AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Hvis man ex er introvert son meg. Å jeg ser på andre som er mer outgoing, som danser og tuller, byr på seg selv og lager morsomme videoer på some. Så drømmer jeg om å bli sånn. Hvertfall litt mer sånn. I steden fortsetter jeg å være den grå musa i komfortsonen som blir sliten av folk etter 10 minutter bare og vil være alene igjen med ro rundt meg. Føler jeg går glipp av livet ved å være sånn. Bare lurer på om det er mulig som introvert å endres til litt motsatt ? Jeg er jo redd for å pushe meg selv sånn at ting blir verre. Men samtidig.. jeg ønsker så å bli litt mer morsom å være med, by på meg selv og sånn Anonymkode: ca024...8d8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Jeg tenker at vi skal være oss selv og være fornøyd med den vi er. Personligheten er det ikke noe poeng i å prøve å endre, men du er kanskje ung og tror folk er som de prøver å framstille seg som på some? Vet du hva? Det er like «ekte» som en spillefilm. Du skal være deg og ingen andre, søk likesinnede og det som gir deg glede. Når du blir eldre og finner roen med deg selv så vil du skjønne at hektisk insta-kjør er mye mer belastende enn kult. Anonymkode: 7162d...631 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 Det høres ut som at en del av deg allerede er mer utadvendt enn resten av deg? Hvis hele deg hadde vært innadvent, hadde du kanskje ikke sittet med den følelsen av at du går glipp av livet sånn du lever nå? Så, ja, da tror jeg det går an! For på en måte høres det ut som at du er litt annerledes inni deg, enn sånn du fremstår utenpå? Men at noe hindrer deg fra å være sånn du føler deg inni deg? Høres det ut som at det stemmer? Anonymkode: 61277...067
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #5 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at vi skal være oss selv og være fornøyd med den vi er. Personligheten er det ikke noe poeng i å prøve å endre, men du er kanskje ung og tror folk er som de prøver å framstille seg som på some? Vet du hva? Det er like «ekte» som en spillefilm. Du skal være deg og ingen andre, søk likesinnede og det som gir deg glede. Når du blir eldre og finner roen med deg selv så vil du skjønne at hektisk insta-kjør er mye mer belastende enn kult. Anonymkode: 7162d...631 Ja godt poeng. Du skal få lov til å finne ut hvem du er inni deg, og hvis det er noen ting som hindrer deg fra å være sånn som du føler deg, så kan det være deilig og befriende bli kvitt de følelsene. Men hvis du føler deg som en introvert person som liker å være mest for deg selv, inni deg, kan jo en ting som hindrer deg fra å være det selv, nettopp være press fra andre om å være mer sosial. I såfall er det det presset som jeg unner deg å få bort. Så jeg unner deg å få bort ting som hindrer deg fra å bare kunne være deg selv! Anonymkode: 61277...067 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 Jeg trodde jeg var introvert inntil jeg var godt voksen, fordi jeg var ekstremt beskjeden som barn. Ingen som ikke kjente meg som barn greier i dag å forstå at jeg var så ekstremt "introvert" tidligere. Jeg jobbet med eget selvbilde, bli tryggere på meg selv, stole på egen kropp (bli sterkere og mer utholdende, bedre balanse - det gjør mye for psyken og selvfølelsen). Og så jobbet jeg aktivt med å gjøre ting som ga meg mestringsfølelse, og jeg utfordret meg selv. Jeg valgte å gå bevisst ut av egen komfortsone, selv om det føltes ekstremt ubehagelig og tidvis skremmende (helt ufarlige ting, men ting som før var utenkelig for meg å gjøre, som holde en tale, sette meg selv i fokus). Tok en test for få år siden, den viste at jeg er ekstrovert (men høysensitiv). Det var mine høysensitive personlige egenskaper som gjorde at jeg feilaktig trodde jeg var introvert, det, sammen med det at jeg var så beskjeden og usikker tidligere. Så jeg vil si jo, det er mulig å endre seg mye! Det gjør seg ikke selv, og man må ha et langtidsperspektiv på endringene, slik at man ikke gir opp, men fortsetter å jobbe mot å få det bedre, tørre å by mer på seg selv, tørre ta mer plass i eget liv. Jeg har fått det langt bedre med meg selv. Det var en lang prosess, men definitivt verdt det. Lykke til, TS! Anonymkode: 8e0a4...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå