AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #1 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har et barn som våkner kl 5. Det er ikke aktuelt for meg å stå opp da, men hun våkner nå en gang da. En snart 2-åring. Hun kommer seg ut av senga si selv, så jeg bruker å ha henne i senga mi og holder henne egentlig fast så hun ikke skal stå opp. Men hun er så sterk at hun kommer seg ut av senga på egenhånd. Hun kan ikke drive å gå rundt i leiligheten alene lenge. Så jeg må jo stå opp da. Så hva mener dere egentlig når dere sier det ikke er "aktuelt"? Anonymkode: 634c5...e96 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #2 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har et barn som våkner kl 5. Det er ikke aktuelt for meg å stå opp da, men hun våkner nå en gang da. En snart 2-åring. Hun kommer seg ut av senga si selv, så jeg bruker å ha henne i senga mi og holder henne egentlig fast så hun ikke skal stå opp. Men hun er så sterk at hun kommer seg ut av senga på egenhånd. Hun kan ikke drive å gå rundt i leiligheten alene lenge. Så jeg må jo stå opp da. Så hva mener dere egentlig når dere sier det ikke er "aktuelt"? Anonymkode: 634c5...e96 Jeg mener at her har du lov å gi henne en skjerm i en time eller to så ser hun en film ved siden av deg og du får sove til klokka er 6-7.. Anonymkode: 04391...cb6 41 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #3 Skrevet 28. mai 2023 Selvfølgelig står man opp. Anonymkode: 00fe5...3bb 34 1 12
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #4 Skrevet 28. mai 2023 Vi har tv på rommet med chromecast og castet barnettv en times tid mens jeg lå ved siden og halvsov. Men hos noen funker ikke det. Sånn er det med småbarn. Noen våkner tidlig Anonymkode: 2a698...400 5 1
Populært innlegg Reign Skrevet 28. mai 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg mener at her har du lov å gi henne en skjerm i en time eller to så ser hun en film ved siden av deg og du får sove til klokka er 6-7.. Anonymkode: 04391...cb6 Dette er en spøk, ikke sant? Løsningsforslaget ditt er å gjøre en toåring skjermavhengig? Og sannsynligvis gjøre problemet verre, siden barn som vet at de får skjerm (som barnevakt) i det de står opp, gjerne står opp tidligere og tidligere? 44 3 38
Reign Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har tv på rommet med chromecast og castet barnettv en times tid mens jeg lå ved siden og halvsov. Men hos noen funker ikke det. Sånn er det med småbarn. Noen våkner tidlig Anonymkode: 2a698...400 🤦♂️ 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #7 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg mener at her har du lov å gi henne en skjerm i en time eller to så ser hun en film ved siden av deg og du får sove til klokka er 6-7.. Anonymkode: 04391...cb6 Bare dårlige foreldre gjør slik Anonymkode: f7541...c6f 21 13
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #8 Skrevet 28. mai 2023 Du kan nekte hva du vil, men livet ditt og forholdet dere to i mellom lider av det. Hvis du seriøst mener at det er bedre å TVINGE og å HOLDE FAST en toåring i sengen, enn å stå opp klokken fem fordi DU har et prinsipp, da bør du virkelig revurdere om du bør oppsøke hjelp til å takle å være forelder. Skjerp deg, du er ansvarlig for et annet menneske og kan ikke sette egne prinsipper sånn i førersetet. Anonymkode: f10c5...cae 16 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #9 Skrevet 28. mai 2023 Hvorfor kan ikke en 2 åring leke litt alene? Hvis alt som er farlig er unna rekkevidde vil det jo bare være fint og skape selvstendighet å kunne leke litt for seg selv Anonymkode: a704a...47f 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #10 Skrevet 28. mai 2023 Reign skrev (10 minutter siden): Dette er en spøk, ikke sant? Løsningsforslaget ditt er å gjøre en toåring skjermavhengig? Og sannsynligvis gjøre problemet verre, siden barn som vet at de får skjerm (som barnevakt) i det de står opp, gjerne står opp tidligere og tidligere? Åh slapp av. Mine så er time skjerm hver morgen som små. Og ble aldri skjetmavhengig. Anonymkode: bfd39...2f4 28 1 10
Reign Skrevet 28. mai 2023 #11 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Åh slapp av. Mine så er time skjerm hver morgen som små. Og ble aldri skjetmavhengig. Anonymkode: bfd39...2f4 Det tror du ja🤡 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #12 Skrevet 28. mai 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har et barn som våkner kl 5. Det er ikke aktuelt for meg å stå opp da, men hun våkner nå en gang da. En snart 2-åring. Hun kommer seg ut av senga si selv, så jeg bruker å ha henne i senga mi og holder henne egentlig fast så hun ikke skal stå opp. Men hun er så sterk at hun kommer seg ut av senga på egenhånd. Hun kan ikke drive å gå rundt i leiligheten alene lenge. Så jeg må jo stå opp da. Så hva mener dere egentlig når dere sier det ikke er "aktuelt"? Anonymkode: 634c5...e96 Det jeg tror de mener er at de "bare" sier til barna at de må sove videre og så gjør de det. Men noen barn er ferdig med å sove 5 og da er det ingenting man kan gjøre annet enn å stå opp. Mitt barn var også sånn, men det snudde et par måneder etter toårsdagen. Da var hun ikke ferdig kl. 5 og jeg kunne be henne sove videre både 5 og 6. Overlevelsestipset mitt er å sovne tidlig på kvelden selv så man tåler å våkne 5! Anonymkode: f8352...0f0 19
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #13 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det jeg tror de mener er at de "bare" sier til barna at de må sove videre og så gjør de det. Men noen barn er ferdig med å sove 5 og da er det ingenting man kan gjøre annet enn å stå opp. Mitt barn var også sånn, men det snudde et par måneder etter toårsdagen. Da var hun ikke ferdig kl. 5 og jeg kunne be henne sove videre både 5 og 6. Overlevelsestipset mitt er å sovne tidlig på kvelden selv så man tåler å våkne 5! Anonymkode: f8352...0f0 Det er det jeg har opplevd og. Vi har gjort ALT. Og jeg mener ALT!!!!! Da jeg alsepterte situasjonen og heller bare la meg tidligere ble det så mye bedre flyt i familiedynamikken. Jeg er drittlei av at han våkner tidlig, jeg er det. Men jeg, som tross alt er den voksne her…, har regulert meg og tenker det er enklere for meg å legge meg tidlif, enn å fortelle en liten tass på 1,5 år at det er natten, når hele kroppen hans forteller han at han skal starte dagen….. Anonymkode: f10c5...cae 24 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #14 Skrevet 28. mai 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Bare dårlige foreldre gjør slik Anonymkode: f7541...c6f Vås Anonymkode: 40161...92e 15 1 10
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #15 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor kan ikke en 2 åring leke litt alene? Hvis alt som er farlig er unna rekkevidde vil det jo bare være fint og skape selvstendighet å kunne leke litt for seg selv Anonymkode: a704a...47f En toåring kan jo leke alene mens man holdet på med ting i samme rom, men selvsagt ikke mens man sover! Hva om mor/far sovner skikkelig og blir liggende et par timer? Skjerm synes jeg også er helt uaktuelt på så små barn! Selvsagt våkner de tidlig når de blir "belønnet" med skjerm for det. Jeg har tre tenåringer, og alle tre våknet veldig tidlig en periode. Typ 5/halv seks. Det er tøft, men det går over. I disse periodene la jeg meg veldig tidlig. Jeg prøvde også å la morgenene være rolige, for å "invitere" til å ligge litt lengre😉 På den ene funket det, og vi kunne ligge og kose/slumre EU stund. De to andre spratt opp og var klare for dagen. Da var det bare å sette seg med kaffekoppen mens de bygde lego på gulvet. Koselig, men også slitsomt. Det gikk seg gradvis til, og nå er de tenåringer som liker å ligge litt lenge😉 Anonymkode: 25040...1dd 8 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #16 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vås Anonymkode: 40161...92e Din mening Anonymkode: f7541...c6f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #17 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg mener at her har du lov å gi henne en skjerm i en time eller to så ser hun en film ved siden av deg og du får sove til klokka er 6-7.. Anonymkode: 04391...cb6 Du tror en som ikke engang har fylt to sitter fint og ser en hel film et par timer mens foreldrene sover videre? Hver morgen? Håper du aldri får ansvar for barn. Anonymkode: 00fe5...3bb 10 3
cafflatte Skrevet 28. mai 2023 #18 Skrevet 28. mai 2023 Jeg har også stått opp tidlig med småbarn. Det er bare en periode i livet dette pågår. Hva annet skal man gjøre? Kan jo ikke la småbarn vandre rundt i huset alene. Nå har ingen av mine våknet kl 5, tidligste her var kl 6. 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #19 Skrevet 28. mai 2023 Det er lenge siden jeg hadde småbarn, men det var jo bare å stå opp. Spise frokost, lese litt bok, og så gå en tur. Husker at det var en spesiell følelse å gå tur med vogna tidlig om morgenen i helgene og møte på folk som gikk the walk of shame. Men det varte ikke så lenge. Når man får barn, så må man jo skjønne at ting forandrer seg og at man må gjøre tinge man ikke har lyst til. Anonymkode: 356df...e92 9 1
Frkego Skrevet 28. mai 2023 #20 Skrevet 28. mai 2023 Her har mine våknet mellom 4 og 6 de første leveårene. Her har ikke skjerm vært et alternativ med noen av dem. Eldstemann på 6 kan gå på stua for å se tv nå, men han kommer alltid inn til oss for å spørre først. Minstemann på 2 kan vi holde litt i senga vår med kos og prat, men det er ikke rom for at vi sovner. Dette er for en periode og vi tilpasser oss ved å legge oss i rett tid. Blir bare dårlig stemning om vi skal tvinge en kropp med energien på topp til å sove… Vi er også så heldige at vi får mye tid sammen på morgenen før barnehage/skole og jobb. Vi sitter som en familie rundt frokostbordet i ro og mak og koser oss med mat og kaffe samtidig som vi ordner nistemat - helt uten stress 🥰 1 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå