Gå til innhold

Blir du flau over å bruke klær som er tydelig fra en butikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En del klær er så karakteristiske at fort skjønner hvilken butikk/merke de er fra. 

F.eks. Gudrun Sjøden.

Men jeg syns også f.eks. Monki har en del klær som ser veldig "monki" ut. Og hvis klærne har spesielle mønster så ser alle at det er monki-mønster. 

Det samme gjelder dyre merker som chanel som har egene mønster. 

Jeg syns det er skikkelig flaut at klærne liksom blir "reklame" for en butikk, så jeg kjøper bare basic anonyme klær eller vintage pga det. 

Anonymkode: 483e5...b4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler stort sett på brukt butikker og tenker ikke så mye over hvilket merke det er. Tenker mer på kvalitet på stoffet, om det er veldig slitt eller nytt osv. Men om det har mye mønster, tegninger og skrift så kjøper jeg det ikke. Liker også basic klær som ikke skriker for mye. 

Kan fort se hvor klærne folk bruker er fra, hvis det er som du beskriver at det er lett å kjenne igjen. Men noen bryr seg rett og slett ikke.

Anonymkode: a8c9c...17d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper klær jeg liker, uavhengig av hva andre mener. Dersom du synes det er flaut at boen ser hvor du har kjøpt klærne dine må du jobbe litt med selvtilliten.

Anonymkode: 89cfa...c55

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke klær med logoer, uansett prisklasse

Anonymkode: 6eeba...0dc

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, jeg går med de klærne jeg vil. Med og uten logo, svart/hvit eller fargerikt 😊 Er ikke spesielt opptatt av merkeklær heller 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives best med klær som viser tydelig hvilket merke/butikk de er fra. F.eks Monki, Bikbok, Gina Tricot, Devided og Only kan være lett å kjenne igjen. Handler alltid fra «most wanted» lista. 
Ellers er det gjerne tydelige merker som Levis, Adidas, 2xu, Puma, Michael kors, osv

Anonymkode: 9f3e7...702

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper en del brukt og noe anonymt nytt som jeg komplementerer med mother Noah for å sprite opp litt, eks bukser.

Anonymkode: 6c9c0...0e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke flau, men har aldri likt hverken klær eller vesker med tydelige logoer på. 

Når jeg tenker meg om så liker jeg vel kanskje å kjøpe klær som ikke er helt gjenkjennelige ja.

Anonymkode: c5c9c...fcf

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg så igjen, blir varm i kinna og ukomfortabel om ikke jeg har sydd klærne selv. I det minste må det være redesign eller bruktkupp av høy kvalitet. 

Anonymkode: 0579a...e7f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Er det noe jeg liker så kjøper jeg det helt uten pinlig smak verken her eller der og har ingen problemer med at jeg liker og går med det, om det så er "tydelig" fra Sparkjøp eller Høyer, Monky eller Gina Tricot.. Så dette problemet har jeg ikke, heldigvis. Tror det sparer meg fra mye unødige problemer med å bare stå inne for det jeg liker uten å overtenke og skape meg unødige tulle tanker om det.

Jeg har aldri vært fan av dyre logo vesker og slikt, men fri og bevares; hadde jeg likt det hadde jeg ikke droppet å gå med det fordi jeg hadde ment det var flaut men jeg unngår det som sagt fordi jeg ikke synes det er fint. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså, det er jo helt vanlig å gå med en Nike genser, Adidas sko, Levi’s jeans osv, så jeg ser ikke problemet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror noen har gått av å bli litt tryggere i seg selv ts, for dette er bare usikkerhet som lyser lang vei. 

Anonymkode: 858b0...30f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle virkelig ønske at merker kunne spart seg for å klistre logo/navn utover klærne, men flau blir jeg vel ikke. Kjøper uansett ikke klær om det er logo/merkenavn klistret utover, er ok om det er diskret. OG jeg kan ikke nok om mote til å vite hvilket mønster som er hvilket merke heller.

Anonymkode: cd50a...09f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kjøpt klær siden 2019. Når jeg kjøper så går jeg på nett og handler masse på salg også kan det gå lenge til neste gang. Er ikke fattig.

Anonymkode: 17361...772

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: db5bf...770

Skrevet

Nei. Jeg er voksen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fan av klær med store logoer. Stygt som bare det. 

Anonymkode: bdea2...834

Skrevet

Minst mulig logoer her. Kjøper klær på Cubus (lin) eller Match (lin), og så kjøper jeg klær i utlandet. Aldri tenkt på noe som helst angående klær, annet enn at mye logo blir litt mye. Så ei en gang i ført Burberry logo skjørt, topp, kåpe, støvler og veske, og det ble over the top too much. Så nesten ikke damen for all logoen <_< 

AnonymBruker
Skrevet

Syns det begynner å bli pinlig når alle stiller i byTiMo kjoler på fest/selskaper. De kjolene er de eneste jeg kjenner igjen.

Hadde ikke sett forskjell på om klærne var fra lindex, cubus, H&M, zara, mango, bikbok. 

Anonymkode: ee429...b2b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syns det begynner å bli pinlig når alle stiller i byTiMo kjoler på fest/selskaper. De kjolene er de eneste jeg kjenner igjen.

Hadde ikke sett forskjell på om klærne var fra lindex, cubus, H&M, zara, mango, bikbok. 

Anonymkode: ee429...b2b

Enig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...