AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har en føflekk i ansiktet, midt på den er det hovnet opp og jeg vet ikke om det er en kvise på føflekken eller om det er føflekken som er blitt til sår. Har forsiktig prøvd å klemme litt i tilfelle det var kvise, men nå er det bare et sår med skurv. Er så redd for at det er kreft. Noen som har opplevd noe liknende? Må sikkert bare dra til legen.. Anonymkode: 511c5...90f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 Helt lurt å dra til legen. Trenger ikke å være kreft, men det bør jo sjekkes ut. En jeg kjenner hadde et sår i ansiktet, som nok hadde vært en føflekk, flere leger så på den og konkluderte med at den så farlig ut, men når han kom til spesialist på kreft-føflekker så var de helt sikre på at det ikke var noe farlig. Så ikke ta sorgene på forskudd, det er gode sjanser for at det ikke er noe farlig. Men sjekk det ut likevel, i ansiktet så er det vel gjerne en spesialist som står for fjerningen. Anonymkode: 6bf93...91b
Hulderen Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 Ja, dra til legen. Ikke vent. Det kan godt være føflekkreft. Det som er bra med føflekkreft, er at hvis den fjernes tidlig, før spredning, så er den helt ufarlig. Da er du frisk straks den er fjernet. Det skumle med føflekkreft, er at om man venter for lenge, slik at den har fått spredning, så er den veldig farlig. Så kom deg til lege, men ikke ta sorgene på forskudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå