Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Samboeren min og jeg har prøvd å bli gravide nå i 9 måneder.

Og vi er fortsatt positive, men det lurer jo noen tanker i bakhodet..

Hvor lang tid bør man vente før man oppsøker lege og hva skjer da?

Blir veldig glad for noen veiledende råd!

Ha en fin dag

LilleMille :kgsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hej man kan vel altid opsøge læge men tror ikke man skal være så bekrymret, nogle prøver i flere år uden der sker noget andre kan jo bare kigge på hinanden så sker det..

tog mig og min nye samboer næsten 6 år før der var bingo, det kom faktisk helt bag på os, vi havede begge givet op for længe siden og var blevet enig om at de børn vi havede fra forrige ægteskaber var nok...

men hvis i gerne vil finde ud af om i kan få børn ved jeg at kvinder kan få en ultralyd af æggestokkene ( har selv prøvet) der kan man se om man har mange æg hvis man bare har lidt kan man få hormon som øger æggeproduktionen...

mændene skal vel ryste lidt i dyret :D i et glas og ta sæd prøve for at se om der er nok liv der, aner ikke om man kan gøre noget ved lav sæd %, kan være ander her inde ved noget om det...

jeg vil ønske jeg begge forsat lykke til :blunke:

Gjest Zalomine
Skrevet

Det er "normalt" å gå til lege etter ca ett år, fordi ca 80-90% av de som prøver blir gravide innen ett år. Du kan selvsagt kontakte legen når som helst, men det som er vanligst er etter 12-18 måneder med aktiv prøving. (Etter det jeg har lest og hørt i alle fall)

Dersom du vet at du har manglende/ustabil eggløsning eller lignende, kan du selvsagt kontakte lege tidligere. Dette kan være noe du kan/bør undersøke selv. Prøverene her er flinke til slike ting, og du kan lese masse om dette på www.snartgravid.com

Lykke til :)

(mange endringer, jeg skriver jo bare feil :? )

Skrevet

Hei!

Det blir vel sagt at man skal prøve i ca 1 år før man oppsøker lege!

Vi ventet altfor lenge, det fordi jeg har skikkelig legeskrekk,

3 år tok det før jeg kom meg til legen og det har tatt nesten 7 mnd før jeg fikk time hos en spesialist, så i dag skal vi på første utredningstime.

Håper det er noe som er lett å fikse, etter nesten 4 år som prøver (ikke like aktiv hele tiden da..) ville bare det å høre at ingenting er galt være den beste julegaven som finnes!!

Ønsker alle prøvere lykke til og vent ikke for lenge med å oppsøke lege!! :roll:

Skrevet

Det lønner seg nok ikke å vente for lenge med å gå til legen. Har hørt at utredninger osv kan ta laaang tid. Det er viktig å vite at det nesten bestandig er hjelp å få. Ofte skal det ikke så mye hjelp til, heller...

Lykke til!:-)

Krumeline

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...