Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det rart? Dersom man baker rundstykker, boller o.l og tar med seg litt godsaker til f eks nærmeste familie? Gjorde det i går da vi skulle besøke svigerfamilie og fikk ikke så god respons. Ikke engang et "takk".  Min familie har alltid tatt med litt, synes det er koselig å dele litt med andre. Er det vi som er rare?

Anonymkode: 449db...78d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det ikke noe fasitsvar tenker jeg, og verken dere eller dine svigerforeldre er rare. Folk har ulike preferanser. Det spørs hvordan de er som mennesker.

Jeg ville ikke satt like stor pris på det, fordi jeg ikke er så glad i bakeverk. Så da har jeg mest sannsynligvis gitt det bort til andre eller kastet det til slutt. Og det er fælt å skulle kaste noe, som folk har brukt tid på - og tatt med hit. Da ville jeg heller ha satt pris på om dere hadde spurt i forveien, om dere skulle ta med boller som dere har bakt. Så har de hatt valgmuligheten.

Men jeg hadde likevel sagt takk.

Anonymkode: 69248...3e8

Skrevet

Nei dere er ikke rare.

dere tok jo med noe dere kan dele og kose dere med, når dere er der regner jeg med.

Det er bare høflig, og koselig gjort!

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her er det ikke noe fasitsvar tenker jeg, og verken dere eller dine svigerforeldre er rare. Folk har ulike preferanser. Det spørs hvordan de er som mennesker.

Jeg ville ikke satt like stor pris på det, fordi jeg ikke er så glad i bakeverk. Så da har jeg mest sannsynligvis gitt det bort til andre eller kastet det til slutt. Og det er fælt å skulle kaste noe, som folk har brukt tid på - og tatt med hit. Da ville jeg heller ha satt pris på om dere hadde spurt i forveien, om dere skulle ta med boller som dere har bakt. Så har de hatt valgmuligheten.

Men jeg hadde likevel sagt takk.

Anonymkode: 69248...3e8

Jeg vet at disse menneskene spiser og er glad i hvetebakst, ellers hadde jeg absolutt spurt først (eller droppet det) 😊

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg baker til svigers. Blir satt pris på. Baker så de kan ha nor i fryseren også. Jeg liker å bake. De liker å spise. 

Anonymkode: 2597f...d5e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs veldig på settingen. Hvis der er invitert på mat og tar med noe uten at det er avtalt så syns jeg det er merkelig. Hvis det er sånn "vi har bakt boller og tar med oss over hvis dere stiller med kaffe", så tenker jeg det er greit. Men jeg har opp gjennom blitt foret med litt diverse fra gjester som faktisk ikke er noe godt, så jeg liker best at folk spør om jeg vil ha på forhånd. 

Anonymkode: 1e36d...460

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje vertskapet tok det som et hint om at dere ikke liker vertskapet sin servering? Var en annen tråd her for litt siden om en familie som tok med muffins i selskap, for så å stort sett spise dem fremfor vertskapets servering. Det syns jeg er skikkelig merkelig og nokså frekt..

Anonymkode: 29be8...cea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det rart? Dersom man baker rundstykker, boller o.l og tar med seg litt godsaker til f eks nærmeste familie? Gjorde det i går da vi skulle besøke svigerfamilie og fikk ikke så god respons. Ikke engang et "takk".  Min familie har alltid tatt med litt, synes det er koselig å dele litt med andre. Er det vi som er rare?

Det er hyggelig å ta med mat, men ikke hvis du pålegger vertskapet noe arbeid med maten du tar med.

Anonymkode: 24885...21b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I vår familie er det ikke vanlig. Uheldigvis. Hadde digga det om noen spurte om jeg ville ha noen hjemmelagde rundstykker. Men greit å spørre kanskje ja.

Tror bare du må tenke at: ja ja sånn er de. Da gjør jeg ikke det igjen, eller spør neste gang. Folk kan tenke så forskjellig uten at noen har mer eller mindre rett i sitt perspektiv.

Anonymkode: a5b61...076

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette var det tråd om for 4 uker siden. Svaret er: spør vertskapet om det er hyggelig om du baker/tar med noe.

Skrevet

Du må gjerne ta med hit altså, så skal jeg holde kaffen! 
*føler seg raus*

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det er stas når vi får familie eller venner på døren som tar med seg bakst. Så snilt. 

Svigers virker som noen snålinger. Hvordan kan  det være at de ikke en gang sier takk?

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare koselig, sær svigerfamilie du har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man får noe så sier man takk og tar imot. Man blir ikke sur og tverr. Punktum!

Anonymkode: a960a...e8c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sær svigerfamilie. 

I vår familie baker mamma brød og boller, og har alltid med seg til oss barna🥰 Søsteren min elsker å bake kaker, og har ofte med seg når hun besøker oss. Jeg er god på kjøttmat, og lager alltid fenalår, tørkede reinhjerter, tørrfisk osv som jeg gir til de. 

Vi er iallefall takknemlige når vi får mat hos hverandre. 

Anonymkode: c9d64...b91

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sær svigerfamilie. 

I vår familie baker mamma brød og boller, og har alltid med seg til oss barna🥰 Søsteren min elsker å bake kaker, og har ofte med seg når hun besøker oss. Jeg er god på kjøttmat, og lager alltid fenalår, tørkede reinhjerter, tørrfisk osv som jeg gir til de. 

Vi er iallefall takknemlige når vi får mat hos hverandre. 

Anonymkode: c9d64...b91

Men det høres ut som om dere gir mat som en gave som folk kan spise senere, etter hvert? Det er jo hyggelig, som å gi bort et par hjemmestrikka sokker, en avlegger til en plante eller noe.

Problemet oppstår vel om man er bedt bort på servering og så tar med noe som skal spises under besøket, som kanskje dels «fortrenger» det verten har kjøpt inn/laget. 

Anonymkode: 8645c...493

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...