AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har fulgt med på debatten om nettbrett i skolen, og jeg har begynt å lure på om skolen mitt barn går på har valgt å redusere bruken. Jeg har en andreklassing, de fikk utdelt nettbrett i første, men det virker som de bruker det mindre nå enn de gjorde i starten. De holder på med "mattemaraton" nå i mai, men utenom det har de ikke hatt lekser på brettet siden før jul. De får matteoppgaver på ark og leselekser i lesebok eller bok fra skolebiblioteket, og de får skrivelekser i en egen skrivebok. Når de ikke har lekser på brettet får de heller ikke ta det med hjem. Hva de bruker brettet til på skolen har jeg ikke helt oversikt over, det er ikke så lett å få et klart svar fra en sjuåring. Det har ikke vært tatt opp som tema på foreldremøter eller noe slikt, men det ligner ikke på den utstrakte bruken som beskrives i avisartiklene. Er skolen vår spesiell, eller er dette noe som varierer mye? Anonymkode: cad22...d42
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 Folk blir bare dummere og dummere. Tapergenerasjonen er den kommende og verre blir det. Anonymkode: 19dce...729 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 De har aldri hatt masse lekser på iPaden her, kun lese inn leselekser ukentlig og en og annen lekse der de feks skal ta bilde av noe med iPaden, eller gjøre matteoppgaver (stort sett har de matte i bok). De får mer oppgaver og lekser på chromebook fra 5. Anonymkode: 3c6a9...ec0
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Tenker det er opp til pedagogen og avgjøre hva som er mye eller lite, og hvordan det skal brukes i opplæringen. Hjemme er det foreldres jobb å styre skjermtid og hva skjerm brukes til. Anonymkode: 9d975...4c8 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Folk blir bare dummere og dummere. Tapergenerasjonen er den kommende og verre blir det. Anonymkode: 19dce...729 Du framstår jo ikke som noe lysende eksempel på en tapt gyllen generasjon selv heller. Anonymkode: 90e71...f63
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 På ungdomsskolen får de en egen chromebook som de bruker av og til Anonymkode: 42619...10a
Agaton Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 Meget bra om de ikke bruker nettbrett mye. Varier litt. Har hatt barna mine på to barneskoler og 1 ungdomsskole. På ungdomsskolen er det nesten bare nettbrett. Ganske annen læremåte enn å skrive for hånd. Jeg er ikke anti-teknologi, men dette er et digert eksperiment med våre barn.
Adrenalina1 Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du framstår jo ikke som noe lysende eksempel på en tapt gyllen generasjon selv heller. Anonymkode: 90e71...f63 Han/hun har jo rett. Spørsmålene og svarene på KG blir bare dummere og dummere. Bare svaret ditt vitner om det😉
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #9 Skrevet 28. mai 2023 Adrenalina1 skrev (12 minutter siden): Han/hun har jo rett. Spørsmålene og svarene på KG blir bare dummere og dummere. Bare svaret ditt vitner om det😉 Var det så dumt, da, spørsmålet mitt? Jeg har venner med barn på en annen skole, og de sier at deres barn knapt bruker blyant, men det er ikke lett å vite om det er vår skole eller deres som er spesiell. Ut fra svarene her får jeg inntrykk av at det gjerne blir mer bruk på høyere klassetrinn, så det bør vi vel være forberedt på. TS Anonymkode: cad22...d42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå