Gå til innhold

Kontrollbehov fra hans side, men han lyver til vennene sine å sier at det er meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver eneste gang jeg er ute av huset så snapper, sender sms og ringer samboer om hvor jeg er og når jeg kommer hjem.

Det var en kveld jeg var ute for ei venninne feiret rundt tall, da ringte han hysterisk rundt midnatt fordi han var så bekymret. En annen gang var jeg på et enkelt middagsbesøk og han lurte på når jeg kommer hjem. Ble forbanna da han ikke fikk svar tvert og nektet å ta tlf når jeg ringte han etterpå. Om jeg ikke svarer på telefonen, hender mettet ikke henger med, så er han forbanna når han kommer hjem. Om jeg er i en annen telefon så jeg ikke svarer han så er han sur og lurer på hvem jeg prata med som var viktigere enn han. En kveld skulle jeg hjelpe faren min med et ærend og da ble han sur for at jeg kom senere hjem, altså kl 21 i stedet for kl 19. 

Det fortsetter og fortsetter. I tillegg blir han stille, rar, sur, trekker seg unna osv i det jeg skal avgårde på noe eget. 

Når han er avgårde derimot så er det null kontakt, om jeg så ringer for å spørre han om noe så blir han forbanna. Sender jeg melding i stedet, f.eks noe jeg glemte i butikken, så svarer han ikke. Når jeg spør van om det når han kommer hjem så sier han "jeg lever ikke for telefonen akkurat." 

Jeg legger meg ofte uten å sjekke om han kommer hjem snart, så jeg lar han styre på. Da er han furten for at jeg ikke ga beskjed, men før har han sett på det som bortkastet at jeg gir han beskjed. 

Så i helgen var han ute og jeg ringte fordi jeg lurte på noe. Han svarte kort og surt også hørte jeg i bakrunn "nå er vi igang igjen ja.." 

For en av kameratene hans mener så veldig at jeg kontrollerer han! Jeg er så forbanna for at han lyver sånn, sier at det er jeg som skal ha kontroll på han til en hver tid. Det var han som ba om å ha på snapmap for å føle seg trygg på meg. 

Når jeg var på jobbreise så sendte han melding 3x dagen og ringte morgen og kveld. Når han var avgårde en helg så nektet han å svare på snap.. 

Hvordan ordlegge meg når han først våkner i dag? Jeg tenker på å bare reise fra han nå. 

Anonymkode: b200e...db9

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og du er med han fordi...? 

Anonymkode: b5072...6a5

• Liker 28
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir bare verre… 

Dra mens du kan

Anonymkode: bafc8...8cc

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan ordlegge meg når han først våkner i dag? Jeg tenker på å bare reise fra han nå. 

"det her fungerer ikke for meg, vi må gjøre det slutt" 

Anonymkode: 5be83...a92

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Skrevet

Ikke bare tenk på å dra fra han… Reis nå, og ikke la den dritten få en eneste av din tåre.

Det han gjør er ikke sunt i ett forhold i det hele tatt….

Dra nå!

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenk over hvor mye du har å pakke før du drar.
Pakk det du kan og dra.
Det blir ikke bedre.

Still deg selv spørsmålene, trives du med å ha det slik?
Får du det bedre med deg selv med å være med denne personen?

Og du, selv om han gir utrykk for at ingen andre enn han bryr seg så mye om deg som han gjør og ingen vil noen gang være mer glad i deg enn hva han er, så lyver han. Vi som har vært borti slike vet hvordan de der er.

Løp!

Anonymkode: 53b3d...792

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Tøvftta skrev (1 minutt siden):

Ikke bare tenk på å dra fra han… Reis nå, og ikke la den dritten få en eneste av din tåre.

Det han gjør er ikke sunt i ett forhold i det hele tatt….

Dra nå!

Jeg gråter ikke en gang, jeg blir irritert og stille. For jeg vet at det ikke hjelper å føle stort på det. Jeg ender med å enten ha angst for hva jeg møter når jeg kommer hjem, eller alltid være den som er hjemme. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Enormt kontrollbehov. Og latterliggjør deg ovenfor vennene sine. Altså, mannfolk er det mer enn nok av. Finn deg en annen.

Anonymkode: 2a40e...4bd

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet

Man trenger ikke oppgi grunn eller noe når man gjør det slutt. 
At det ikke funker for deg, at du ikke vil mer osv er nok. DU velger det. 
Det beste er å ikke oppgi noen grunn som han kan overtale deg på. Ikke gi rom for diskusjon. 
Bare si at det ikke funker, og dra. 
Han er toxic og fortjener ikke bedre. Du får det veldig mye bedre uten!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hver eneste gang jeg er ute av huset så snapper, sender sms og ringer samboer om hvor jeg er og når jeg kommer hjem.

Det var en kveld jeg var ute for ei venninne feiret rundt tall, da ringte han hysterisk rundt midnatt fordi han var så bekymret. En annen gang var jeg på et enkelt middagsbesøk og han lurte på når jeg kommer hjem. Ble forbanna da han ikke fikk svar tvert og nektet å ta tlf når jeg ringte han etterpå. Om jeg ikke svarer på telefonen, hender mettet ikke henger med, så er han forbanna når han kommer hjem. Om jeg er i en annen telefon så jeg ikke svarer han så er han sur og lurer på hvem jeg prata med som var viktigere enn han. En kveld skulle jeg hjelpe faren min med et ærend og da ble han sur for at jeg kom senere hjem, altså kl 21 i stedet for kl 19. 

Det fortsetter og fortsetter. I tillegg blir han stille, rar, sur, trekker seg unna osv i det jeg skal avgårde på noe eget. 

Når han er avgårde derimot så er det null kontakt, om jeg så ringer for å spørre han om noe så blir han forbanna. Sender jeg melding i stedet, f.eks noe jeg glemte i butikken, så svarer han ikke. Når jeg spør van om det når han kommer hjem så sier han "jeg lever ikke for telefonen akkurat." 

Jeg legger meg ofte uten å sjekke om han kommer hjem snart, så jeg lar han styre på. Da er han furten for at jeg ikke ga beskjed, men før har han sett på det som bortkastet at jeg gir han beskjed. 

Så i helgen var han ute og jeg ringte fordi jeg lurte på noe. Han svarte kort og surt også hørte jeg i bakrunn "nå er vi igang igjen ja.." 

For en av kameratene hans mener så veldig at jeg kontrollerer han! Jeg er så forbanna for at han lyver sånn, sier at det er jeg som skal ha kontroll på han til en hver tid. Det var han som ba om å ha på snapmap for å føle seg trygg på meg. 

Når jeg var på jobbreise så sendte han melding 3x dagen og ringte morgen og kveld. Når han var avgårde en helg så nektet han å svare på snap.. 

Kom igjen a. Dette gidder du ikke å bruke mer krefter på. Si takk for meg, nå er min grense nådd for hva du kan leve med/finne deg i. Han virker umoden, stort kontrollbehov og svært usikker på seg selv. Lykke til med å ‘’ta steget’’. Ikke bare utbasunere din frustrasjon/misnøye her på Kg….c’’.)

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den siste tiden har han brått ikke kommet hjem, men mener at han selv sa det til meg dagen før. Han sier at jeg aldri får med meg ring han forteller lengre. Jeg kan ikke huske at jeg har fått beskjedene. Så jeg lurer på om det bare er noe han sier. "Jeg sa jo til deg i går at jeg skulle gjøre det etter jobb i dag." Utrolig at jeg aldri får med meg noe, blokkerer jeg ut eller lyver han om det også.

Vi har et barn sammen, så det er ikke bare bare. Jeg spurte jo i god tid om jeg kunne ordne barnepike så jeg kunne dra ut med venninner i helgen. Det syns han ingenting om. Så da ble jeg hjemme. Tidligere har han sagt at om en skal ut, så skal begge ut. Så glemmer han at avtalen er gjort. 

En gang vi var ute sammen skulle han brått dra alene med ei venninne for hun hadde noe alkohol han ville ha. Da jeg trakk han til side å sa at jeg syns det var ubehagelig så ble han forbanna. Han blir helt sort i øynene og syns at jeg er så gal. Hver eneste gang jeg prøver å begrense han på noe måte så ender det med at han blir forbanna.

En periode drakk han hver helg og da er han ikke-fungerende frem til tirsdag ettermiddag. Jeg forsøkte å si at da kan du ha kortere kvelder så du kan bidra hjemme, da kastet han meg nesten ute hjemme. Andre ganger vil han fortsette festen hjemme hos oss, men jeg vil sove siden kl er 03, da blir han forbanna. Og når han blir forbanna så får jeg høre det. Alt er galt med meg, han drar opp så mye som han ellers ikke mener. Så etter forrige gang (6 mnd siden) sa jeg at jeg tror han mener alle de stygge tingene om meg. Så er han grei en lengre periode fordi han er redd jeg skal forlate han.

Han mener selv, etter slike hendelser at han blir en helt annen når han drikker. Han hater meg når han drikker. Likevel fortsetter han med det. Jeg har vært ute å drukket alene to ganger i løpet av 4 år.. begge gangene har jeg reist hjem i tårer fordi han ringer og er hysterisk. 

Jeg er så lei. Jeg følte at noe kom til å skje i helgen. For han nektet å prate noe med meg siste døgnet før han reiste ut. Så derfor ringte jeg når han var avgårde for jeg føler at han er på tur til å gjøre noe skikkelig dumt. Han sa at han har gått å gnagd på noe det siste døgnet, men mente det ikke handlet om meg. Når jeg har tøffere perioder så tvinger han meg til å dele alt med han, det går vist også bare en vei. 

Men i går kikket jeg på hus, bak hans rygg. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

Det der hadde jeg ikke orket. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den siste tiden har han brått ikke kommet hjem, men mener at han selv sa det til meg dagen før. Han sier at jeg aldri får med meg ring han forteller lengre. Jeg kan ikke huske at jeg har fått beskjedene. Så jeg lurer på om det bare er noe han sier. "Jeg sa jo til deg i går at jeg skulle gjøre det etter jobb i dag." Utrolig at jeg aldri får med meg noe, blokkerer jeg ut eller lyver han om det også.

Vi har et barn sammen, så det er ikke bare bare. Jeg spurte jo i god tid om jeg kunne ordne barnepike så jeg kunne dra ut med venninner i helgen. Det syns han ingenting om. Så da ble jeg hjemme. Tidligere har han sagt at om en skal ut, så skal begge ut. Så glemmer han at avtalen er gjort. 

En gang vi var ute sammen skulle han brått dra alene med ei venninne for hun hadde noe alkohol han ville ha. Da jeg trakk han til side å sa at jeg syns det var ubehagelig så ble han forbanna. Han blir helt sort i øynene og syns at jeg er så gal. Hver eneste gang jeg prøver å begrense han på noe måte så ender det med at han blir forbanna.

En periode drakk han hver helg og da er han ikke-fungerende frem til tirsdag ettermiddag. Jeg forsøkte å si at da kan du ha kortere kvelder så du kan bidra hjemme, da kastet han meg nesten ute hjemme. Andre ganger vil han fortsette festen hjemme hos oss, men jeg vil sove siden kl er 03, da blir han forbanna. Og når han blir forbanna så får jeg høre det. Alt er galt med meg, han drar opp så mye som han ellers ikke mener. Så etter forrige gang (6 mnd siden) sa jeg at jeg tror han mener alle de stygge tingene om meg. Så er han grei en lengre periode fordi han er redd jeg skal forlate han.

Han mener selv, etter slike hendelser at han blir en helt annen når han drikker. Han hater meg når han drikker. Likevel fortsetter han med det. Jeg har vært ute å drukket alene to ganger i løpet av 4 år.. begge gangene har jeg reist hjem i tårer fordi han ringer og er hysterisk. 

Jeg er så lei. Jeg følte at noe kom til å skje i helgen. For han nektet å prate noe med meg siste døgnet før han reiste ut. Så derfor ringte jeg når han var avgårde for jeg føler at han er på tur til å gjøre noe skikkelig dumt. Han sa at han har gått å gnagd på noe det siste døgnet, men mente det ikke handlet om meg. Når jeg har tøffere perioder så tvinger han meg til å dele alt med han, det går vist også bare en vei. 

Det er veldig typisk at når en mann gasligheter osv så prøver han å få DEG til å tro det er deg det er noe galt med. 
Det er en farlig vei å gå videre på, tro meg... Been there!  
Ta med deg barnet og dra, barnet har IKKE godt av dette heller, siden det påvirker deg som mor. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ting av det du skriver at han gjør, er greit. Og det burde han forstå selv også. Det høres også ut som han har et slags alkoholproblem, men gjør ikke noe med det. Jeg ville ikke levd sånn.

Anonymkode: e44f9...b4d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror du burde begynne å følge denne: 
Husk også at vold ikke trenger være fysisk.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ta kommandoen over deg selv og dine følelser og ikke la deg styre av en sånn dust! 

Bare gi klar beskjed, dette gidder du faen ikke lengre, den oppførselen hans har du fått nok av nå og nå er det nok! 

Kom deg vekk!! Vær sterk og gråt heller når han ikke ser deg, ta styringen over ditt liv!! Du skulle satt ned foten for lenge siden, ingen skal kontrollere en annen på den måten, du vet inderlig godt at det er han som er en dust her. 

Og jeg tror også mange av vennene hans også vet hvordan han er. Trenger du at noen av dem tar din side, vis dem meldingene han har sendt deg. For det regner jeg med er i hopetall! Lykke til!! 

Anonymkode: 5cd35...0d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill pakk kofferten og reis.

Anonymkode: 78330...f5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta kommandoen over deg selv og dine følelser og ikke la deg styre av en sånn dust! 

Bare gi klar beskjed, dette gidder du faen ikke lengre, den oppførselen hans har du fått nok av nå og nå er det nok! 

Kom deg vekk!! Vær sterk og gråt heller når han ikke ser deg, ta styringen over ditt liv!! Du skulle satt ned foten for lenge siden, ingen skal kontrollere en annen på den måten, du vet inderlig godt at det er han som er en dust her. 

Og jeg tror også mange av vennene hans også vet hvordan han er. Trenger du at noen av dem tar din side, vis dem meldingene han har sendt deg. For det regner jeg med er i hopetall! Lykke til!! 

Anonymkode: 5cd35...0d9

Jeg har mange venner selv, jeg gjør det godt sosialt og i jobb. Jeg synd bare temaet han er vanskelig å prate om til noen. 

Nå skal jeg vaske klart masse klær til meg og barnet. Så får jeg sende melding til han som eier huset at jeg tar det. Jeg har bare stor klump i magen for når jeg tar det opp med samboer. Økonomisk klarer jeg meg bedre enn samboer. 

• Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke bare kikk på hus, finn deg et nytt sted å bo og flytt.

Han har et alkohol problem om han ikke klarer å begrense drikkingen når du forteller han at det går utover deg og livet deres.

Og det han gjør mot deg her, som du nevner i første avsnitt, det er gaslighting, han manipulerer deg til å tro at du ikke husker at han har sagt det. Og han har faktisk aldri sagt det.

Han vil bare komme med unnskyldninger, beskyldninger, nye angrep, nye måter å manipulere deg på.

Om det kommer skriftlig, ta vare på det.

Og når han skjønner at du vil forlate han, vil han kanskje også gå til det steget å være så manipulerende at han vil true med å ta sitt eget liv. Gjør deg hard og ring 113 hver eneste gang han truer med det. Uansett om du tror trusselen er legit eller ikke, han får et forklaringsproblem og du får dokumentasjon på hva han driver på med.

Spør deg selv, TS, om en venninne av deg hadde kommet med samme historie som deg: Hva ville du ha rådet venninnen til? Og vil du at et barn skal vokse opp med alkoholisert far som har et sinneproblem?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her om dagen tenkte jeg "må passe på nå, kan ikke være i for godt humør når jeg kommer hjem for da blir det enn hardere. For han drar meg alltid ned om han er i dårlig humør." Heldigvis var han ikke hjemme så humøret mitt var godt hele dagen. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...