AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Okei, det sitter langt inne å stille spørsmål om uføretrygd på KG, for jeg har jo sett hva som kan komme. Men la gå, jeg gjør et forsøk, og så får jeg bare overse det som eventuelt er for ille. Jeg har 100% uføretrygd. Nå må jeg flytte, for boligen jeg leier skal selges. Jeg fikk veldig kort tid på meg, og rekker ikke å finne noe annet som jeg har råd til i et presset leiemarked. Så jeg må leie et rom hos familie en stund, for å gi meg selv mer tid. Kjipt, men sånn er det i disse tider. Er dette noe som kan redusere uføretrygden min? Om jeg flyttet sammen med en kjæreste, så ville trygden endres, men det er jo ikke noe sånt her. Gjør det noen forskjell om jeg bor i "kollektiv" med familie eller med f. eks venner? Jeg skjønner at jeg kan spørre på NAV, men hører her først om noen har vært borti noe som dette. Jeg føler meg som den eneste i verden som har denne problemstillingen, men det kan jo være flere nå som boligmarkedet virkelig hardner til. Anonymkode: eb159...495
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 Neida, det går fint! Det er samboerskap/ekteskap som varer over tolv måneder som teller, ikke andre bosituasjoner. Anonymkode: 913c0...c4f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Det er kun kjæresteforhold som gir avkortning hvis du er på en av minstesatsene ☺️. Du kan bo hos venner, foreldre eller i kollektiv for alltid uten konsekvens. Anonymkode: 91c74...69b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 Tusen takk for kjappe svar, dere! 😊 Anonymkode: eb159...495
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #5 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er kun kjæresteforhold som gir avkortning hvis du er på en av minstesatsene ☺️. Du kan bo hos venner, foreldre eller i kollektiv for alltid uten konsekvens. Anonymkode: 91c74...69b Gjelder dette foreldre og barn og? Altså at uføretrygdede foreldre ikke får mindre trygd fordi barna som er myndige og i jobb bor med de? Anonymkode: 67b1e...5e1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #6 Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjelder dette foreldre og barn og? Altså at uføretrygdede foreldre ikke får mindre trygd fordi barna som er myndige og i jobb bor med de? Anonymkode: 67b1e...5e1 Det er bare kjæresteforhold som teller!😊 Anonymkode: 913c0...c4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå