AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Hei! Har en god del kynnere, og de 3 siste dagene har jeg hatt murringer i magen som kjennes ut som lettere menssmerter. Er også noe mer hoven nedentil og det kjenner ut som et slags nedpress. De siste 2 gangene hos jordmor har hode ligget ned. Sambo kjente inni meg med en fing, og han følte at han kjente noe hardt noe, som kunne minne om babyens hode. Er dette normalt, er det dette som kalles nedpress? Anonymkode: fa2cb...879
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 Tror ikke det er normalt, nei. Hvor langt er du på vei? Anonymkode: eca11...b08
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror ikke det er normalt, nei. Hvor langt er du på vei? Anonymkode: eca11...b08 Er 31+6😅 Anonymkode: fa2cb...879
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Synes det er rimelig spesielt å stappe fingrene oppi der for å kjenne etter. Ingen av dere vet hva dere driver med, og det kan føre til infeksjon. Det er så og si garantert ikke hodet til babyen samboeren din tror han kjenner. Om du er oppriktig bekymret, så ri get du selvsagt føden. Anonymkode: ac1cd...778 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes det er rimelig spesielt å stappe fingrene oppi der for å kjenne etter. Ingen av dere vet hva dere driver med, og det kan føre til infeksjon. Det er så og si garantert ikke hodet til babyen samboeren din tror han kjenner. Om du er oppriktig bekymret, så ri get du selvsagt føden. Anonymkode: ac1cd...778 Hvorfor er det så spesielt? Man vasker jo selvsagt hendene. dessuten har mange folk sex når man er gravid, som er helt trygt. Blir ikke noe mer infeksjon av den grunn. Anonymkode: fa2cb...879 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hei! Har en god del kynnere, og de 3 siste dagene har jeg hatt murringer i magen som kjennes ut som lettere menssmerter. Er også noe mer hoven nedentil og det kjenner ut som et slags nedpress. De siste 2 gangene hos jordmor har hode ligget ned. Sambo kjente inni meg med en fing, og han følte at han kjente noe hardt noe, som kunne minne om babyens hode. Er dette normalt, er det dette som kalles nedpress? Anonymkode: fa2cb...879 HAHA! Samboeren din kan ikke være ekspertvitne her altså. Man skal ikke drive og KJENNE inni Anonymkode: 07563...aa2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): HAHA! Samboeren din kan ikke være ekspertvitne her altså. Man skal ikke drive og KJENNE inni Anonymkode: 07563...aa2 Har ikke skrevet at han er ekspert heller. Skrev at han kjente noe som kunne kjennes ut som et hode, da han aldri har kjent noe slikt før. Derfor jeg lurte på lignende erfaringer. TS 😊 Anonymkode: fa2cb...879
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): HAHA! Samboeren din kan ikke være ekspertvitne her altså. Man skal ikke drive og KJENNE inni Anonymkode: 07563...aa2 Men om man kaller det fingring er det greit? Siden normal sex er greit. Anonymkode: ea894...2b9
Petra200 Skrevet 28. mai 2023 #9 Skrevet 28. mai 2023 Da er det i såfall hull på fosterhinnen og infeksjonsfaren er STOR. Normalt etter mistanke om vannavgang/brudd på hinne så skal man settes i gang innen 48 timer så nei han kjenner ikke hodet
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #10 Skrevet 28. mai 2023 Hodet kan kjennes uten at fostersekken er sprukket, hvis det er åpning. Men uke 31.6 er jo litt tidlig å ha stor åpning da. Ta kontakt med jordmor over helgen og få sjekket. Anonymkode: ea894...2b9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #11 Skrevet 28. mai 2023 Det er helt normalt. Hvorfor driver folk som aldri har kjent opp i vagina seint i svangerskapet å påstår at dette ikke er normalt? Anonymkode: c2096...5b5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #12 Skrevet 28. mai 2023 Det han kjenner er nok mormunnen. Selv når en ikke har åpning vil babyen i siste del av svangerskapet kunne ligge langt nede å lage press på disse bekkenmusklene. Det er da musklene han kjenner og ikke hodet. Men oresset fra hodet gjør kanskje så formen kjennes rund og buler litt tenker jeg. Men om du ikke har godt med åpning er det jo selvfølgelig ikke hodet som kjennes. Anonymkode: bf87a...d1a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #13 Skrevet 28. mai 2023 Ja, det er normalt. Hodet ligger i bekkeninngangen. Anonymkode: 43e41...b87 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #14 Skrevet 28. mai 2023 Nå ble jeg nysgjerrig på meg selv. Er i 32 og 6 dager selv. Måtte kjenne etter. Kjenner ikke noe hardt. Fosteret har snudd seg nylig, men ikke festet seg naturligvis, ligger fortsatt høyt. Men livmormunnen var skikkelig myk, men fortsatt ikke helt flat, ingen åpning. Har god tid igjen da. Kroppen vår er fascinerende. Anonymkode: eac1e...f9f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #15 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes det er rimelig spesielt å stappe fingrene oppi der for å kjenne etter. Ingen av dere vet hva dere driver med, og det kan føre til infeksjon. Det er så og si garantert ikke hodet til babyen samboeren din tror han kjenner. Om du er oppriktig bekymret, så ri get du selvsagt føden. Anonymkode: ac1cd...778 De kjenner oppi skjeden, ikke livmorhalsen. Det er ikke noe mer eller mindre uhygienisk enn fingring under samleie. Anonymkode: 7c039...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #16 Skrevet 28. mai 2023 Some en dude som har inspisert vaginaen til frøkna i detalj. Jepp det er noe hardt inne der som er nytt! Første instinkt var at det må jo være ett hode. Men det gir null mening, har ikke så lange fingre. Men bebisen er i tipp topp form og ingenting galt i følge de som har sjekket og vet. Så det er som det er Hør med jordmor om du er bekymret, ingen grunn til å bekymre seg unødvendig. Dere har nok på tallerkenen. Anonymkode: 7ddd2...32a
Christina82 Skrevet 29. mai 2023 #17 Skrevet 29. mai 2023 Ryddet for tull og for å være helsepersonell. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå