AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Del Skrevet 28. mai 2023 Min 9-åring spør ofte etter å se på YouTube. Jeg er generelt skeptisk til dette, da det er lett å plutselig trykke seg inn på ting som ikke nødvendigvis er så veldig barnevennlig. Hun får lov å se på gamingvideoer mens jeg sitter ved siden av sånn at jeg kan følge litt med på hva hun ser på. Føler jeg av og til er litt for streng, vil høre hva dere mener? Anonymkode: c4eca...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Del Skrevet 28. mai 2023 Det finnes YouTube Kids. Anonymkode: ce746...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7v8 Skrevet 28. mai 2023 #3 Del Skrevet 28. mai 2023 Ja min straks 9-åring ser mye på YouTube og har gjort det i noen år. Det går mye i å se andre spille Minecraft, og fotball. Det meste det sees på er på engelsk, noe som har ført til veldig gode engelskkunnskaper. Jeg følger med på hva det sees på, men sitter ikke ved siden av😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Del Skrevet 28. mai 2023 Forskjell på barna. Hun på 9 fikk lov, nå får hun ikke lov. Spesielt reels er sinnsykt, og det genererte det jeg mener er skadelig innhold for henne. Trodde vi fulgte med, men fikk plutselig sjokk når jeg stoppet opp og så litt lengre på det innholdet hun hadde sett på. Vi har youtube på TVen, hun kan få se der når vi også er hjemme. Bruker det spesielt til musikkvideoer. Han på 13 får lov. Han søker seg inn på filmer av ting han er interessert i, for å fordype seg. Det er en helt annen måte å bruke YouTube på, og det er helt ok. Anonymkode: aec3e...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Min 9-åring spør ofte etter å se på YouTube. Jeg er generelt skeptisk til dette, da det er lett å plutselig trykke seg inn på ting som ikke nødvendigvis er så veldig barnevennlig. Hun får lov å se på gamingvideoer mens jeg sitter ved siden av sånn at jeg kan følge litt med på hva hun ser på. Føler jeg av og til er litt for streng, vil høre hva dere mener? Anonymkode: c4eca...bd1 Jeg synes det høres veldig lurt ut, den måten du gjør det på. Anonymkode: aec3e...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #6 Del Skrevet 28. mai 2023 Får se på YouTube kids, ikke vanlig YouTube. 7 år. Anonymkode: afa1f...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #7 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Får se på YouTube kids, ikke vanlig YouTube. 7 år. Anonymkode: afa1f...0a2 Du der er sykt mye søppel der også. Spesielt de familiene som skal filme. Disaster family feks, det er helt krise. Den ene episoden skal de liksom gjemme seg for en inntrenger og prøve å lure ham osv.. Ikke skummelt, men det er mye sånt tull. Vår får se vanlig YouTube, fordi jeg synes den er lettere å håndtere. Men det er kun visse ting hun får se. Educational programs, tegnefilmer (ikke wolfo, det er mye grining), dukkefilmer og gaveoppakking... Anonymkode: d76f3...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #8 Del Skrevet 14. juni 2023 Jeg ville forsøkt å unngå at en 9-åring får "fri tilgang" på YouTube uten oppsyn. Det er jo ganske strengt på hva som er lov men likevel mye rart de kan komme inn på der og se. Å unngå det helt er vel vanskelig da de kan se hos venner osv men greit å ha noen regler likevel Anonymkode: d9d27...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #9 Del Skrevet 14. juni 2023 En ting man kan gjør er jo å lage en konto/profil som er til barnet og så abonnere på noen kanaler med ok innhold. Så kan barnet se videoer fra dem mens du passer litt på. Anonymkode: d9d27...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå