AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Har datet en mann og hatt sex flere ganger. Han har sagt flere ganger at han aldri har opplevd så god sex før og at kjemien mellom oss er unik... Men han vil ikke bli kjærester eller eksklusive.. Han sier han har forpliktelsesissues etter utroskap og dårlig oppvekst og at han alltid har støtt gode ting vekk fra seg fordi han føler at han ikke fortjener det . Han er så frem og tilbake for den ene dagen kan han kalle meg favorittjenta si og ta meg med på hyggelige og morsomme ting og neste dag være kald og si at vi aldri kommer til å funke.. Jeg har aldri opplevd så god kjemi og tiltrekning med noen før (er 33 år) så jeg blir så lei meg for at han ikke tør å satse. Burde jeg vente til han er klar eller er jeg feil dame for han? At om han hadde møtt en han likte ordentlig så hadde han klart å gå i forhold? Han mener at ingenting er galt med meg men jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare vil prøve å binde seg hvis han liker meg og sexen så godt som han sier. Anonymkode: 6aeb5...d62 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 Jeg har vært i dine sko. Jeg valgte å gi han tid, ikke stresse, nyte tiden i lag. Fokusere på det som er bra her og nå. Vi er nå sammen på 3. året. Anonymkode: 3fc96...f02 4 2
NiceOrNothing Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har datet en mann og hatt sex flere ganger. Han har sagt flere ganger at han aldri har opplevd så god sex før og at kjemien mellom oss er unik... Men han vil ikke bli kjærester eller eksklusive.. Han sier han har forpliktelsesissues etter utroskap og dårlig oppvekst og at han alltid har støtt gode ting vekk fra seg fordi han føler at han ikke fortjener det . Han er så frem og tilbake for den ene dagen kan han kalle meg favorittjenta si og ta meg med på hyggelige og morsomme ting og neste dag være kald og si at vi aldri kommer til å funke.. Jeg har aldri opplevd så god kjemi og tiltrekning med noen før (er 33 år) så jeg blir så lei meg for at han ikke tør å satse. Burde jeg vente til han er klar eller er jeg feil dame for han? At om han hadde møtt en han likte ordentlig så hadde han klart å gå i forhold? Han mener at ingenting er galt med meg men jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare vil prøve å binde seg hvis han liker meg og sexen så godt som han sier. Anonymkode: 6aeb5...d62 Sex alene er ikke nok , for noen . La vær å ha sex med han inntil han tar initiativ til noe seriøst , eller dropp han . Det er du som setter grensene i eget liv . 3 6
SlemUlv Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 God sex/kjemi, betyr ikke at man har følelser for den andre personen. 10 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #5 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har vært i dine sko. Jeg valgte å gi han tid, ikke stresse, nyte tiden i lag. Fokusere på det som er bra her og nå. Vi er nå sammen på 3. året. Anonymkode: 3fc96...f02 Hei takk for at du deler din erfaring, lot du han date og ligge med andre mens du ga han tid eller var det under forutsetning at han ikke møtte andre? Han sier han har et usunt mønster ved å jakte bekreftelser fra damer for å føle at han er bra nok, jeg trodde det var en selvfølge at vi ikke lå med andre men det har kommet frem ting nå.. Anonymkode: 6aeb5...d62
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei takk for at du deler din erfaring, lot du han date og ligge med andre mens du ga han tid eller var det under forutsetning at han ikke møtte andre? Han sier han har et usunt mønster ved å jakte bekreftelser fra damer for å føle at han er bra nok, jeg trodde det var en selvfølge at vi ikke lå med andre men det har kommet frem ting nå.. Anonymkode: 6aeb5...d62 Han møtte bare meg. Ellers ville det vært uaktuelt. Anonymkode: 3fc96...f02 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #7 Skrevet 27. mai 2023 NiceOrNothing skrev (5 minutter siden): Sex alene er ikke nok , for noen . La vær å ha sex med han inntil han tar initiativ til noe seriøst , eller dropp han . Det er du som setter grensene i eget liv . Sant det men jeg trodde invitasjoner på ikke-seksuelle aktiviteter var initiativ til noe seriøst, han sa også andre date at han ville finne noe seriøst. Men så har dette om hans psykiske helse kommet frem senere og han mener at han alltid skyver gode ting vekk fra seg og det inkluderer meg.. Han sier han er veldig usikker på seg selv og jeg føler jeg må motsi han hver gang han sier at han ikke er bra nok for meg, men det føles som avvisning hver gang han holder på sånn så jeg vet ikke om jeg prøver forgjeves Anonymkode: 6aeb5...d62
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #8 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han møtte bare meg. Ellers ville det vært uaktuelt. Anonymkode: 3fc96...f02 Takk for svar. Ja det syns jeg også, men det er vondt at han ikke bare kan tørre å prøve å satse. Redd for å bli såret sier han, det er vi alle og han sårer meg ved å være sånn.. Anonymkode: 6aeb5...d62 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #9 Skrevet 27. mai 2023 NiceOrNothing skrev (7 minutter siden): Sex alene er ikke nok , for noen . La vær å ha sex med han inntil han tar initiativ til noe seriøst , eller dropp han . Det er du som setter grensene i eget liv . Enig i dette. Hvis du ønsker forhold og ikke bare ha sex så lenge han gidder så sier du at for deg så er forhold viktig så da kan ikke dere fortsette å ha det sexforholdet som dere har. Du vil ha en kjæreste, ikke en pulevenn. Er det forresten så viktig å ha en merkelapp på hva dere driver med? Hvis dere henger sammen, gjør hyggelig ting sammen og har sex så høres det ut som forhold. Anonymkode: c65b4...9a8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #10 Skrevet 27. mai 2023 SlemUlv skrev (13 minutter siden): God sex/kjemi, betyr ikke at man har følelser for den andre personen. Han sier han selvsaboterer for å unngå å få følelser pga sine psykiske problemer og frykt for å bli såret og at det er et mønster han har hatt i alle år. Det virket som han begynte å få følelser for meg men så snudde alt og han tok avstand og ble tvetydig Anonymkode: 6aeb5...d62
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #11 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enig i dette. Hvis du ønsker forhold og ikke bare ha sex så lenge han gidder så sier du at for deg så er forhold viktig så da kan ikke dere fortsette å ha det sexforholdet som dere har. Du vil ha en kjæreste, ikke en pulevenn. Er det forresten så viktig å ha en merkelapp på hva dere driver med? Hvis dere henger sammen, gjør hyggelig ting sammen og har sex så høres det ut som forhold. Anonymkode: c65b4...9a8 En merkelapp er ikke så viktig. Jeg har prøvd å forklare han at jeg ikke vil rushe inn i noe forhold for min egen dels skyld heller, men at jeg vil date med følelser og ikke bare sex mens han plutselig kan bestemme seg for å sjekke opp noen andre bare for å se om han får napp/bekreftelse. Han forstår meg og sier han er redd for å såre meg med mønsteret sitt og at jeg bør finne meg en bedre mann enn han og date andre for å sammenligne med også komme tilbake hvis jeg fortsatt liker han etter å ha sammenlignet med andre menn. Virker som han trenger at jeg overbeviser han om hvor godt jeg liker han, men jeg gidder ikke trygle om han egentlig ikke syns jeg er verdt å ta vare på uansett :s Anonymkode: 6aeb5...d62 1
Andro Skrevet 27. mai 2023 #12 Skrevet 27. mai 2023 (endret) Gratulerer! Du har møtt en narsissist, og blitt utsatt for lovebombing. Han gir deg omsorg og komplimenter, og håper at du omtaler ham som en superelsker for å få godt omdømme. Det gir ham bedre tilgang på venninnene dine i neste omgang, som også kan gi ham "den beste sexen han har hatt", uten at han er interessert i forhold. De er ikke interessert i kjærester fordi det begrenser tilgangen til å få hanka inn flere damer til vikarpoolen av verdens beste elskerinner. Han har et svakt selvbilde, og speiler adferden til folk han liker, som deg, så du tror at dere er sjelevenner. Bak det falske selvet er det imidlertid tomt. Derfor trenger han å trigge din lengsel og avhengighet ved å spille kald, vekselvis med breadcrumbs av gode øyeblikk. Det er en psykisk mishandlingsstrategi som fører til hekt. Som opium. Han blir aldri klar, og det har ingen verdens ting med deg å gjøre. Det er ikke slik at han kommer til å bli bedre fordi om du forbedrer deg. Jo før du kommer deg ut av dette jo færre skader vil du få, men nå er du i fare. Det er ikke slik at folk som vil ha sex automatisk vil ha forhold. Han er ikke interessert i forhold, og kommer ikke til å bli det. https://www.psychologytoday.com/us/blog/toxic-relationships/202108/the-concept-narcissistic-supply Snart går han videre til den neste på groominglista, ikke fordi hun er bedre, men fordi han må skifte ofte. Det er en naturlov. Du blir manipulert. Endret 27. mai 2023 av Andro 7 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #13 Skrevet 27. mai 2023 Klassisk regle for menn som vil ha kroppen din og ikke mer. Skaff deg selvrespekt. Grunnen til at du ikke har følt sånn før er fordi han spiller spillet og det har pnsket effekt for deg. Anbefaler deg å lese om hekt. Sånn vil det trolig være til han plutselig en dag er i forhold med sin drømmedame. Han liker deg, bare ikke nok. Anonymkode: 7fb90...45c 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #14 Skrevet 27. mai 2023 Uff ja nå ble alt veldig utleverende her men vi står på et breaking point nå hvor jeg enten må ta han på ordet og akseptere at han ikke vil forplikte seg, eller gi ham de bekreftelsene på at jeg syns han er bra nok for meg som han selv mener han ikke er og at han ikke fortjener gode ting pga sitt dårlige selvbilde og oppvekst Anonymkode: 6aeb5...d62
Andro Skrevet 27. mai 2023 #15 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): eller gi ham de bekreftelsene på at jeg syns han er bra nok for meg som han selv mener han ikke er og at han ikke fortjener gode ting pga sitt dårlige selvbilde og oppvekst Han vil alltid jakte etter en offerrolle, og du skal ikke gi ham den. Han vil ha din medfølelse for å få bekreftelser, og for å binde deg til seg med empati. Det skal du ikke falle for. Han vet ikke hva kjærlighet er, og vil oppfatte det som en trussel om du snakker om forelskelse og kjærlighet. Du skal dyrke og beundre ham, men kjærligheten din er en fornærmelse som skremmer ham. Den vil han ikke ha. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #16 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han liker deg, bare ikke nok. Anonymkode: 7fb90...45c Er det jeg også tenker, men han klarer ikke si det rett ut. Han svarer ikke tydelig Anonymkode: 6aeb5...d62
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #17 Skrevet 27. mai 2023 Andro skrev (Akkurat nå): Han vil alltid jakte etter en offerrolle, og du skal ikke gi ham den. Han vil ha din medfølelse for å få bekreftelser, og for å binde deg til seg med empati. Det skal du ikke falle for. Han vet ikke hva kjærlighet er, og vil oppfatte det som en trussel om du snakker om forelskelse og kjærlighet. Du skal dyrke og beundre ham, men kjærligheten din er en fornærmelse som skremmer ham. Den vil han ikke ha. Interessant perspektiv! Det skal jeg virkelig ta med meg! Nå angrer jeg på at jeg har lagt meg flat og prøvd å argumentere om hvorfor han skal velge meg. Burde bare tatt med meg selvrespekten og gått.... Anonymkode: 6aeb5...d62 3 2 1
Andro Skrevet 27. mai 2023 #18 Skrevet 27. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Burde bare tatt med meg selvrespekten og gått.... Anonymkode: 6aeb5...d62 Du har den i lomma ❤️ Ta den med deg og gå. Du kan ikke berge ham, og han er ikke et offer. https://www.psychologytoday.com/us/blog/toxic-relationships/202108/the-concept-narcissistic-supply https://www.psychologytoday.com/us/blog/making-the-whole-beautiful/202304/understanding-covert-narcissism Endret 27. mai 2023 av Andro 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #19 Skrevet 27. mai 2023 Hva gammel er han? Å hvor lenge har dere møttes? Anonymkode: 13bc8...bc0
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #20 Skrevet 27. mai 2023 Andro skrev (2 minutter siden): Du har den i lomma ❤️ Ta den med deg og gå. Du kan ikke berge ham, og han er ikke et offer. https://www.psychologytoday.com/us/blog/toxic-relationships/202108/the-concept-narcissistic-supply Har lest alt, takk! Men vil en narsissist si at det ikke er lurt å fortsette mer fordi han ikke vil såre meg? Da har han jo en viss empati, eller sier han det fordi han ikke liker meg godt nok og prøver å komme ut av det som en som tar hensyn selvom han har brukt meg? Eller sier han det for å få meg til å kjempe og trygle for han? Anonymkode: 6aeb5...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå