Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker Eucerin ansiktskrem med 5% urea, som jo er karbamid.

Men har noen prøvd canoderms eller tilsvarende på det norske markedet med 5% karbid i ansikt til fast bruk?

Anonymkode: 84f39...3dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke turt

Anonymkode: e35ad...a42

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Canoderm 5%, og synes den er fin.

Trekker raskt inn, føles ikke fet, og gir god fuktighet. 

Anonymkode: f075e...ef8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker Canoderm 5%, og synes den er fin.

Trekker raskt inn, føles ikke fet, og gir god fuktighet. 

I ansiktet? :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville ikke turt

Anonymkode: e35ad...a42

Hvorfor ikke?

Jeg snakker om 5%, ikke høyere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I ansiktet? :) 

Ja, på hele kroppen, inkludert ansiktet 🙂

Hudlegen min vet om det, og har ingen problemer med det.

• Nyttig 1
Skrevet

Spurte min hudlege om det samme for en tid tilbake når jeg var der og trengte ny krem til ansikt. Han anbefalte ikke Canoderm (har den på blå rp). 

AnonymBruker
Skrevet
laperla skrev (1 time siden):

Spurte min hudlege om det samme for en tid tilbake når jeg var der og trengte ny krem til ansikt. Han anbefalte ikke Canoderm (har den på blå rp). 

Skjønner :)

Anbefalte han en annen med 5% urea/karbamid?

Skrevet

Hva er så ille med canoderm 5 %

• Liker 3
Skrevet

Eg nyttar Canoderm 5% på kroppen og hender og føter, god mot kløe. Har og forsøkt den eit par gongen på ansiktet, men blir veldig raud då eg har rosacea. Så den kan nok vera litt sterk til ansikt.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker den to ganger daglig i ansiktet og hadde ikke klart meg uten. Har nok litt atopisk hud. Aldri reagert på den kremen, den er gull verdt for meg. 

Anonymkode: 2235e...04e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Så rart at noen ikke tåler canoderm i ansiktet. Den er jo beregnet for folk med atopist eksem o.l. mener det sto på pakken.

Så noen med atopisk er det til hjelp? og andre med atopisk eksem så tåler de den ikke?

• Hjerte 1
Skrevet

Lurer også på hva som er så ille med Canoderm 5%? Bruker det i ansiktet på begge barna etter anbefaling fra lege.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, den har jeg brukt i fjeset på både meg selv og ungene nå i 3-4 år 😳 Resten av kroppen og for den saks skyld…

Anonymkode: 1b5ee...7ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått det anbefalt av lege og kirurg etter hudskade på ansikt/hals.

Anonymkode: 40da5...e30

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Karbamid kan brukes i ansikt. Det er en super ingrediens for tørr hud. 5% er bedre 10%, for da er det mindre sannsynlighet for at det svir. Jeg har eksem på hendene og bruker 10% karbamid, det svir ved påføring, men det hjelper mot eksem. 

Anonymkode: 9fa3b...8e1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 18.20):

Skjønner :)

Anbefalte han en annen med 5% urea/karbamid?

Han mente potensielt kunne tette igjen porer, gi oppblussing av rosacea/perioral dermatitt. Har sensitivt, svært tørr hud. Derfor jeg var såpass desperat og valgte Canoderm i ansikt en periode. Den er god andre plasser, men som hudlegen sa "ikke den mest elegante kremen". Dessuten svir den grunnet innhold av karmabid, som igjen kan trigge rødhet osv.  Anbefalte heller kremer som gir rikelig med fukt, ikke høyt fettinnhold.  De to første er ment for iso beh hud, som er svært tørr. Fortrekker Avenes, men bruker Sensitive balance nå, veldig god på fukt, og roer rød hud. LRP svir litt, og hjelper ikke på rødhet, gir ikke tilstrekkelig fukt. Veksler på krem og fluid etter behov.

https://www.apotek1.no/produkter/avene-cleanance-hydra-882460p

https://www.apotek1.no/produkter/lrp-effaclar-h-iso-biome-krem-931101

https://www.apotek1.no/produktserier/cosmica/cosmica-sensitive-balance

https://www.apotek1.no/produkter/dexeryl-fuktighetskrem-250ml-903018p

Dexeryl har jeg kun prøvd en tester på, virker god. Husker hudlegen kalte denne også en kosmetisk krem, at den skulle legge seg som en hinne oppå huden og fikse svært tørr og sår hud. Skal kjøpes. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 15.11):

Jeg elsker Eucerin ansiktskrem med 5% urea, som jo er karbamid.

Men har noen prøvd canoderms eller tilsvarende på det norske markedet med 5% karbid i ansikt til fast bruk?

Den er veldig sterk og ikke laget for ansiktshud. Det er også et legemiddel ikke en hudkrem hudkrem.

I tillegg står det på legemiddel håndboken:

"Forsiktighetsregler

Unngå å få krem i øyne, nese, ører, åpne sår og på slimhinner. Inneholder etyl- og metylparahydroksybenzoat som kan gi allergiske reaksjoner (muligens først etter en stund), cetostearylalkohol som kan gi lokale hudreaksjoner (f.eks. kontakteksem) og propylenglykol."

Anonymkode: bf1da...f4b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 21.03):

Den er veldig sterk og ikke laget for ansiktshud. Det er også et legemiddel ikke en hudkrem hudkrem.

I tillegg står det på legemiddel håndboken:

"Forsiktighetsregler

Unngå å få krem i øyne, nese, ører, åpne sår og på slimhinner. Inneholder etyl- og metylparahydroksybenzoat som kan gi allergiske reaksjoner (muligens først etter en stund), cetostearylalkohol som kan gi lokale hudreaksjoner (f.eks. kontakteksem) og propylenglykol."

Anonymkode: bf1da...f4b

At du ikke skal smøre kremen inn i øynene, inni nesa og inni ørene betyr ikke at du ikke kan smøre på nese, kinn og panne…

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...