AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Har en bekjent som har en ekstremt snill, forsiktig og rolig 6-åring. Hun er så god med andre barn og er virkelig fin. Moren beskriver henne som vanskelig, trollunge, utageredene etc. Vi opplever barnet vårt som en propell som prater i ett og ikke klarer å holde konsentrasjonen. Andre opplever han som en rolig, men kreativ unge som kanskje avbryter litt mye. Flere som har sånne betraktninger om sine og andres barn? Anonymkode: 642f3...a21
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 Kommer litt an på alder og hvem som ser… Mine tenåringer blir ansett av voksne de kjenner for å være stille og rolige barn som gjør som de blir fortalt, men ikke er veldig snakkesalige med andre voksne. Andre barn som ikke kjenner de kan nok se de som arrogante, de er ikke veldig utadvendte og eller opptatt av å bli kjent med nye mennesker, de er fornøyd med de vennegjengene de har. Vennene ser de som lojale, smilende, hyggelige, begge har hatt mye av de samme vennene i 9-11år. (er 13 og 15 år). Hjemme kan de være både frekke og krevende, kosete, veksle mellom sosial og stenge seg inn på rommene. De kan skrike til oss, men de er opptatt av å ikke ha konflikter med andre. 13-åringen sier at hun ser hvor lite populære de som krangler, slenger dritt, baksnakker, slåss osv blir og at de mister venner så hun leter derfor heller etter kompromiss eller forsiktig setter grenser. Derfor heller få gode venner enn mange overfladiske venner. Anonymkode: 7e32c...a8c
Eva-Lena Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har opplevd å stusse på foreldremøter på barneskolen. Der sitter jeg med mitt barn og læreren snakker om hvor flott, flink etc etc barnet mitt er. Barnet mitt har alltid være veldig snill og grei, veldig god jente. Selvsagt diskusjoner og surmuling, men ikke verre enn andre. Allikevel så lurte jeg på om læreren snakket om ett helt annet barn. Læreren sa så mye fint om jenta mi at jeg slet med å holde tårene borte. Dette skjedde faktisk 5 år på rad og da 5 klasse skulle ha avslutning så gråt jeg som en unge. Jeg syntes det var så trist at de ville få ny lærer fra høsten av. Vi har møtt denne læreren flere ganget og hver gang får vi en kos, selv om barnet nå er voksen. Hun er verdens beste lærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå