Gå til innhold

Hvor kommer Gud fra?

Anbefalte innlegg

Hvor kommer Gud fra?

Spørsmålet ditt, hvor kommer Gud fra, antar at du tenker, viser åpenbart, at du tenker på feil gud. Fordi Bibelens Gud ikke påvirkes av tid, rom eller materie. Hvis han er påvirket av tid, rom eller materie, er han ikke Gud. Tid, rom og materie, det vi kaller et kontinuum, måtte oppstå i samme tilfelle. For hvis du hadde materie og ingen plass, hvor ville du plassert meg? Hvis det var materie og rom, men ingen tid, når ville du lagt det? Du kan ikke ha tid, rom eller materie uavhengig, de må oppstå samtidig. Bibelen svarer det med 10 ord: I begynnelsen, (det er tid), skapte Gud himmelen (det er rom), og jorden (det er materie). Så du har tid, rom, materie, treenighetens treenighet: Tid - har fortid, nåtid, fremtid. Rom - har bredde, lengde, høyde. Materie har fast, flytende, gass. Vi har en treenighet av treenigheter skapt øyeblikkelig, og Gud som skapte dem må være utenfor dem. Hvis han er begrenset av tid, er han ikke Gud. Guden som skapte denne datamaskinen er ikke i datamaskinen. Han løper ikke rundt og endrer tallene på skjermen. Guden som skapte dette universet er utenfor universet. Han er over det, utover det, i det, Han er ikke påvirket av det. Så [hvis du har] konseptet at en åndelig kraft ikke kan ha en effekt på en materiell kropp, så må du forklare meg hvorfor det er følelser, og kjærlighet, og hat, og misunnelse, og sjalusi og rasjonalitet - jeg mener, hvis hjernen din er en samling av kjemikalier dannet ved en tilfeldighet over milliarder av år, hvordan i all verden kan du stole på din egen resonneringsprosess og tankene du tenker? Spørsmålet ditt, hvor kommer Gud fra, er å anta en begrenset Gud. Og det er ditt problem. Den Gud jeg tilber er ikke begrenset av tid, rom eller materie. Hvis jeg kunne passe den uendelige Gud inn i min 3-kilos hjerne, ville han ikke vært verdig å tilbe, det er sikkert. Så det er den Gud jeg tilber.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er veldig godt formulert. Imidlertid har du ikke formulert denne refleksjonen selv. Det redelige ville vært å oppgi kilden og henvise til mannen bak utsagnet.

Kent Hovind 

Endret av Foxen182
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å svare på: Guder er et konsept vi mennesker har funnet opp.

Anonymkode: c4b5b...7cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er lett å svare på: Guder er et konsept vi mennesker har funnet opp.

Anonymkode: c4b5b...7cb

Det er en løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foxen182 skrev (28 minutter siden):

Dette er veldig godt formulert. Imidlertid har du ikke formulert denne refleksjonen selv. Det redelige ville vært å oppgi kilden og henvise til mannen bak utsagnet.

Kent Hovind 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...