Andro Skrevet 27. mai 2023 #1 Skrevet 27. mai 2023 Andie MacDowell (65) er komfortabel med sin egen aldring, og ble mye brukt i pressen da hun sluttet å farge håret. Dermed har hun blitt et slags Hollywood-ikon for voksne kvinner som ikke lengre vil bøye seg for presset om å se evig ung ut, men som heller vil være genuint seg selv og få roller deretter. (Hun er stor i serien Maid, som gal bestemor) – Vi er blitt hjernevasket, og det er en psykologisk greie vi har slått oss til ro med, fordi vi har fått det innprentet så lenge. Vi tillater ikke oss selv å føle oss bra. Samtidig har vi lært at eldre menn er sexy. Hvor fortrolig er du med din egen aldringsprosess? https://www.vg.no/nyheter/i/dwPz4J/andie-macdowell-65-elsker-aa-vaere-en-eldre-kvinne?fbclid=IwAR1sGgylBLHd1MpEmy0tEqmW8jHf9VsdLK_wRAZ_Cpk20gh8uB0OP8fSnlY 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #2 Skrevet 27. mai 2023 Nei, og jeg tror ikke på det hun sier Anonymkode: 50d2c...44a
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #3 Skrevet 27. mai 2023 Ikke veldig komfortabel, har bikket 30, så er livredd rynker, dratt hud osv. Men er for feig til å sprøyte inn noe mot det i huden, da jeg ikke liker sprøyter og synes kirurgi virker skremmende. Anonymkode: d25eb...ff2 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #4 Skrevet 27. mai 2023 Ikke komfortabel. Men det er fordi jeg er umoden i forhold til alderen min. Utseende/alder henger ikke med modenhet. Anonymkode: 0f2cc...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #5 Skrevet 27. mai 2023 Jeg tror at damer under 40 er mer bekymret enn det damer over 40 er. En dame på 65 driter da i om menn ikke har en romantisk eller seksuell interesse for henne. Anonymkode: 1f1ce...d72 10
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #6 Skrevet 27. mai 2023 Føler meg veldig komfortabel. Er 42 og farger ikke håret eller gjør noe annet. Bruker en god krem med solfaktor, det er vel det eneste. Er mye tryggere på meg selv nå, føler ikke jeg trenger å bevise noe, eller være pen for å ha verdi. Det er deilig 😊 Anonymkode: 844c4...34f 4 2
Andro Skrevet 27. mai 2023 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2023 Jeg er veldig fornøyd med livsfasen 50+ og kjenner meg veldig hjemme her. Jeg kan ikke si at jeg er misfornøyd med eget utseende, eller bryr meg om noen grå hår eller at myserynkene har blitt dypere. Det jeg ikke er helt fortrolig med er at jeg har pådratt meg en del skader etter et aktivt liv, og at jeg ikke kan gjøre alle de fysiske krumspring som før. Prøver å jobbe med det; trene og gjøre det beste ut av det. Det meste går over med litt tid. Ungene er nesten voksne, jobben min er topp og jeg har gode folk i livet. Bedre råd og mer frihet. So far so good. 3
Andro Skrevet 27. mai 2023 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En dame på 65 driter da i om menn ikke har en romantisk eller seksuell interesse for henne. Nei, men de har skjønt at det ikke er ungdom som gjør oss interessante som elskere og partnere. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #9 Skrevet 27. mai 2023 Føler meg også innmari komfortabel med aldringen min. Koser meg med mitt hvite hår og synlige sinnarynker og åreknuter. Det er nor pønkete gi faen-aktig over den friheten. Anonymkode: 8cc24...811 4 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #10 Skrevet 27. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Føler meg også innmari komfortabel med aldringen min. Koser meg med mitt hvite hår og synlige sinnarynker og åreknuter. Det er nor pønkete gi faen-aktig over den friheten. Anonymkode: 8cc24...811 Enig! Jeg kan også legge til at jeg har fått en del uønsket oppmerksomhet igjennom årene, og jobber i en mannsdominert bransje der det å være 'ung og attraktiv' ikke akkurat gir deg noen fordel. Å bli eldre har gjort livet mitt mye lettere. Anonymkode: 844c4...34f 2 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #11 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler meg også innmari komfortabel med aldringen min. Koser meg med mitt hvite hår og synlige sinnarynker og åreknuter. Det er nor pønkete gi faen-aktig over den friheten. Anonymkode: 8cc24...811 Forresten også strålende fornøyd med jobb jeg er dyktig i og nesten voksne barn og tålelig grei økonomi. Føler meg fri, for første gang. Heldigvis ikke verre skavanker enn tendens til slitasje i et kne og langsynthet. Anonymkode: 8cc24...811
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #12 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig! Jeg kan også legge til at jeg har fått en del uønsket oppmerksomhet igjennom årene, og jobber i en mannsdominert bransje der det å være 'ung og attraktiv' ikke akkurat gir deg noen fordel. Å bli eldre har gjort livet mitt mye lettere. Anonymkode: 844c4...34f Det er fint, det gjør livet lettere å være kvitt sånt mas. Anonymkode: 8cc24...811
Maskinfører Skrevet 27. mai 2023 #13 Skrevet 27. mai 2023 Ja gleder meg til jeg fyller 80 om 45 år 😃 1
Helene1982 Skrevet 27. mai 2023 #14 Skrevet 27. mai 2023 Jeg er veldig komfortabel. Jeg lyver av og til oppover på alderen for cred. Jeg farger håret og tar vare på helse og hud, og selv om jeg aldri har tatt botox eller fillers, har jeg ikke problemer med at andre gjør det. Når noen sier at jeg ser yngre ut enn jeg er, tenker jeg snork. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #15 Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ikke komfortabel. Men det er fordi jeg er umoden i forhold til alderen min. Utseende/alder henger ikke med modenhet. Anonymkode: 0f2cc...cc5 Samme her, føler jeg. Jeg er 40, men oppfører meg ofte som et fornærmet barn. Altfor sensitiv. Reagerer på alt. Gråter ofte. Anonymkode: 50d2c...44a 1
Topsi Skrevet 27. mai 2023 #16 Skrevet 27. mai 2023 Ikke komfortabel i det hele tatt. Gikk på mange måter glipp av mange år som yngre, og føler meg ikke så gammel som jeg er. Hater de grå hårene mine. Som absolutt blir farget bort ja 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #17 Skrevet 27. mai 2023 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Jeg er veldig komfortabel. Jeg lyver av og til oppover på alderen for cred. Jeg farger håret og tar vare på helse og hud, og selv om jeg aldri har tatt botox eller fillers, har jeg ikke problemer med at andre gjør det. Når noen sier at jeg ser yngre ut enn jeg er, tenker jeg snork. Har jeg gjort også, løyet på meg noen ekstra år😁. Nå tror jeg at jeg er så gammel at jeg har fått utdelt gammeldame-kortet, folk iler faktisk til for å hjelpe meg å bære når jeg er på fyllinga, handler ved eller kjøper planker på Byggmakker. Morsomt Anonymkode: 8cc24...811 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #18 Skrevet 27. mai 2023 Nei, men som en annen skrev henger det sammen med modenhet og mental alder. Jeg er autist og er generelt veldig dårlig på å være voksen, og jeg får helt angst av at håret mitt blir grått og at huden min blir slappere, for det stemmer ikke med hvordan jeg føler meg inne i hodet, og da føler jeg meg «fanget i feil kropp», for å si det flåsete. Anonymkode: ca89d...48d 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #19 Skrevet 27. mai 2023 Nei, føler meg sliten og gammel i begynnelsen av 50-årene.. ☹️ Anonymkode: e58e8...34f 2
Frida Skrevet 27. mai 2023 #20 Skrevet 27. mai 2023 Ja, men den er riktignok ikke påtrengende enda, så hvem vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå