Gå til innhold

Barn i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det viktig å ha barnet mitt i barnehagen til høsten? Han er 8 måneder nå. Eller kan man reise rundt litt?

Anonymkode: f1698...c22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke viktig enda. Så lenge du holder barnet aktivt og legger opp til lek, utfoldelse og læring har barnet det veldig godt sammen med familien sin :)

Anonymkode: 5305e...e7a

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du reise rundt litt, om du har mulighet for det. Ettåringer har ikke noe behov for å gå i barnehage om de ikke må. 

Anonymkode: 9fd7d...6c7

AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å utsette oppstart så gjør gjerne det. Denne tiden får du ikke tilbake, og barnet ditt vil være så mye mer rustet for barnehagestart ved å tilbringe litt mer tid med deg.

Hilsen ped.leder småbarn

Anonymkode: 965c7...712

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke viktig enda. Så lenge du holder barnet aktivt og legger opp til lek, utfoldelse og læring har barnet det veldig godt sammen med familien sin :)

Anonymkode: 5305e...e7a

Okei😊tenker mest på sosialisering med andre barn? Når evt burde dem i barnehagen?

AnonymBruker
Skrevet
Anonym21345 skrev (4 minutter siden):

Okei😊tenker mest på sosialisering med andre barn? Når evt burde dem i barnehagen?

Barn leker side om side frem til de blir ca to tre.. Ingen barn MÅ i bhg, men 2,5 til 3 år er en tid mange barn kan ha glede av å gå i barnehagen. Da med tanke på å leke med andre barn, lære sosiale koder osv dersom det ikke skjer på hjemmebane 😊 

Sønnen min startet nå da han fylte to, og jeg var ikke klar, og han hadde det veldig greit hjemme med meg. Men nå koser han seg der, han har fått gode relasjoner til flere voksne, språket har utviklet seg, han virker trygg der. Å starte i bhg virker å være en berikelse for ham, så absolutt fin alder å starte 😊

Anonymkode: 93910...d43

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Mitt barn hadde størst glede av barnehagen når han var rundt 2,5-3 år.

Anonymkode: 73cf6...c1f

AnonymBruker
Skrevet
Anonym21345 skrev (6 minutter siden):

? Du har et barn på 8 måneder, og har ikke tenkt på dette før, men spør fremmede på nett? Du har ingen mening selv, intet behov for barnepass, mannen din og du er 100% fleksibel, du tror kanskje barnet  trenger det eller barnehagen krever det eller det er best eller? «Dem burde» i barnehagen når du og faren tror det er best for barnet og for dere. Majoriteten (og jeg) vil vel si at mellom 18mnd-2,5 år er en fin tid å starte. Men trenger barnet ikke barnehageplass, behøver du jo ikke ta noen beslutning på det nå, det beste er ikke allerede til høsten. Etter jul kanskje?

Anonymkode: ee643...082

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

? Du har et barn på 8 måneder, og har ikke tenkt på dette før, men spør fremmede på nett? Du har ingen mening selv, intet behov for barnepass, mannen din og du er 100% fleksibel, du tror kanskje barnet  trenger det eller barnehagen krever det eller det er best eller? «Dem burde» i barnehagen når du og faren tror det er best for barnet og for dere. Majoriteten (og jeg) vil vel si at mellom 18mnd-2,5 år er en fin tid å starte. Men trenger barnet ikke barnehageplass, behøver du jo ikke ta noen beslutning på det nå, det beste er ikke allerede til høsten. Etter jul kanskje?

Anonymkode: ee643...082

Ja,sitter dessverre igjen med en følelse om at jeg "må" ha barnet mitt i barnehagen.. er ihvertfall sånn jeg har forstått det her jeg bor. Tar også dessverre lett til meg meninger om hva andre synes. Men jeg vil så absolutt ha sønnen min hjemme så lenge som mulig. Planen er å flytte til Spania til høsten, om vi får det til. Være masse ute, å bare nyte tiden med barnet vårt. 

Skrevet

Du må da ingen ting? 

AnonymBruker
Skrevet

Har du søkt barnehage da?

Anonymkode: 69a51...056

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det viktig å ha barnet mitt i barnehagen til høsten? Han er 8 måneder nå. Eller kan man reise rundt litt?

Anonymkode: f1698...c22

Rundt 3 år er det fint å starte i barnehagen. Husk å søke i tide når den tid kommer 😊

Anonymkode: c27c4...340

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Anonym21345 said:

Ja,sitter dessverre igjen med en følelse om at jeg "må" ha barnet mitt i barnehagen.. er ihvertfall sånn jeg har forstått det her jeg bor. Tar også dessverre lett til meg meninger om hva andre synes. Men jeg vil så absolutt ha sønnen min hjemme så lenge som mulig. Planen er å flytte til Spania til høsten, om vi får det til. Være masse ute, å bare nyte tiden med barnet vårt. 

Da flytter dere da.  Ser ikke problemet.

Anonymkode: 77a96...2f4

Skrevet

Skjønner at barn er veldig forskjellige, for fra 1 års alder har det vært nokså krevende å aktivisere barnet vårt, så bhg har vært perfekt. Han elsker å være der og gjøre aktiviteter med dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utsett så lenge du kan. Mine begynte i august det året de fylte 3, og det var helt perfekt for oss.

Anonymkode: e3104...69a

Skrevet

Du får ikke barnehageplass til høsten. Fristen for å søke var 1. Mars

Eller så må ta plass som blir ledig og kanskje langt unna der du bor.

• Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
Anonym21345 skrev (8 timer siden):

Do it. Tenker det er smart å da starte med bhg når han er 3 om han skal bo og gå skole i Norge. 

AnonymBruker
Skrevet

Første startet når hun var 20 måneder, født i desember så fikk ikke plass før. Tok laaang tid før hun ble trygg ved avlevering, gråt mye og lenge. Var utrolig kjipt for henne og oss som måtte gå mens hun hylte for å rekke jobb. 

Andre startet når han var 13 måneder. Ble raskt trygg, kunne dra noen timer bort 2. tilvenningsdag allerede. Han har alltid sprunget rett inn på avdeling når vi kommer til barnehagen, knapt tid til å si hade og til å få en klem. 

Såklart er barna forskjellige, men tror første brukte så lang tid på å bli trygg siden hun var hjemme med meg så lenge. Vi var mye på åpen barnehage og var sosial med babysang, babysvømming osv. Andre mann ble født tidlig i covidnedstenginga og hadde ingen sosialisering med andre barn, annet enn søstera før barnehagestart.

Anonymkode: 7352e...abb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen i Sverige har barna i barnehagen før de er minst 1,5 år. 

Anonymkode: 54114...135

AnonymBruker
Skrevet
Anonym21345 skrev (12 timer siden):

Jeg bor i Sverige og er hjemme med barnet til 2 år. Det anser jeg som mest naturlig! 

Anonymkode: 54114...135

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...