AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Hei. Trenger litt råd her for jeg føler virkelig at jeg ikke gjorde noe galt her, men kanskje det er noe jeg overser. Saken har seg slik at jeg har invitert til en jentekveld, og så har hun ene spurt om hun kan ta med ungen sin. Jeg svarte høflig at dette er kun et voksen arrangement og at det ikke passer med barn. Hun ble sur og forbanna over dette og anklagde meg og at hun vil tilbringe mest mulig tid med ungen sin. Ungen bor hos henne 100%, så er ikke sånn at hun har samvær av og til. Jeg sa til henne at det skal være alkohol den kvelden og jeg føler ukomfortabel å drikke foran barn selv om hun synes der er ok. I tillegg har jeg ordnet barnepass til mine egne unger, så føles da rart å ha en annen unge her da🙈 Sa til henne at en annen gang kan vi ha et arrangement for ungene, men føler meg litt irritert for jeg hadde en grillfest hjemme hvor jeg inviterte henne og ungen og var opplegg for barn. Da kom hun alene uten ungen. Hun sier at jeg er dårlig venninne og vil kutte meg ut osv, jeg selv føler at jeg har ikke gjort henne noe galt og jeg revurder selv det vennskapet. Kanskje like greit å kutte hverandre ut?🙈 Anonymkode: 36d18...85a 7 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 Hun virker ikke så skærp da Anonymkode: 95829...28f 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Trenger litt råd her for jeg føler virkelig at jeg ikke gjorde noe galt her, men kanskje det er noe jeg overser. Saken har seg slik at jeg har invitert til en jentekveld, og så har hun ene spurt om hun kan ta med ungen sin. Jeg svarte høflig at dette er kun et voksen arrangement og at det ikke passer med barn. Hun ble sur og forbanna over dette og anklagde meg og at hun vil tilbringe mest mulig tid med ungen sin. Ungen bor hos henne 100%, så er ikke sånn at hun har samvær av og til. Jeg sa til henne at det skal være alkohol den kvelden og jeg føler ukomfortabel å drikke foran barn selv om hun synes der er ok. I tillegg har jeg ordnet barnepass til mine egne unger, så føles da rart å ha en annen unge her da🙈 Sa til henne at en annen gang kan vi ha et arrangement for ungene, men føler meg litt irritert for jeg hadde en grillfest hjemme hvor jeg inviterte henne og ungen og var opplegg for barn. Da kom hun alene uten ungen. Hun sier at jeg er dårlig venninne og vil kutte meg ut osv, jeg selv føler at jeg har ikke gjort henne noe galt og jeg revurder selv det vennskapet. Kanskje like greit å kutte hverandre ut?🙈 Anonymkode: 36d18...85a Sær veninde. Man tar ikke med seg unger på voksen fest. Det vitner vel om at hun ikke er en veldig bra mamma. Har hun baby, tenker jeg det er innafor å bli med kun på maten også dra hjem. Nei det er ikke du som er en dårlig veninde her. Jeg heller ville ikke ha drukket om andres barn var med. Send henne en melding at det er leit hun føler det sånn. Det er voksen fest uten barn, og da å barna et annet sted, du er hjertelig velkommen uten barn den kvelden. Og vi kan gjerne ha en grillfest senere med barn og uten alkohol. Å blande barn og alkohol er noe jeg aldri kommer til å gjøre. Hvis det gjør meg til en dårlig venn, så da er jeg vel det da Anonymkode: d7cd2...de4 9
PITTY Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Dere har tydeligvis vidt forskjellig syn på å overholde avtaler og det å bli enige om noe. Hvis det også er en rød tråd igjennom hele vennskapet dere har hatt og det tapper deg for energi og heller skyver frem frustrasjoner. Ja da hadde jeg heller droppet det.
Friluftsmann70 Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 Synes du har opptrådt klart og tydelig, og helt riktig. Det er du som inviterer og bestemmer. Når det er en fest for voksne, da skal det ikke være barn tilstede. Du virker å være tålmodig og prøver å finne løsning med å finne et annet arrangement. Dersom hun ikke føler for å ha deg som venninne er det hennes tap, virker ikke som du vil miste annet enn ei som suger energien ut av deg. 13
Meadow Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 Hun spør, får nei - og da er du en dårlig venninne og hun blir sur og forbannet? Noen er vant til å få viljen sin tydeligvis. Vet ikke om det hadde vært så stort tap å kutte henne ut, kanskje like greit. 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 Dette er rett og slett tåpelig av venninnen din! Anonymkode: e3463...f8f 2
mereo Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 Tror jeg hadde svart at «ja, det virker som om det å kutte kontakt kan være det beste for alle parter». Tror ikke jeg hadde orka å holde på sånn. 5
Gjest theTitanic Skrevet 28. mai 2023 #9 Skrevet 28. mai 2023 Litt av poenget med å skaffe barnevakt til egne barn når man har voksenkveld blir jo ganske amputert av at andre tar med sine barn. En kveld med barn og en kveld uten barn er to vidt forskjellige arrangementer. Hva med " du kan gjerne ha fest med barn neste helg, så kommer vi, men akkurat denne dagen er voksenkveld. "
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #10 Skrevet 28. mai 2023 Høres helt teit ut, av henne altså. Da får hun heller tilbringe tid med barnet sitt hjemme tenker jeg, barnet blir uansett ikke å ha noe glede av dette «arrangementet» Anonymkode: 6f05b...144 3
cafflatte Skrevet 28. mai 2023 #11 Skrevet 28. mai 2023 Bor hun sammen med barnets far? Han kunne jo ha vært hjemme med barnet så kunne hun dratt på fest. Like greit å kutte henne ut som venninne, hun virker bortskjemt.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #12 Skrevet 28. mai 2023 Kanskje latt være å svare ha jentekveld. Og inviter på grilling med barn senere. Er hun sur og ikke svarer så kan du sende en melding til henne. Feks jeg antar da at du har kutter meg ur, fordi du ikke fikk ha med barn på voksen fest. Da skjønner jeg også at du ikke respekterer mine grenser og at du forventer at jeg ikke skal gjøre ting jeg har lyst til om det ikke passer deg. Og for meg er ikke det ok. Uansett her kommer vi ikke til å blande voksen fest med barn noensinne. Du står velkommen til å ta en prat om det og grilltilbudet er fortsatt åpent. Vi griller uansett, og setter pris på om du og barna kommer da. Hører du da ingenting, så bare anta at du da er kutta ut. Tar hun imot tilbudet om en prat, så må du være tydelig på at du skjønner at ting kan være vanskelig for henne og ikke alltid kan delta på alt. Men at du lager de arrangement i din Hage slik du ønsker det. Når du vil Anonymkode: d7cd2...de4
GulSitron Skrevet 28. mai 2023 #13 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg sa til henne at det skal være alkohol den kvelden og jeg føler ukomfortabel å drikke foran barn selv om hun synes der er ok. En øl til maten går greit, men fest og barn hører ikke sammen i det hele tatt. Da jeg og BF var sammen drakk jeg aldri ved mindre vi hadde barnevakt. Hvis jeg skal drikke eller på fest etc nå, så planlegger jeg det til da jeg ikke har barnet mitt. Uansett, jeg synes ikke du er en dårlig venninne. Synes hun virker litt «kort».
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #14 Skrevet 28. mai 2023 Er problemet hennes kanskje at hun er alenemor og ikke får barnevakt den dagen…? Uansett sært og egoistisk å bli sint på deg og ønske å ha med barn på voksenfest. Blinker varselssignaler på barnets vegne. Men ikke du som er den urimelige her. Anonymkode: 080d2...496 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #15 Skrevet 28. mai 2023 Jeg ville ha svart at dersom hun mener jeg er en dårlig venninne fordi jeg ikke vil ha barn på en fest med en del alkohol, så er det kanskje like greit. Jeg er barnløs, og jeg hadde følt meg fryktelig utilpass med alkohol på din grillfest dersom det også var barn der. Det er de fleste jeg kjenner også enige i. Barn har ingenting å gjøre på en voksenfest hvor det er lagt opp til alkohol (utover ett glass eller to til middag). Det er ingen av mine venner som ville følt seg avslappet med ett barn rundt seg på en slik fest... Anonymkode: bf8e3...4c9 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #16 Skrevet 28. mai 2023 Nei her har du virkelig alt ditt på det gullene rene ts. Noen folk altså😬 Denne vennina di virker ikke helt skrudd rett sammen, som om lyset er slukket og ingen er hjemme hos hun. Her er det du som sitter igjen med de sterkeste kortet og det at hun ønsker å avslutte vennskapet tenker jeg du bare skal være glad for om det er slike reaksjoner hun gir. Selvsagt har en ikke med barn på en jentekveld og fest hvor det er alkohol Anonymkode: c5e1c...65f 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #17 Skrevet 28. mai 2023 Føler vel at dette er et vennskap som ikke er noe vits å legge energi i det. Jeg måtte lese invitasjonen jeg sendte til henne flere ganger for å sikre meg at hun ikke misforstod invitasjonen🙈 Jeg er ekstrem konfliktsky person, så synes det her er ubehagelig. Det er min jentekveld, jeg vil ha det gøy den dagen og det er en grunn til at jeg skaffet barnepass til mine unger. om ungen hennes hadde vært her så hadde alle gjestene følt seg utilpass, de aller fleste greier ikke å drikke når det er barn tilstedet. 1 glass vin går vel fint, men jeg vil drikke mer den kvelden😅 Og så er det ikke bare alkoholen, men jeg vil gjerne ha voksen samtaler med mine venninner. Det vil jo ikke vi kunne ha hvis det er barn tilstedet. Ungen er 7 år, så stor nok til å skjønne det meste. Sa til henne at ungen kommer til å kjede livet av seg🙈 Sa også til henne at jeg forstår hun vil gjerne komme og har ikke barnepass, men at dette er rett og slett et arrangement for voksne. Anonymkode: 36d18...85a 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #18 Skrevet 28. mai 2023 Har hun svart deg? Anonymkode: 101a4...99f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #19 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har hun svart deg? Anonymkode: 101a4...99f Ja fikk svar at hun skulle arrangere noe selv den dagen med barn😅 Anonymkode: 36d18...85a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #20 Skrevet 28. mai 2023 Denne venninnen er ikke noe tap.. Anonymkode: b23ef...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå