Gå til innhold

Evner du å slappe av/gjøre ingenting når du har fritid & ferie?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Klarer du å slappe godt av når du har fritid/ferie? Eller får du litt mark i baken og må få unna alt mulig når du først har tid?! Klarer godt å slappe litt av med en bok, kryssord, sudoku, tv mm. Men bruker fritiden/ferien også på ulike gjøremål som ligger å venter når jeg først har god tid. Er ikke glad i å utsette ting & tang….c’’.)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt! Jeg evner å kombinere. Jeg setter av noen timer hver dag da jeg kan kun slappe av og lade opp og så gjør jeg nyttige gjøremål etterpå. 

Anonymkode: cd2f7...b19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer både gjøre unna husarbeid, og slappe av med en god bok. Det fine er at man kan gjøre begge deler, det må ikke være enten eller.

En flott fridag starter med en treningsøkt, litt husarbeid, litt sofa med tv eller bok, etterfulgt av en god middag og noe godt i glasset.

Anonymkode: f646b...53b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jeg veldig dårlig på. Føler at fritiden er da vi må få ting unnagjort. Samboer er motsatt, han vil helst bare spille og se på tv når det er fri, så det blir litt kilde til konflikter.

Anonymkode: 2ce01...bac

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg klarer faktisk å ha perioder med absolutt null aktivitet. 

Men så går det derfra til 100 km/t ganske raskt. Har vært enten av eller på hele livet egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er jeg veldig dårlig på. Føler at fritiden er da vi må få ting unnagjort. Samboer er motsatt, han vil helst bare spille og se på tv når det er fri, så det blir litt kilde til konflikter.

Skjønner deg godt. Hadde vært fint om dere var enige og fikk til en kombinasjon. Det ene trenger ikke utelate det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødstrupa skrev (7 minutter siden):

Klarer du å slappe godt av når du har fritid/ferie? Eller får du litt mark i baken og må få unna alt mulig når du først har tid?! Klarer godt å slappe litt av med en bok, kryssord, sudoku, tv mm. Men bruker fritiden/ferien også på ulike gjøremål som ligger å venter når jeg først har god tid. Er ikke glad i å utsette ting & tang….c’’.)!

For meg er ferie å gjøre noe annet enn jeg vanligvis gjør, og jeg har ikke problemer med å slappe av uansett om det er fri eller ukedag.

Anonymkode: 467d6...f73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapper av med å gjøre praktiske ting og være fysisk aktiv. Det er sjeldent jeg har behov for å hvile kroppen, har ikke så fysisk krevende arbeid.

Koser meg gjerne med en bok, håndarbeid eller matlagning. 

Anonymkode: aaddd...75d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Grubler, overtenker og jobber overtid i hodet 😔

Anonymkode: 8fbf0...e32

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Som en gamer, så vil jeg bare si. At å tilfredsstille hjernen med noe som faktisk er gøy, er skikkelig terapi som hjelper meg gjennom de ellers kjedelige dagene. 

Noen liker å rydde boden, andre liker å rydde hodet. Begge deler hjelper i det lange løp. Men om det blir forbundet med konflikt er ingen tjent med det.  

Support og interesse er kjærlighet. 

Anonymkode: 2d8a3...db0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapper av når jeg holder på med rydding, husarbeid og hage. Scroller litt på telefonen innimellom. For meg er det fritid. Synes det er utrolig kjedelig å lese og se tv. Må gjøre noe 😅 

Anonymkode: d64a5...46a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet evnen etter jeg fikk barn 😕

Før jeg fikk barn kunne jeg sitte med en bok i timesvis. Kryssord også. 

Men nå med to unger, er jeg så i "beredskapsmodus" at jeg klarer kanskje maks et kvarter før jeg føler meg stresset og føler at jeg Må Gjøre Noe.. 

Synes det er skikkelig kjipt, jeg elsker jo å lese 😕 Nå er det uhyre sjelden vi har barnefri og faktisk mulighet til å sitte lenge med en bok, da, men når det en sjelden gang skjer, så klarer jeg det ikke lengre. 

Anonymkode: c7704...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har ekstremt med fritid og tid til meg selv, så her gjøres det i et behagelig tempo.

Anonymkode: e9e22...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...