr meg heller ikke om hva som er valgkampens "hovedsak" (igjen ifølge nettavisene). Stemmer ut fra helheten.
Gjest Kristen Skrevet 28. mai 2023 #9 Skrevet 28. mai 2023 Justlooking skrev (41 minutter siden): Tror det blir en av de små partiene. Vi trenger noe helt nytt. Ja, kanskje det? Ikke en dum tanke.
Gjest Kristen Skrevet 28. mai 2023 #10 Skrevet 28. mai 2023 brainstorm skrev (36 minutter siden): Mitt verdisyn står såpass stabilt at jeg sjelden vurderer å bytte parti. Har kun stemt på to ulike partier i hele min valgkarriere. Valgomater tar jeg for moro skyld, men de stemmer sjelden. Debatter styrer jeg helt unna, nå om dagen dreier alt seg om hvem som "vant" (ifølge nettavisene), dvs hvem som fikk inn flest punchlines. Jeg bryr meg heller ikke om hva som er valgkampens "hovedsak" (igjen ifølge nettavisene). Stemmer ut fra helheten. Ser debatter for det er morro men legger liten vekt på avisenes kåringer av vinnere og tapere av debatter i etterkant.
Gjest Kristen Skrevet 28. mai 2023 #11 Skrevet 28. mai 2023 Enda en tulling skrev (51 minutter siden): Jeg kommer til å stemme på et parti som ikke har representanter på Stortinget i dag, men utover det, så langt, er jeg mere åpen. Leser partiprogrammene, men et bra partiprogram er ikke nok, Mange politikere gir blaffen i prgrammet så fort de kommer i posisjon, andre er tafatte, useriøse og/eller stokk dumme, og sannsynligheten for at de får gjennomslag for sakene sine er da minimal Så listetoppene som mest sannsynlig blir valgt inn (om noen) bør helst være noenlunde tillitsvekkende. Kommer da etterhvert til å se på uttalelser de har kommet med, mest sannsynlig på sosiale medier, for små partier får sjelden oppmerksomhet i andre medier, men jeg tar det der det er å finne. Så blir det da en avveining mellom parti og person. Blir selvfølgelig en del skjønn da det er snakk om personer og partier som hittil ikke har hatt makt. Du gjør ikke vurderingsjobben og valget enkelt for deg selv.
Gjest Kristen Skrevet 28. mai 2023 #12 Skrevet 28. mai 2023 Maskinfører skrev (58 minutter siden): Ja FrP har jeg kuttet ut etter fadesene til Jensen og diverse konservative var kommet til feil parti eller hva hun sa 🙁 ja Høyre er vel det samme som AP ja har stemt PDK de siste 2 kommune valgene + stortingsvalg bosatt i Tønsberg 😃 Jeg skal sjekke ut PDK. Er enig i at det var en lite elegant uttalelse.
Tradegy Skrevet 28. mai 2023 #13 Skrevet 28. mai 2023 Er i tenkeboksen. Ikke om jeg skal stemme selvsagt, men hvilket parti. Akkurat flyttet, så må sette meg litt inn i de hva de gjør herover. Skulle ønske det var stortingsvalg i år, for da hadde det vært litt lettere å bestemme seg. 1
Gjest Kristen Skrevet 28. mai 2023 #14 Skrevet 28. mai 2023 Tradegy skrev (2 minutter siden): Er i tenkeboksen. Ikke om jeg skal stemme selvsagt, men hvilket parti. Akkurat flyttet, så må sette meg litt inn i de hva de gjør herover. Skulle ønske det var stortingsvalg i år, for da hadde det vært litt lettere å bestemme seg. Ja, da blir det vel å lese lokalavisa for deg. Stortingsvalg er litt mere spennende ja.
roomba Skrevet 28. mai 2023 #15 Skrevet 28. mai 2023 For min del er valget ganske enkelt, blir Venstre som vanlig
Purple Basil Skrevet 28. mai 2023 #17 Skrevet 28. mai 2023 Bestemt og bestemt, vil bare bli kvitt MDG her i byen. Krysser fingrene for at det går rette vei denne gangen! 3
Phoenix Heart Skrevet 28. mai 2023 #18 Skrevet 28. mai 2023 Lokalvalg er mye enklere enn stortingsvalg. Kommer til å stemme det samme som jeg alltid har gjort. 1
magic carpet Skrevet 28. mai 2023 #19 Skrevet 28. mai 2023 Stemmer nok rødt, stemmer på det som drar Norge ned til helvete.
AnonaymBruker Skrevet 28. mai 2023 #20 Skrevet 28. mai 2023 4 hours ago, Kristen said: Vet du hva du skal stemme og hvordan går du fram for å orientere deg politisk? Leser du partiprogrammer eller stoler du på valgomater? Er media din hovedkilde til å gjøre deg opp en mening? Jeg leser partiprogrammer og følger med på debatter. En valgomat er bare en særdeles simpel greie som gir det en indikasjon på hvilken retning du mulig ønsker å gå til, men det er jo i bunn og grunn bare tull. Man kan ikke basere politisk retning på noen få spørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå