Gå til innhold

Kjøpte vinterjakke i fjord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg kjøpte en veldig pen vinterjakke på en gjenbruksapp som heter tise. Jakken har en del mangler som selger ikke har beskrevet og jakken passer meg tydeligvis ikke selger mener jakken er i str Small men den er tydelig å klart i str XS. Jeg er veldig oppgitt å lei meg for jakken var superfin på bilde å når jeg pakket den opp var den ikke like fin. Jakken skulle være fin å brukt kun en vintersessong. Jeg har kontaktet selger så venter på svar. Vettikke om jeg kan returnere jakken. Siden jeg får ikke brukt for den når den ikke passer. Ønsker egentlig å heve kjøpet men på brukerkontoen står det ingen retur. 
hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: 7bce6...597

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor heter det. Fjord er noe helt annet..

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Athena Freyja skrev (Akkurat nå):

Låv og skrive feil. Så det ikke før jeg hadde postet det men jeg mente i fjor :)

AnonymBruker
Skrevet

Uansett forsent å ta det opp nå når du kjøpte den ifjor...

Anonymkode: bb873...7c0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uansett forsent å ta det opp nå når du kjøpte den ifjor...

Anonymkode: bb873...7c0

Ja det var det jeg trodde. Men da får jeg bare levere den inn på rens å selge den videre :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du kjøpte jakken i fjor er det jo alt for sent å klage på feil og mangler nå!

Anonymkode: 5b3d1...545

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du kjøpte jakken i fjor er det jo alt for sent å klage på feil og mangler nå!

Ja det er sant. Men jeg må nok bare levere den inn og selge den videre for jakken er super fin eller trenger bare en rens :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan jeg gjøre det jeg skrev under?:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Låv og skrive feil. Så det ikke før jeg hadde postet det men jeg mente i fjor :)

Lov...

Anonymkode: 461e3...e65

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lov...

Anonymkode: 461e3...e65

Det er lov og skrive feil. Jeg skriver egentlig på dialekt uten å tenke meg om så jeg beklager:/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lov og skrive feil. Jeg skriver egentlig på dialekt uten å tenke meg om så jeg beklager:/

Men lov uttales jo med å på alle dialekter, så det har ikke noe med dialekt å gjøre. Dessuten er det ikke LOV å skrive på dialekt her inne. Det burde ikke vært lov noe sted, for det er utrolig slitsomt å lese og fremstår veldig useriøst.

Ang. jakken skulle du sagt ifra med en gang. Er for sent nå. 

Anonymkode: c8b86...49d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dialekt er ikke lov å skrive her inne.

Anonymkode: 0113a...0e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å...

Anonymkode: 4258f...957

AnonymBruker
Skrevet

Du må si ifra med en gang om du skal klage, nå må du selge den videre eller gi den bort.

Anonymkode: a7b28...a71

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

*lov

Anonymkode: 07bff...488

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det her lov ikke låv...

Anonymkode: 2b2c4...5a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei

jeg kjøpte en veldig pen vinterjakke på en gjenbruksapp som heter tise. Jakken har en del mangler som selger ikke har beskrevet og jakken passer meg tydeligvis ikke selger mener jakken er i str Small men den er tydelig å klart i str XS. Jeg er veldig oppgitt å lei meg for jakken var superfin på bilde å når jeg pakket den opp var den ikke like fin. Jakken skulle være fin å brukt kun en vintersessong. Jeg har kontaktet selger så venter på svar. Vettikke om jeg kan returnere jakken. Siden jeg får ikke brukt for den når den ikke passer. Ønsker egentlig å heve kjøpet men på brukerkontoen står det ingen retur. 
hva bør jeg gjøre?

Du kjøpte en jakke i fjor som du nå vil klage på? Det forstår du vel selv at ikke går?

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet
Athena Freyja skrev (På 28.5.2023 den 10.07):

Nå ja, "i fjord" er ikke så feil som du skal ha det til. 

Hos Ivar Aasen er det skrevet "Fjor (el. Fjord), n. (?), forrige Aar."

Og på gammelnorsk var det en d eller ð der. 

Nå skal det sies at TS skrev hverken på nynorsk eller gammelnorsk (noe som forøvrig viser at navnet nynorsk for landsmål er dumt, da det er tvetydig), men helt unødvendig å rette på dette.

Anonymkode: b8aeb...0ee

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...