Gå til innhold

Hvor ofte drar man ut når man er ferdig med feste-livsstilen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Se for deg at du møter en fyr. Han forteller at han tidligere har vært mye ute (fest/byen), men det er ikke noe han ønsker lenger, han er helt ferdig med den feste-livsstilen. Hvor ofte tenker du at han er ute når han sier det? 2 ganger i mnd? 1 gang i måneden? Annen hver måned? Sjeldnere? Bare ved spesielle anledninger?

Anonymkode: 03636...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Julebord og sommerfest 

Anonymkode: 0fa7f...c07

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer litt an på alder, men tenker 1-2 ganger i måneden. Mer hvis han f.eks er glad i konserter.

Anonymkode: 2fb34...6cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved spesielle anledninger ville jeg ha tenkt. Jobbfester, utdrikkingslag og kanskje en festival eller noe.
Følte at jeg hadde vokst fra fest på vanlige utesteder allerede tidlig i tyveårene.
Er mer der at jeg tar en eneste whisky i hotellbaren etter en konferanse, eller tar to cider på plenen på festival.
Puber og klubber er virkelig ikke min arena.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det er veldig individuelt. Her er det bare spesielle anledninger egentlig. Aldri «på by’n med gutta», selv om det selvfølgelig hadde vært greit innimellom. Men når man er kommet til en ny fase i livet, så er behovet for det borte for mange.

Anonymkode: f66c8...ead

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer litt an på alder, men tenker 1-2 ganger i måneden. Mer hvis han f.eks er glad i konserter.

Ferdig med fest men fester annenhver helg 😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del, som var ferdig med dette for leeenge siden; Sommerfest på jobb, julebord, et par konserter i året, kanskje ser vi et par komikere. Da går vi ut etterpå. Så samlet drikker vi ca 5-6 ganger i året. Vi har barn og ingen tilgjengelige barnevakter i nærheten. 

Anonymkode: 2249c...1a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, hadde du nettopp en avstemning på Jodel? For posten din er helt lik som den jeg så i stad

Anonymkode: 086e0...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Julebord og sommerfest 

Dette er vel normen når man er i neste livsfase, ja :)

Anonymkode: 885bf...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en livsstil ofte er vanskelig å endre, fordi mye av det sosiale livet man lenge har hatt er tett knyttet opp mot det, så en slik påstand måtte følges opp med et spørsmål om hvor ofte lite er. Gikk han tidligere ut flere dager i uka vil han jo fort mene at en reduksjon til en dag i uka er å ha begrenset slikt veldig. 

Vi går ut et par ganger i måneden, selv om vi ikke føler at vi lever et fest- liv. Ut og spise, ut å se på livet, ut på date, treffe venner, ja det blir fort et par ganger i måneden. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ferdig med fest men fester annenhver helg 😂

Blir en reduksjon fra 8-10 ganger i måneden til 1-2 ganger. Samtidig en endring fra full fest til en tur på konsert, en øl på puben eller litt andre måter å gå ut på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

7 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del, som var ferdig med dette for leeenge siden; Sommerfest på jobb, julebord, et par konserter i året, kanskje ser vi et par komikere. Da går vi ut etterpå. Så samlet drikker vi ca 5-6 ganger i året. Vi har barn og ingen tilgjengelige barnevakter i nærheten. 

Anonymkode: 2249c...1a6

Anser meg også godt ferdig med festeperioden. Men går myyye på konserter for det. Oftest 1 til 2 i uka. Dette er jo å gå ut men er jo på ingen måte fyll og festing. Tar en øl innimellom men som regel alkoholfritt. 

Ren festing skjer nesten ikke lenger. Drikker vel i snitt en øl eller et glass vin i måneden tipper jeg.

Anonymkode: 611bc...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vors og muligens ut på byen etterpå: vi gjør det hver 3.måned ca.

Konsert: max 1 gang i året. Vi går bare på store konserter med store utenlandske artister. Så derfor sjeldent.

Anonymkode: fe3e0...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller veldig liten rolle av to årsaker. Han føler seg ferdig med det, og man kutter vanligvis veldig ned på dette når man havner i et forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Haha, hadde du nettopp en avstemning på Jodel? For posten din er helt lik som den jeg så i stad

Anonymkode: 086e0...a2c

Stemmer! Det var meg😂

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Se for deg at du møter en fyr. Han forteller at han tidligere har vært mye ute (fest/byen), men det er ikke noe han ønsker lenger, han er helt ferdig med den feste-livsstilen. Hvor ofte tenker du at han er ute når han sier det? 2 ganger i mnd? 1 gang i måneden? Annen hver måned? Sjeldnere? Bare ved spesielle anledninger?

Oh, jeez. Typisk Norge, der må man redusere fordi fest betyr at man drikker seg sanseløs hver gang. Nei, det er ikke eneste måten å feste på. 

Man kan fint "feste" flere ganger i uka, det er alkoholinntaket det står på. Og der er det nok en del som kan begrense seg noe for å si det mildt. 

Anonymkode: f524c...6ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Oh, jeez. Typisk Norge, der må man redusere fordi fest betyr at man drikker seg sanseløs hver gang. Nei, det er ikke eneste måten å feste på. 

Man kan fint "feste" flere ganger i uka, det er alkoholinntaket det står på. Og der er det nok en del som kan begrense seg noe for å si det mildt. 

Dette !!!! 

Fest oftere. Drikk mindre 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anser meg også godt ferdig med festeperioden. Men går myyye på konserter for det. Oftest 1 til 2 i uka. Dette er jo å gå ut men er jo på ingen måte fyll og festing. Tar en øl innimellom men som regel alkoholfritt. 

Ren festing skjer nesten ikke lenger. Drikker vel i snitt en øl eller et glass vin i måneden tipper jeg.

Samme her i perioder. Noen uker er det flere konserter jeg har lyst til å se. Men det jo jobb og andre forpliktelser på dagtid, så drar det ikke veldig langt lenger. 1-2 øl, eller alkoholfritt hvis jeg kjører. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anser meg som ferdig med "fest livsstil". Men jeg er ute på pub hver uke, og noen gang flere ganger.

Det er konserter, quiz, utepils, ølsmaking og andre ting. Men jeg er svært sjeldent veldig beruset, jeg er hjemmefester 1-2 ganger i året, og aldri vors eller nach.

Så det kommer an på hva man tenker på når man snakker om fest-livsstil.

Anonymkode: 6944c...1e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...