Gå til innhold

Når jeg ser hvordan menn får gjennomgå her inne, er jeg såå glad for at jeg er homo!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så overrasket over hvordan streite menn blir behandlet her inne av kvinner. Har noen venninner og begynner nå å lure på også om de er slik mot menn. Syns det er synd at en stor gruppe kvinner drar alle menn over en kam.

Forstår at noen menn, uavhengig av legning, kanskje ikke er så "bra", men hva sier det om de kvinnene som velger disse mennene? Er vel en grunn til at de blir valgt.

Har tidligere vært litt deppa pga legningen min, men når jeg leser her inne, så er det å være skeiv ferie i forhold. Noen her inne er så dramatiske at jeg virkelig syns synd på menn. Det må være et helvete for de! Alt de gjør er galt.

Anonymkode: 67ded...bad

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg var homo! Dessverre ikke et homofilt bein i kroppen, så jeg er stuck med kvinner 🤕

Hadde vært fantastisk å kunne være ekte kompis OG kjæreste med en mann! I tillegg slipper man hypergamien som har sklidd helt ut...

Anonymkode: 2880c...c3d

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kg er kg. Er enig, bare motsatt vei. Når jeg leser her inne er jeg glad for å være lesbisk. Har faktisk aldri vært så glad over å være det, som etter at jeg registrerte meg som bruker på kg. 

Anonymkode: 9c628...63a

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så når kvinner blir behandlet dårlig av mannen er det deres egen feil? Jaja, vi har jo hørt det før. 

Jeg sliter mer med å fatte at du får mer lyst å være sammen med menn etter å ha tilbrakt tid her inne. Jeg får mer og mer forståelse for at legning ikke er et valg når jeg seg hva kvinner finner seg i her inne iallefall. Lykke til med dine menn kan jeg bare si.

Anonymkode: 36efc...e03

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg blir så overrasket over hvordan streite menn blir behandlet her inne av kvinner. Har noen venninner og begynner nå å lure på også om de er slik mot menn. Syns det er synd at en stor gruppe kvinner drar alle menn over en kam.

Forstår at noen menn, uavhengig av legning, kanskje ikke er så "bra", men hva sier det om de kvinnene som velger disse mennene? Er vel en grunn til at de blir valgt.

Har tidligere vært litt deppa pga legningen min, men når jeg leser her inne, så er det å være skeiv ferie i forhold. Noen her inne er så dramatiske at jeg virkelig syns synd på menn. Det må være et helvete for de! Alt de gjør er galt.

Forklar gjerne og kom med eksempler på hva du synes kvinner er dramatiske for?

Anonymkode: 403cd...14c

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tja.. nå befinner du deg på kvinneguiden:velkommen: 

Med tanke på hvor mange menn det er som faktisk ikke er særlig gode verken mennesker eller i mannsrollen som f.eks denne lange tråden er et av desverre mange eksempler på

Og dette er en svært graverende tråd, men det finnes mange andre eksempler som ikke er så graverende hvor kvinner på et kvinneforum kan lufte ut sine problemer, sine bekymringer, sine sider, sine opplevelser av et samliv. Det skulle da for pokker bare mangle! 

At du med din setning:

"Forstår at noen menn, uavhengig av legning, kanskje ikke er så "bra", men hva sier det om de kvinnene som velger disse mennene? Er vel en grunn til at de blir valgt."

Prøver i et halvdesperat forsøk å victim blame kvinner for menn sine dårlige holdninger og handlinger sier jo mest om deg igrunn, og det er ikke posetivt! 

I et samfunn som blir stadig mer polarisert med mannsroller som Andrew Tate og annet grums som degraderer kvinner, kvinners rolle, og kvinnesyn er det godt å se at på kvinneguiden kan det være rom for støtte oss kvinner imellom, enten det er snakk om alt i fra voldelige forhold, voldekt, seksuelle overgrep, til "bagateller" innenfor et forhold som en bsre ønsker å lufte ut eller få andres perspektiv på.

Dessuten er det ingen som ser tråder objektivt her inne. Du har på deg "mannebrillene" og vil finne mange innlegg du som en mann vil hevde deg i offerrollen for, og slik er det med kvinner også. Jeg som kvinne ser utrolig mye hat, mannskit, menn som ikke har respekt for kvinner, vi ser alle sammen innlegg med våre subjektive briller. Dine briller er ikke mer nypusset og blanke enn noen andre sine selv om du ser ut til å ønske dette selv.

• Liker 6
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, skreppamedleppa said:

Prøver i et halvdesperat forsøk å victim blame kvinner for menn sine dårlige holdninger og handlinger sier jo mest om deg igrunn, og det er ikke posetivt! 

Det er jo ikke det gram bedre å hevde at "menn har dårlige holdninger", og å blame menn, men det er jo det som skjer. Kvinner og menn rakker ned på hverandre, og medlemmer av det ene kjønnet rakker ned på det andre, og motsatt, fordi at det andre kjønnet er [sett inn nedsettende generaliserende kommentar].

Anonymkode: 96a57...2f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Forklar gjerne og kom med eksempler på hva du synes kvinner er dramatiske for?

Jeg er ikke ts men hvis du ser på noen episoder av Kevin Samuels, da får du et innblikk i hva ts snakker om. Kevin har forskjellig temaer i hver episode og har typ monolog om aktuelt tema i begynnelsen før han tar i mot videosamtaler fra kvinner som har en del forventninger til menn, men sliter samtidig med å beherske hvordan menn tenker og mange av dem damene mangler  ofte selvinnsikt. 

Du spør sikkert hvorfor skal vi høre på en mørkhudet mann fra usa? Det er helt annen kultur der liksom og kan ikke overføres til lille Norge som er lysår foran usa når det kommer til likestilling osv. men jo, misforståelsene mellom kvinner og menn er akkurat de samme. 

Anonymkode: 50b62...8fe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke det gram bedre å hevde at "menn har dårlige holdninger", og å blame menn, men det er jo det som skjer. Kvinner og menn rakker ned på hverandre, og medlemmer av det ene kjønnet rakker ned på det andre, og motsatt, fordi at det andre kjønnet er [sett inn nedsettende generaliserende kommentar].

Anonymkode: 96a57...2f4

Med det sitatet som ts skreiv som du antageligvis meget klokt ut ifra ditt perspektiv utelate så ja, det er definitivt victiam blaming når en sier at det sier mye om kvinner som er med disse mennene. For det var i den konteksten jeg skrev det, men det hsr fu på en eller annen mystisk måte bare klippet ut og hoppet over, merkelig Hvilke menn da, de som slår i et forhold? Slik den tråden jeg linket til. Menn som har devaluerende holdninger til kvinner men kanskje ikke viser det til kvinnen før langt ut i forholdet? Ja å skylde på kvinner for menn sine dårlige holdninger er victiam blaming. Her får menn først rydde opp i egne rekker før de skylder på kvinner.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er ikke ts men hvis du ser på noen episoder av Kevin Samuels, da får du et innblikk i hva ts snakker om. Kevin har forskjellig temaer i hver episode og har typ monolog om aktuelt tema i begynnelsen før han tar i mot videosamtaler fra kvinner som har en del forventninger til menn, men sliter samtidig med å beherske hvordan menn tenker og mange av dem damene mangler  ofte selvinnsikt. 

Du spør sikkert hvorfor skal vi høre på en mørkhudet mann fra usa? Det er helt annen kultur der liksom og kan ikke overføres til lille Norge som er lysår foran usa når det kommer til likestilling osv. men jo, misforståelsene mellom kvinner og menn er akkurat de samme. 

Anonymkode: 50b62...8fe

Det vil alltid være folk som mangler selvinnsikt, både menn og kvinner. Og synes derfor det blir feil og kalle kvinners reaksjoner generelt for dramatisering. Derfor skulle jeg gjerne hatt noen eksempler fra ts.

Selvfølgelig finnes det kvinner som dramatiserer, men det gjelder ikke alle. Akkurat som det finnes menn som er vanskelige, men det gjelder heller ikke alle.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Off topic, men er det noe homofile menn kan, er det å ekskludere, nedsnakke, latterliggjøre og trakassere sine egne av samme kjønn, uten å ane konsekvensene for sine offer. Dog har vi sett mer enn nok holdninger og oppførsel av samme art fra kvinner her på Kvinneguiden.

Det er hardt å være mann.

Anonymkode: 529d0...5b6

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er menn noe bedre? Nei.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes ikke kvinner her inne (med brukernavn), er så hardhendte i kommentarene til meg. Iallefall ikke mere enn jeg som mann må tåle.. Og når det gjelder diskusjoner i kvinnesyn, er jeg stort sett enige med kvinnene 😅✔️

Halvparten av de anonyme brukere derimot, går jo rett i strupen på meg og prøver å kaste meg ut. Men de er litt for lett i rævva til det, og det får meg til å glise av deres engasjement. Tenk at det finnes så mye hat og forbannelse av anonyme brukere der ute, som bruker så mye tid og energi på meg.. Litt smigrende faktisk 😅😘

Og resterende anonyme er så gode at jeg helst ville hatt dem på frokost, middag og på loftet, så det er mange nusselige anonyme brukere også 😅❤️

Sum sumarium.. KG er en fin plass, hvis man bøyer seg litt for kvinnene og oppfører seg deretter.. Det samme skjer IRL😝

• Liker 1
Skrevet

Når jeg ser hvordan menn får gjennomgå her inne, er jeg såå glad for at jeg er homo!

Jeg synes ikke det å snakke om hverandre heller enn med hverandre på denne måten er særlig konstruktivt, og jeg er redd en bygger opp et fiendebilde helt unødvendig på denne måten. Vi ser eksempler på det det når såkalte "incels" forteller hverandre om, og overdriver, alt det fæle kvinner angivelig mener og vi ser kanskje tilsvarende når kvinner forteller hverandre, og overdriver, hvor verdiløse menn mener de er. Felles er at en gjerne ser at en fjær blir til fem høns, og en bygger seg et fiendebilde som ofte virker nettopp oppkonstruert. 

Derfor er jeg ikke med på, og setter ikke særlig stor pris på, denne klagingen på kvinner og menn, for den virker så lite konstruktiv. Ser en noe en reagerer på, ta det opp og diskuter det der og da. Ikke gå "passivt aggressivt" rundt og surmul i alle andre tråder om hvor ille kvinner eller menn er.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forholdsvis mange mannehatende kvinner her inne som skaper mye av støyen, det er ikke slik at mannehat er et problem i det norske samfunnet generelt, det er mer at den lille andelen som holder på med mannehat også som regel befinner seg her inne på dette forumet, slik at tendensen virker veldig forsterket. Det er mange kvinner med personlige problemer som skriver her inne, og som eksternaliserer alt ansvar over på det andre kjønn, uten evne til å se seg selv.

Men det er et paradoks, i all prideglorie i det moderne norske samfunn, at homofobi skal "bekjempes" av individ Kari Strømmen (46) (fiktivt navn, for eksemplets skyld), mens hun to minutter senere skal hetse en eldre mann og en ung kvinne som har funnet sammen. Viser man slikt, står man egentlig ikke for sine uttrykte, "fine" holdninger. En person kan ikke både "være mot hets" og samtidig hetse. Man må bestemme seg for hva man vil være. Hater man en gruppe mennesker, vel, så står man faktisk i ganske uggent selskap. Så enkelt er det faktisk. Å forsøke å sukre pillen med å gjemme seg bak pride, funker dårlig.

Anonymkode: 06154...5eb

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Kg er kg. Er enig, bare motsatt vei. Når jeg leser her inne er jeg glad for å være lesbisk. Har faktisk aldri vært så glad over å være det, som etter at jeg registrerte meg som bruker på kg. 

Nuvel. Er lesbisk selv. Og gud bedre hvor mye rart det er på kvinnesiden også. Faktisk så har jeg mange ganger ønsket å være hetero😎

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (35 minutter siden):

Nuvel. Er lesbisk selv. Og gud bedre hvor mye rart det er på kvinnesiden også. Faktisk så har jeg mange ganger ønsket å være hetero😎

Noe er det selvsagt ,men jeg hater ikke kvinner eller ønsker å være hetero. Kg er kg som sagt , det er tydelig en overvekt av Andrew Tate-menn her inne. Menn som er fornøyde sitter selvsagt ikke å slenger dritt mot kvinner som gruppe her. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er et forum og ikke det virkelige liv. Av alle kvinner i Norge er det en liten prosentandel her inne. Du kan sikkert lese et tverrsnitt av den kvinneligebwfolkningen her, de som elsker drama, bedrevitere, kranglefantene som får ut litt steam her, de rause og tolerange, trollene osv. Dette er et fristed og jeg tenker du kan trekke fra 50% på mange innlegg. 

Anonymkode: 560ae...fed

Skrevet

Det som er, er at man gjerne skriver om sine menn når det oppstår problemer. En problemfri mann er liksom ikke noe man trenger å diskutere derfor kommer ikke alle de gode tingene fram. 

De mennene som får "gjennomgå" her inne, har som regel all skyld i dette selv 😂

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...