Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det kan være vanskelig å sette sammen et antrekk av hva jeg har i garderoben. Det blir liksom spesifikke plagg som må være sammen, for annet passer ikke i lag. Det er så lite fleksibilitet. Så nå når været veksler sånn har jeg en enorm halvbrukt haug med klær hvor "partneren" er til vask og dermed ikke kan brukes for ikke noe annet passer til, og de kan ha mer enn en "partner".

Eksempelvis, jeg har en utrolig flott, hvit cardigan, med rhinestones knapper. Hvitt burde jo gå til det meste, men den blir alltid brukt sammen med enten ei mørke blå eller ei mørk rosa stoffbukse. Så om disse er til vask kan jeg ikke bruke denne cardigan for den passer ikke til de to cargo buksene jeg har, mørk blå og beige. Tror ikke det er så mye fargene som egentlig er problemet, men cargo buksene er mer maskulin, og cardigan veldig feminin. Ingen av mine cardigans passer til cargo buksene, så er det ikke varmt ok til at jeg kan gå  i kun tskjorte til dem blir de ikke brukt...

Annet eksempel: lys brunt suede skjørt, utrolig fint. Eneste jeg føler jeg kan ha oventil er en mørkeblå tynn ullgenser. Jeg er ganske varm av meg så er kun når det er veldig kaldt at jeg kan bruke genseren, og dermed også skjørtet... Har masse cardigans i skapet, med og uten mønster, i flere farger, ulike lengder, men de ser alltid litt pussig ut sammen med skjørt og kjoler.

Jeg blir ikke helt klok på hva problemet med garderoben min er. Jeg tror jeg har litt lite basics, så jobber med det. Men jeg har jo alt fra tøffe rocka/maskuline klær, til klassisk feminine, til romantisk/søtt. Jeg har jo hatt biker-inspirert skinnjakke til en feminin kjole, men det passer liksom på et vis.

Blir bare tull når jeg skal kle på meg 😅

Noen råd?

Anonymkode: 45587...b25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket ut kapselgarderobe?

Anonymkode: 3adf0...7e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Har du sjekket ut kapselgarderobe?

Anonymkode: 3adf0...7e7

Jobbklærne mine er faktisk en kapsel garderobe:) Der passer det meste sammen heldigvis. Vet ikke hvorfor jeg ikke får det til med mine private 🙄

Anonymkode: 45587...b25

AnonymBruker
Skrevet

Tenk før du handler. 

Jeg slet også mye med akkurat samme problem som deg før. 

Jeg har blitt flinkere til å tenke over hva plagget kan kombineres med FØR jeg kjøper det. Har jeg ikke minst tre-fire ulike måter å bruke det på, med plagg jeg allerede har hjemme, kjøper jeg det ikke. 

Så om jeg ser på en topp, skal jeg ha minst tre underdeler å bruke den med, enten skjørt eller bukser, eller noe som kan gå over (cardigans, vest, e.l.) så det blir et annerledes antrekk. 

I dag har jeg på meg en blå-og-hvit-stripet topp, som passer både med den svarte og blå jeansen, samt tre ulike skjørt. 

Anonymkode: 6a193...ff9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skulle betale noen som kan dette, så kan de være med deg på shopping. Og så kan de sette fyr på cargobulswne og alle plagg som har rinhestone steiner på seg. 

Anonymkode: 1cff9...ea0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...