AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Vurderer å booke en tur med mine barn som er 2 og 4 år. Båten er vist inne i København i 7 timer, så tenkte eventuelt å dra på Tivoli da. Men er det noe gøy på båten for så små barn? Og rekker man å oppleve litt på Tivoli på de timene? Ønsker gjerne tips og erfaringer fra andre som har reist med småbarn. Jeg er alene med dem, men tenkte å ta med søskenvogn på båten (hvis det er lov). Anonymkode: ee836...1fb
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 Tidene har sikkert forandret seg, men dette er min erfaring: Under oppveksten på 70- og 80-tallet pleide foreldrene mine hver vår å ta med seg oss ungene til København m DFDS for tur på Tivoli. De rakk også en liten shoppingtur på Strøget før skipet returnerte mot Oslo kl 17. Så ja, en rekker litt på syv timer. MEN: vi var i barneskolealder, og foreldrene mine var to om å dele «ansvaret». Midt på sommeren er det nok betydelig mer. Spørsmålet er hva du egentlig ønsker å oppnå med en slik tur? Er den mest for din del eller for ungenes del? Begge deler er like OK, men det er viktig å ikke lure seg selv her, og skape urealistiske forventninger hos deg eller ungene. Når de er to og fire år er de litt for unge til å få utbytte av turen på samme måte som de f.eks. vil få om tre år. NB: Danmark er et vanvittig dyrt ferieland om dagen. Kroneprisene i butikker osv er relativt like de som er i Norge, forskjellen er at 1 dansk krone er omtrent 1,6 norske... Anonymkode: 4995d...43f 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 Rettelse til teksten over: "Midt på sommeren er det nok betydelig mer hektisk i Tivoli enn ellers i året, og køer og trengsel stjeler verdifull tid" Anonymkode: 4995d...43f 3
enkefru Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Den er ikke mer enn ca 5 timer inne lenger, så du rekker nok ikke alt du har sett for deg 2 1
Tomas77 Skrevet 29. mai 2023 #5 Skrevet 29. mai 2023 Er et lite badeland og noe lekegreier på båten og det funker om man skal bruke båten som etappe til Danmarksferie. Ned og opp igjen med en gang hadde jeg aldri giddet med såpass små barn. Tivoli har køer midt på sommeren. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2023 #6 Skrevet 29. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 9.26): Vurderer å booke en tur med mine barn som er 2 og 4 år. Båten er vist inne i København i 7 timer, så tenkte eventuelt å dra på Tivoli da. Men er det noe gøy på båten for så små barn? Og rekker man å oppleve litt på Tivoli på de timene? Ønsker gjerne tips og erfaringer fra andre som har reist med småbarn. Jeg er alene med dem, men tenkte å ta med søskenvogn på båten (hvis det er lov). Anonymkode: ee836...1fb Jeg ville venta minst to år. Har tatt turen med barn mange ganger. Morsomt for dem i alderen 5-10. Som andre sider, båten er nå mye kortere tid i København enn før. Du rekker veldig lite. Kan være verdt en overnatting. Anonymkode: 63fa1...747 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå