AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 God dag, jeg ønsker bare å dele en god erfaring. Som de fleste som er i samme situasjon, så bruker man nesespray ved forkjølelse. Meeeen litt lengre enn 10 dagers grensen… Jeg ble avhengig og brukte det hver dag, i 5mnd, var tett hele tiden om jeg ikke brukte det 3-5 ganger daglig. Jeg sluttet nylig, når jeg ikke fant sprayen og lette desperat i typ 20 minutter før jeg innså hva jeg drev med. Jeg søkte opp at det kunne ta flere uker for å ikke være tett i nesen lengre, og gruet meg veldig til de neste ukene som kom. Allerede på dag 3 var jeg kun tett når jeg skulle legge meg om kvelden, innen dag 6 innså jeg at jeg ikke hadde tenkt på nesespray siden dag 4! Nesespray ble et ork hver dag, jeg var flau når jeg kjøpte sprayen, og skjulte det for både samboer og familie. Så glad det ordnet seg så fort! Anonymkode: dbb36...731
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): God dag, jeg ønsker bare å dele en god erfaring. Som de fleste som er i samme situasjon, så bruker man nesespray ved forkjølelse. Meeeen litt lengre enn 10 dagers grensen… Jeg ble avhengig og brukte det hver dag, i 5mnd, var tett hele tiden om jeg ikke brukte det 3-5 ganger daglig. Jeg sluttet nylig, når jeg ikke fant sprayen og lette desperat i typ 20 minutter før jeg innså hva jeg drev med. Jeg søkte opp at det kunne ta flere uker for å ikke være tett i nesen lengre, og gruet meg veldig til de neste ukene som kom. Allerede på dag 3 var jeg kun tett når jeg skulle legge meg om kvelden, innen dag 6 innså jeg at jeg ikke hadde tenkt på nesespray siden dag 4! Nesespray ble et ork hver dag, jeg var flau når jeg kjøpte sprayen, og skjulte det for både samboer og familie. Så glad det ordnet seg så fort! Anonymkode: dbb36...731 Så bra at du kom ut av det! Jeg brukte nesespray i 20 år… sluttet for 2 år siden, av meg selv, brukte nedtrappingsmetode. Det tok litt mer tid for meg en 4-5 dager før det var nogenlunde bra igjen da. Men det er mulig å slutte med nesespray uten annen hjelp en nedtrapping selv etter mange år med misbruk av Otrivin👍🏻Hadde litt hjelp av Nasonex (kortisonsteroid nesespray du får reseptfritt på apoteket) en liten periode bare i mens jeg trappet ned. Anonymkode: cbcd7...df3
drue Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Var avhengig i 3-4 år, tok meg også bare noen dager før det var bra. Ganske overraskende hvor kort tid det tok egentlig!
Rem Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 Er avhengig, brukt irundt 18-20år... men har ikke ekstremt forbruk. 1-2 i mnd med mindre jeg er syk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå